PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy - wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-10-27 14:35:41
    Temat: Zmiana pracy - wypowiedzenie
    Od: "MorpheusPL" <b...@g...pl>

    Witam
    Mam pytanie dostalem sie do pracy w nowej firmie
    W bierzacej mam umowe do 2010 roku co znaczy chyba ze mam 2 tygodniowy okres
    wypowiedzenia.
    Jak pisze sie pismo o rozwizanie umowy czy sa jakies wzory ??
    Jak jest z okresem wypowiedzenia - szukam informacji

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    ================================

  • 2. Data: 2003-10-27 15:57:22
    Temat: Re: Zmiana pracy - wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 27 Oct 2003 15:35:41 +0100, "MorpheusPL"
    <b...@g...pl> zakodował:

    >Jak jest z okresem wypowiedzenia - szukam informacji

    Musisz mieć o tym punkt w umowie o pracę. Jeżeli nie masz klauzuli o
    możliwości wypowiedzenia, to nie możesz tej umowy wypowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-10-27 16:54:58
    Temat: Re: Zmiana pracy - wypowiedzenie (wazne)
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Cos mi tu nie pasuje. Kto zawiera umowe na czas okreslony na 10 lat??? Chyba
    masz szefa cwaniakna a ty sie dales zrobic w konia...

    C do wypowiedzenia zgadzam sie z przedmowca - w tresci powinien byc zapis to
    regulujacy. JESLI NIE MA TO TEORETYCZNIE NIE MOZNA TAKIEJ UMOWY ROZWIAZAC
    ALE....

    Kodeks Pracy niema wyraznych ograniczen co do czasu trwania umowy na czas
    okreslony, jednak orzecznictwo sadowe juz owszem. Umowa na tak dlugi czas
    jest sprzeczna z spoleczno -gospodarczym charakterem takiej umowy i
    mozliwosci ich zawierania. (Nie bujam, charakter spoleczno gospodarczy jest
    to kategoria, ktora jest wazna w prawie i orzecznictwie sadowym) . Jesli
    taki czas trwania umowy nie ma uzasadnienia a jest wrednym wybiegiem twojego
    pracodawcy, to postanowienia Twojej umowy sa NIEWAZNE w mysl art 18 paragraf
    2 KP w zwiazku z art 8 KP. jesli tak jest (wybieg pracodawcy nie uzasadniony
    charakterem twojej pacy) to w mysl KP twja umowe nalezy traktowac jak na
    czas nieokreslony.

    Uzbrojony w te paragrafy idz do szefa i popros grzecznie o porozumienie
    stron. Jesli sie bedzie rzucal, przypomnij mu ze obchodzi prawo i ze jesli
    nie dojdziecie do porozumienia to zamierzasz zwrocic sie do Panstwowje
    Inspekcji Pracy o interwencje w jego firmie.

    ps. adresy PIP i sadow pracy wlasciwych ze wzgledu na zamieszkanie w ksiazce
    telefonicznej. Nie placi sie za nie.

  • 4. Data: 2003-10-27 17:42:03
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > ================================
    >Musi Pan spróbować przejść do innej firmy zaporozumieniem stron,a jak nie
    towypowiedzieć umowę w obecnej firmie.

  • 5. Data: 2003-10-27 19:08:01
    Od: "Morpheus" <b...@g...pl>

    Witam
    Dziekuje za kommentarze
    w umowie mam klauzule ze ze moge rozwiazac umowe w trubie ustalonym przed
    okresem wygaśnięcia ... Jest jakkiś wzór zerwania umowy ??
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    ================================

  • 6. Data: 2003-10-28 06:00:39
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "MorpheusPL" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Mam pytanie dostalem sie do pracy w nowej firmie
    > W bierzacej mam umowe do 2010 roku co znaczy chyba ze mam 2 tygodniowy

    Witam!
    Z własnego doświadczenia wiem, że przy umowach na czas określony, dłuższy
    niż 6 miesięcy, umowę można rozwiązać z 2 tyg. wypowiedzeniem (wiem, że może
    to zrobić pracodawca - ale IMO jeżeli, pracodawca może, to pracownik chyba
    także).
    pozdr. M.T.