PracaGrupypl.praca.dyskusjeZasiłek chorobowy

  • 1. Data: 2002-12-04 18:36:50
    Temat: Zasiłek chorobowy
    Od: "Chesterro" <c...@o...pl>

    Witam grupowiczów

    Moje pytanie dotyczy wymaganej ilości przepracowanych dni
    po których przysługuje prawo do zasiłku chorobowego

    pozdrawiam
    --
    =============
    Grzegorz Bober

  • 2. Data: 2002-12-05 07:59:16
    Temat: Re: Zasiłek chorobowy
    Od: "Agnieszka" <a...@N...hoga.pl>

    > Moje pytanie dotyczy wymaganej ilości przepracowanych dni
    > po których przysługuje prawo do zasiłku chorobowego

    W przypadku zasilku chorobowego obowiazuje okres wyczekiwania w ilosci 180
    dni.

    Agnieszka

  • 3. Data: 2002-12-05 12:03:07
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    W artykule news:asn1i1$c6n$1@serwus.bnet.pl,
    niejaki(a): Agnieszka z adresu <a...@N...hoga.pl>
    napisał(a):
    ::: Moje pytanie dotyczy wymaganej ilości przepracowanych dni
    ::: po których przysługuje prawo do zasiłku chorobowego
    ::
    :: W przypadku zasilku chorobowego obowiazuje okres wyczekiwania
    :: w ilosci 180 dni.

    Właścicieli DG. Przcownicy mają 30 (?).

    SPP
    s...@o...pl

  • 4. Data: 2002-12-05 16:33:14
    Od: Korowiow <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Dec 2002 08:59:16 +0100, "Agnieszka"
    <a...@N...hoga.pl> oznajmił/a:

    >W przypadku zasilku chorobowego obowiazuje okres wyczekiwania w ilosci 180
    >dni.

    No chyba, że masz zaliczone 10 lat obowiązkowego ubezpieczenia.
    --
    Sławek
    GG#1397619

  • 5. Data: 2002-12-05 17:08:57
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "Chesterro" <c...@o...pl> wrote in message

    > Witam grupowiczów
    >
    > Moje pytanie dotyczy wymaganej ilości przepracowanych dni
    > po których przysługuje prawo do zasiłku chorobowego

> [...]
    W mojej sytuacji - praca na umowę-zlecenie - powiedziano mi że zasiłek
    chorobowy przysługuje dopiero po 180 dniach przepracowanych. W międzyczasie
    płatnik mojej umowy oczywiście musi odprowadzać składkę na to ubezpieczenie.

    Ponieważ na umowę-zlecenie miałam pracować krótko, nie zdecydowałam się na
    opłacanie tej składki (jest ona dobrowolna). Niestety, w ten sposób
    zatrudniona jestem już prawie rok, tak więc śmiało mogłam ją opłacać i
    ewentualnie z niej skorzystać :(

  • 6. Data: 2002-12-06 00:53:23
    Od: "Chesterro" <c...@o...pl>

    Użytkownik "SPP" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > :: W przypadku zasilku chorobowego obowiazuje okres wyczekiwania
    > :: w ilosci 180 dni.
    >
    > Właścicieli DG. Przcownicy mają 30 (?).

    W ustawie z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    wyczytałem :)

    Art. 3. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) tytuł ubezpieczenia chorobowego - zatrudnienie lub inną działalność,
    których podjęcie rodzi obowiązek ubezpieczenia chorobowego lub uprawnienie
    do objęcia tym ubezpieczeniem na zasadach dobrowolności w rozumieniu
    przepisów ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
    2) (...)

    [...]

    Art. 4. 1. Ubezpieczony nabywa prawo do zasiłku chorobowego:
    1) po upływie 30 dni nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego - jeżeli
    podlega obowiązkowo temu ubezpieczeniu,
    2) po upływie 180 dni nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego - jeżeli jest
    ubezpieczony dobrowolnie

    [..]

    czyli będąc zattrudnionym przez okres ok 45 dni na umowe o prace
    nabywam prawo do pobierania zasiłku chorobowego ????

    a pracujac np. 25 dni na umowie o prace (oczywiscie skladki na ubezpieczenie
    sa odprowadzane)
    ten zasilek nie przysluguje ??

    z gory dziekuje za wszelkie wyjasnienia ..

    pozdrawiam
    --
    chester vel biker