PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnienie a ZUS

  • 1. Data: 2005-02-23 14:01:04
    Temat: Zatrudnienie a ZUS
    Od: "Felek" <s...@g...mm.pl>

    Witam szanowną grupę

    Jak wygląda sytuacja, kiedy prowadząc działalność gospodarczą w transporcie
    i odprowadzając składkę ZUS zostaję zatrudniony przez innego pracodawcę na
    1/8 etatu na stanowisko kierowcy.
    Prawdopodobnie etat, po pewnym czasie, zmieni się na cały.

    Kto odprowadza stawkę, ja czy ten nowy pracodawca. Jakie jest rozwiązanie
    tej sytuacji? Czy nadal mogę prowadzić działalność?
    I czy jest jakaś różnica przy całym i przy 1/8-ej etatu.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2005-02-23 14:13:00
    Temat: Re: Zatrudnienie a ZUS
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Felek wrote:

> [...]
    > rozwiązanie tej sytuacji? Czy nadal mogę prowadzić działalność?
    > I czy jest jakaś różnica przy całym i przy 1/8-ej etatu.

    Pracodawca płaci ci narmalną składkę jak wszystkim pracownikom od kwoty
    którą zarobiłeś. Ty płacisz z DG cały czas składkę zdrowotną, a
    pozostałe skłądki tylko za miesiące w których zarobiłeś na etacie mniej
    niż 849 zł. Decyduje zarobiona kwota a nie wielkość etatu. Pamiętaj o
    wyrejestrowaniu z ZUS zanim przestaniesz płacić.
    Nie wiem czy nie bedziesz miał jakichś problemów z czasem pracy
    kierowców. Ale na tym się nie znam

  • 3. Data: 2005-02-23 19:18:25
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Felek napisał(a):

    > Jak wygląda sytuacja, kiedy prowadząc działalność gospodarczą w
    > transporcie i odprowadzając składkę ZUS zostaję zatrudniony przez innego
    > pracodawcę na 1/8 etatu na stanowisko kierowcy.

    100% pewności nie mam więc pewnie ktoś mnie rozwinie (lub zwinie ;) )
    ale nie możesz pracować na umowę o pracę w zakresie pokrywającym się z
    DG. Musisz gościa fakturować.
    Co do pytanie to jak jureq napisał.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 4. Data: 2005-02-24 07:41:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Pe.Ka wrote:

    > 100% pewności nie mam więc pewnie ktoś mnie rozwinie (lub zwinie ;) )
    > ale nie możesz pracować na umowę o pracę w zakresie pokrywającym się z
    > DG. Musisz gościa fakturować.

    Zwijam ;-) Nieprawda.
    Zakazy dotyczą tylko wykonywania usług w ramach DG dla własnego
    pracodawcy, jeśli usługa wchodzi w zakres obowiązków z umowy o pracę.
    Byłoby to wtedy obejście "nadgodzin". Oprócz tego pewne ograniczenia
    dotyczą umów zlecenia i o dzieło. Jeśli się takie zawiera i obejmują
    one zakres zapisany w zgłoszeniu DG, to podatkowo trzeba je rozliczać
    jako DG (czyli z fakturą, bez kosztów ryczałtowych i zaliczek płaconych
    przez zleceniodawcę).

  • 5. Data: 2005-02-25 21:13:24
    Od: "Felek" <s...@g...mm.pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. To mi w zupełności wystarczy.
    Doszliśmy do wniosku z ojcem, że zbytnio się pokrywają zakres działalności i
    nowe stanowisko pracy.
    Będzie rozwiązanie działalności.