PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego

  • 11. Data: 2007-10-21 09:44:31
    Temat: Re: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > Szukałem na Googlu i znalazłem przede wszystkim materiały dot.
    > stowarzyszeń rejestrowanych (podany link prowadzi do strony omawiającej
    > również stowarzyszenia rejestrowane, czyli taką znacznie większą formę)
    > - na temat zwykłych powtarza się jedynie kilka szablonowych formułek
    >
    > Poza tym, nawet w odniesieniu do stowarzyszeń rejestrowanych, nie
    > znalazłem żadnych opisów *praktycznych* doświadczeń osób, które takie
    > coś rejestrowały.

    Procedura rejestracji jest dosc prosta i nie sadze, zeby ktos uznal to
    za dostatecznie znaczaca rzecz, zeby w szczegolach opisywac to na Necie.

    Pomogloby, gdybys napisal, jakie stowarzyszenie chcesz rejestrowac i w
    jakim celu. Chcesz miec fajna wizytowke prezesa stowarzyszenia do
    wywierania wrazenia na ludziach czy chcesz realnie prowadzic jakas
    dzialalnosc? Stowarzyszenia zwykle sa dosc ograniczone i jesli chcesz
    prowadzic dzialalnosc na serio, to sie przyjrzyj stowarzyszeniom
    rejestrowanym. 15 osob zebrac latwo, nie musza byc potem aktywne.

    Po cichu podejrzewam, ze chodzi o wizytowke. Stowarzyszenie zwykłe musi
    zadeklarowac kogos jako przedstawiciela stowarzyszenia i to jest osoba,
    ktora sie kontaktuje w sprawach oficjalnych z wladzami pod ta nazwa, ale
    poza tym regulamin moze zawierac dowolna strukture organizacyjna i
    ponazywac rozne funkcje tak jak chce, stowarzyszenia zwykle majace
    "prezesow" masz na przyklad na tej stronie:
    http://powiat.srem.bip.net.pl/?p=print&t=a&id=42

    Ja nie zakladalam, ale na studiach kumple zalozyli stowarzyszenie o
    dlugiej i powaznie brzmiacej nazwie, ktora po sprawdzeniu w slowniku
    wyrazow obcych okazywala sie czyms dosc jajcarskim i w regulaminie
    okreslili sobie funkcje i nazwy, przy ktorych masoneria wysiada i nie
    mieli z tym problemu, bo wladze maja tylko sprawdzic, czy statut i inne
    szczegoly nie sa sprzeczne z prawem, a nieszkodliwe robienie sobie jaj
    nie jest sprzeczne z prawem. (BTW, jesli chcesz szpanowac wizytowka, to
    sama rejestracja stowarzyszenia to najmniejszy problem).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 12. Data: 2007-10-21 09:59:30
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > prowadzic dzialalnosc na serio, to sie przyjrzyj stowarzyszeniom
    > rejestrowanym. 15 osob zebrac latwo, nie musza byc potem aktywne.

    1. Chcę mieć nie tyle wizytówkę, ile dobry wpis w CV, wspomagający
    dotychczasowe osiągnięcia. Ale motyw w sumie podobny.

    2. Mam pewne pomysły i spostrzeżenia na zarządzanie działem sprzedażowym
    w realiach dużej firmy - zastanawiam się nad sposobami ich publikacji
    tak, aby ta publikacja miała odpowiednio doniosły charakter. Myślę, że
    fundacja, stowarzyszenie, czy cokolwiek, będzie zawsze brane poważniej
    od osoby fizycznej bez doktoratu.

    > nie jest sprzeczne z prawem. (BTW, jesli chcesz szpanowac wizytowka, to
    > sama rejestracja stowarzyszenia to najmniejszy problem).

    A co jest większym problemem?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 13. Data: 2007-10-21 10:30:41
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > 1. Chcę mieć nie tyle wizytówkę, ile dobry wpis w CV, wspomagający
    > dotychczasowe osiągnięcia. Ale motyw w sumie podobny.

    > A co jest większym problemem?

    Wiarygodnosc medialna. Stowarzyszenia, o ktorym nikt nigdy nie slyszal,
    ludzie nie beda brac na powaznie, zwlaszcza jesli chcesz sie wepchac w
    sfery, gdzie sie takie rzeczy sprawdza, a "odpowiednio doniosle
    publikacje" lub CV na stanowiska kierownicze sa taka sfera. Odkrycie
    fikcyjnosci lub nie istnienia stowarzyszenia poza jedna publikacja jest
    w takich sytuacjach dosc kompromitujace. Fasade wiarygodnosci w
    najprostszej, ale wystarczajacej postaci da sie wytworzyc przez strone
    www z odpowiednia trescia i kilka wzmianek w prasie, ktore uzyskujesz
    przez wyslanie w odpowiednie miejsca odpowiednio spreparowanych
    informacji prasowych - takich, ze wydrukuja, ale nikt nie bedzie
    szczegolnie sprawdzal. Te namiary na artykuly w prasie dobrze dac na
    www, bo o ile www jest dosc niezbedne do fasady, sama strona jest
    niewystarczajaca - kazdy moze sobie zrobic, natomiast prasa drukowana ma
    duza wiarygodnosc, nawet jesli to prasa lokalna czy bardzo niszowa.

    I.

  • 14. Data: 2007-10-21 10:49:51
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > niewystarczajaca - kazdy moze sobie zrobic, natomiast prasa drukowana ma
    > duza wiarygodnosc, nawet jesli to prasa lokalna czy bardzo niszowa.

    Tak, wiem o tym wszystkim - miałem na studiach PR i ramach niego
    budowanie wiarygodności organizacji.

    A czy są jeszcze jakieś inne problemy?