PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki poniżej.........

  • 11. Data: 2003-07-29 09:10:06
    Temat: Re: Zarobki poniżej.........
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:1JbVa.69622$5u5.674714@news.chello.at...
> [...]
    > exploatować się do granic wytrzymałości fizycznej czy psychicznej......,
    >
    > a bezrobotni gdyby nie "wskakiwali" na te wolne miejsca pracy, z tego
    samego
    > powodu: że niskie zarobki i po prostu za te pieniądze nie opłaca się
    > pracować......
    >
    > to co by wtedy było ??? co wtedy zrobiliby pracodawcy ???? wzięliby
    > pracowników ze wschodu ??? - nie ma tej opcji, bo zatrudnienie
    cudzoziemców
    > byłoby zablokowane...
    >
    > czy powszechny bunt pracowników jest rozwiązaniem na polepszenie warunków

    Nie nie rozwiązałby bo problem płac - nie zawsze wynika on z niechęci
    pracodawcy - bardzo często ten ostatni sam ledwo zarabia na siebie
    (oczywiście bywają też inne przypadki - wyzysk pracownika ale obecnie jest
    ich chyba mniej).

    PawełW.

  • 12. Data: 2003-07-29 09:15:10
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Paweł" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsumenci, posiadający więcej gotówki w kieszeni zwiekszą popyt na
    > inne towary - doprowadzi do do wzrostu cen. Wyższa inflacja spowoduje,
    > że realne zarobki pozostaną w dłuższym okresie bez zmian - słynne
    > zjawisko iluzji pieniężnej (w krótkim okresie ludziom wydaje się, że
    > zarabiają więcej). Rozbudzi to jedynie mechanizmy inflacyjne.Marszałek
    > Lepper proponował ostatnio coś podobnego (uwolnienie rezerwy
    > rewaluacyjnej). Oczywiście jest to tylko próba zbudowania
    > neoklasycznego modelu (prawda zapewne leży gdzieś po środku).

    > Poniżej 800 zł brutto nie ma teoretycznie prawa spaść.

    Może tak - jest potrzebna większa ilość pieniędzy w obiegu - akurat zgadzam
    się tu z Keynsem, dlatego też lepszym rozwiązaniem byłby program robót
    publicznych - w którym dotychczasowi bezrobotni mogliby pracować (choćby
    przy budowie autostrad, lub innych - może jakieś środki unijne mogłyby być
    uruchomione). Generalnie - możliwość zarobkowania, zwiększyłaby konsumpcję,
    a co za tym idzie produkcję w przedsiębiorstwach, zmniejszenie bezrobocia, w
    dłuższym czasie wzrost płac - po prostu to byłoby samonapędzające się koło
    gospodarki, ale należy je najpierw rozpędzić i musi być dobrze smarowane
    (akurat mam tu na myśli zmniejszenie obciążeń podatkowych, zusowskich, itp)

    pozdr
    Krzysiek

  • 13. Data: 2003-07-29 09:31:26
    Od: "xterm" <r...@w...pl>

    > Masz racje, ale najgorsze jest to, że sami to sobie robimy.

    To prawda, ale jednak winny jest ktos inny (chyba wiadomo kogo mam na
    mysli). Jesli ten ktos powolalby taka sama "brygade" do zwalczania
    bezrobocia, jaka powolal przy staraniach sie Polski do wejscia do UE to
    moze... A tak ten temat calkowicie zostal zapomniany. Buraki patalachy,
    ktorzy nie musza sie martwic i ich to nie obchodzi. Sorki. Zdenerwowalem
    sie.

    Pozdr. (nie dla rzadzacych)

  • 14. Data: 2003-07-29 09:32:49
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > Wnioski:
    > 1. Osławiony program Leszka Millera (i innych pajaców i oszustów z
    > ministerstwa pracy i polityki społecznej) "Pierwsza praca" pomaga
    > młodym ludziom na krótką metę, skutecznie obniżając płace na rynku - a
    > na tym cierpią wszyscy pozostali.

    Zgadza się.
    Program jest fascynujący - absolwent po 5 latach studiów trafia dalej na
    pół roku do roboty za 400 zł. Rewelacja - może spokojnie zakładać rodzine.

    > 2. Płace tak długo będą się utrzymywać na niskim poziomie dopóki
    > gospodrka nie ruszy z miejsca (a to może nastąpic jedynie poprzez
    > OGRANICZENIE PODATKÓW - budżet ucierpiałby na tym może przez pierwsze
    > 2 lata - ale potem mogoby to się zwrócić - patrz krzywa Laffera)

    Budżet nie ucierpiałby zbytnio na tym posunięciu gdyby obciąć nieco
    niepotrzebne wydatki od rządu przez administrację lokalną a na ukochanym
    ZUSie skończywszy (to ostatnie nigdy nie będzie proste ale już ledwo ten
    system działa i chłonie coraz więcej kasy).
    To się w głowie nie mieści ile finansów pochodzących z podatków marnuje się
    tylko dlatego iż ktoś "przy okazji" stara się zarobić coś dla siebie. Ta
    forsa płynie sobie cały czas bezpośrednio z budżetu do kieszonek "zdolnych"
    rządzących na wszystkich szczeblach władzy. Włos się na głowie jeży jak się
    temu dokładniej poprzyglądać. Takimi sprawami powinna zająć się prokuratura
    a najczęściej ludzie za to odpowiedzialni zamiast do więzienia trafiają na
    coraz wyższe stołki.

