PracaGrupypl.praca.dyskusje › Znalezione na alt.pl.praca.oferowana

  • 11. Data: 2011-07-01 13:24:01
    Temat: Re: Znalezione na alt.pl.praca.oferowana
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-06-25 11:59, Kviat pisze:

    > Chcesz _zdobyć_doświadczenie_ zawodowe i referencje, które pomogą Ci w
    > zdobyciu dobrej pracy?

    > * _doświadczenia_ w tworzeniu stron/aplikacji internetowych
    > Koniec cytatu.
    >
    > Szukają frajera z doświadczeniem bez doświadczenia za stawkę dla
    > praktykanta?

    Hmm, między doświadczeniem zawodowym a doświadczeniem w tworzeniu
    stron/aplikacji internetowych jest pewna subtelna, i przez to jak widać
    nie dla wszystkich dostrzegalna, różnica.
    Czym innym jest amatorska dłubanina, a czym innym udział w komercyjnym
    projekcie.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 12. Data: 2011-07-01 14:43:24
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-07-01 15:24, Mich@l pisze:

> [...]
    > nie dla wszystkich dostrzegalna, różnica.
    > Czym innym jest amatorska dłubanina, a czym innym udział w komercyjnym

    Jak się ma amatorska dłubanina do:

    * _dobrej_ znajomości JavaScript, AJAX
    * _dobrej_ znajomości CSS/XHTML
    * _dobrej_ znajomości PHP5 (programowanie obiektowe)
    * _doświadczenia_ w tworzeniu stron/aplikacji internetowych

    Możliwe, że inaczej rozumiemy "doświadczenie" (i/lub "amatorską
    dłubaninę"), ale nie wydaje mi się, że dłubiąc amatorsko można zdobyć
    doświadczenie w tworzeniu stron/aplikacji internetowych.
    Chyba że doświadczenie w amatorskim dłubaniu ;)
    Subtelna różnica. I jak widać, nie dla wszystkich dostrzegalna.

    Ale nie zamierzam się spierać o niuanse językowe. I tak wiadomo o co
    chodzi :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-07-09 12:07:00
    Od: dnkt <d...@o...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 16:43:24 +0200, Kviat napisał(a):

> [...]
    > doświadczenie w tworzeniu stron/aplikacji internetowych. Chyba że
    > doświadczenie w amatorskim dłubaniu ;) Subtelna różnica. I jak widać,

    Dobra, to głupie pytanie i nie na temat: czym się różni amatorska
    dłubanina od nieamatorskiej dłubaniny, pomijając sprawy nietechniczne?

  • 14. Data: 2011-07-09 20:07:29
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-07-09 14:07, dnkt pisze:

    > Dobra, to głupie pytanie i nie na temat:

    :)

    > czym się różni amatorska
    > dłubanina od nieamatorskiej dłubaniny,

    To zależy, co podstawisz pod pojęcie "amatorska".
    Dla jednego, "amatorska" robota to będzie zrobienie stronki dla kumpla
    bo zna się kilka tagów html i <?php echo('Strona kumpla'); ?>, a dla
    kogoś innego zrobienie aplikacji przez fullwypas programistę, która
    działa jak ma szczęście (raz działa, a raz nie działa, albo działa jak
    chce), bo programista powiązał kilka bibliotek drutem na szybko.

    > pomijając sprawy nietechniczne?

    Doświadczenie w pisaniu aplikacji to nie tylko umiejętność
    programowania. To również umiejętność zrozumienia czego chce zlecający
    czy inny kierownik, współpraca z kolegami (i koleżankami :)) z zespołu,
    bycie dobrym w dartsy (żeby w faksie dodatkowej dziury nie zrobić) i
    inne tego typu pierdoły nietechniczne, które się nabywa z upływem czasu.

    Reasumując: amatorska dłubanina do nieamatorskiej dłubaniny ma się tak, jak
    "Szukasz praktyki, w czasie której będziesz mógł wykorzystać zdobytą na
    studiach wiedzę? Chcesz _zdobyć_doświadczenie_ zawodowe i referencje,
    które pomogą Ci w zdobyciu dobrej pracy?"
    do
    "Głównym zadaniem _praktykanta_ będzie _napisanie_aplikacji_webowej_.
    Oczekujemy:
    * _dobrej_ znajomości (...)
    * _dobrej_ znajomości (...)
    * _dobrej_ znajomości (...)

  • 15. Data: 2011-07-10 19:29:00
    Od: dnkt <d...@o...pl>

    Dnia Sat, 09 Jul 2011 22:07:29 +0200, Kviat napisał(a):

> [...]
    > szczęście (raz działa, a raz nie działa, albo działa jak chce), bo
    > programista powiązał kilka bibliotek drutem na szybko.

    Jedno i drugie brzmi wypisz wymaluj jak programowanie komercyjne
    w typowym przedsiębiorstwie :)

    > Doświadczenie w pisaniu aplikacji to nie tylko umiejętność
    > programowania. To również umiejętność zrozumienia czego chce zlecający
    > czy inny kierownik,

    Ha, to jest to.

    > współpraca z kolegami (i koleżankami :)) z zespołu,

    Czyli przeklęta polityka biurowa.

    > bycie dobrym w dartsy (żeby w faksie dodatkowej dziury nie zrobić) i
    > inne tego typu pierdoły nietechniczne, które się nabywa z upływem czasu.

    Nie trawię dartsów :P

> [...]
    > * _dobrej_ znajomości (...)
    > * _dobrej_ znajomości (...)
    > * _doświadczenia_ w tworzeniu stron/aplikacji internetowych"

    W tym przypadku zależy od tego, co kto ze studiów wyniósł :)
    Ale dobra, czepiam się.