    PawełW.

  • 15. Data: 2003-07-29 09:33:48
    Od: "xterm" <r...@w...pl>

    > Fakt - postaw się jednak w sytuacji przedsiębiorcy, który z uwagi na
    > wysokie bezrobocie może przebierać wśród poszukujących (a tak każdy z
    > nich zaakceptuje płacę minimalną) albo ma możliwość zatrudnienia
    > absolwenta i nic go to nie będzie kosztować (po ukończeniu stażu no i
    > tak przecież nie weźmie go na stałe tylko zgłosi kolejny wniosek do UP
    > i na pewno znajdzie się kolejny absolwent, który z braku alternatywy
    > przyjdzie pracowac za darmo). Przecież działalność gospodarcza
    > nastawiona jest na zysk, a ten się osiąga przez minimalizowanie
    > kosztów.

    Zgadzam sie w 100%. Nie tylko pracownicy (takze chcacy zdobyc prace) maja
    przekichane. Pracodawcy, ktorzy chca _legalnie_ funkcjonowac tez dostaja po
    kosciach.

    Pozdr.

  • 16. Data: 2003-07-29 09:56:03
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > byłoby zablokowane...
    >
    > czy powszechny bunt pracowników jest rozwiązaniem na polepszenie warunków

    To już kiedyś było. Zaczynało sie od bodaj "Widmo krązy po Europie" a
    skończyło się rewolucją i ludobójstwem. Utopie są fajne na papierze, ale
    wcielane w życie źle się kończą.

    Najgorsze jest to, że są absolutnie nieskuteczne. Utopia, która zaczęła się
    od "widma krążącego po Europie" nie skończyła się polepszeniem warunków
    pracy i płacy, a spowodowała powszechną nędzę i terror.

  • 17. Data: 2003-07-29 21:02:01
    Temat: Odp: Zarobki poniżej.........
    Od: "Barbarossa" <e...@p...onet.pl>

    > Jeżeli ktoś ma inne pomysły na uzdrowienie naszej upośledzonej
    > gospodarki czekam na propozycje.

    Proponuję odejść od socjalizmu.

  • 18. Data: 2003-07-29 21:39:21
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    ErkA napisał:

    > imho obnizenie podatkow, zliberalizowanie prawa pracy, zmniejszenie
    > biurokracji. Nie wiem, czy dobrze mysle, ale tak bym przynajmniej
    > zrobil - skopiowanie prawa z USA

    Jak na razie USA też zaczynają dostawac coraz większej zadyszki - i
    popatrz dodatkowo ile chce wywalić BUSH Jr. w ratowanie gospodarki z
    podatków - nas na to nie stać.

    Flyer

  • 19. Data: 2003-07-29 21:39:39
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

> [...]
    >
    > a bezrobotni gdyby nie "wskakiwali" na te wolne miejsca pracy, z tego samego
    > powodu: że niskie zarobki i po prostu za te pieniądze nie opłaca się

    Rynek jest dosyć powolny w przekazywaniu takiej informacji [pomijając
    pokręconą podobnie do pracowników świadomość pracodawców - najpierw by
    sobie ponarzekali ;)], jak brak ludzi do pracy - conajmniej 1-2
    miesiące. To raz.

    Dwa - jaki interes mieliby bezrobotni w ułatwianiu życia już pracującym?

    A trzy - należy mieć nadzieję, że przepływ informacji o zarobkach
    dotyczy w równym stopniu pracowników, co pracodawców - w związku z czym,
    instytucje, które nie umieją "przywiązać" do siebie pracowników [jak
    rzeczone hipermarkety, gdzie kasa w żadnym wypadku nie zależy od stażu]
    dostaną w d.. przy spadku bezrobocia, czego serdecznie i z nieukrywaną
    zlosliwością im życzę. ;)

    Flyer

  • 20. Data: 2003-07-31 17:02:49
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

    > Czekamy na inne scenariusze

    prosze bardzo - jest jeden scenariusz ktory byc moze moglby rozwiazac nasz
    problem.....ale jest nie realny
    - gdyby z kraju w jakis sposob zniknelo pare mln ludzi (przestepcy,
    aferzysci, bezrobotni, emeryci, rencisci etc)
    ktorzy sa obciazeniem dla panstwa i zyja na ich koszt to wtedy wszystkie
    problemy predzej czy szybciej zniknelyby same.....

    no ale nie wyobrazam sobie jakos masowej emigracji - chyba ze lepper dojdzie
    do wladzy i ustali nowy porzadek ;-p
    a prawdopodobne jest ze nawiedzi nas epidemia SARS, Ospy, Dzumy etc. - tez
    jest malo prawdopodobna....

    pozdro,
    chlodny (w wyjatkowo wisielczym humorze)