PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki Javowca w Wrocławiu

  • 11. Data: 2009-06-05 19:54:06
    Temat: Re: Zarobki Javowca w Wrocławiu
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    news:slrnh2hs8o.j3k.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > Jurek M napisał(a):
    > [...]
    > Ze snów tychże programistów ;)

    To bardzo pozytywne sny. :)

    J.

  • 12. Data: 2009-06-05 19:57:20
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Piotr S." <"psobk[NOSPAM]"@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Bo byly takie czasy ze brakowalo programistow Java i ich zarobki
    > rosly.
    > Glosno bylo o tych wzrostach a teraz to sie odbija echem ;-).

    Jak to się ma do zarobków programistów .NET, PHP...?
    Bo rozumiem, że tamci jeszcze mniej. ;)

  • 13. Data: 2009-06-05 21:18:45
    Od: "freak" <f...@e...pl>

    sa programiści i "programiści", jedni zarabiają netto 2000zl inni 20000zl
    (skrajny przykład).

  • 14. Data: 2009-06-06 10:36:57
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:h0bu36$788$1@news.onet.pl...

    > Wszystko zależy, o to co się pisze w tych językach i dla kogo. Ogólnie
    > wielu znajomych uciekło z wrocka do innych części kraju, bo tam
    > wysokie zarobki to mity.

    Jeśli z Wrocka (ponoć polskie zagłębie IT) uciekają, to co mają
    powiedzieć ludzie ze Szczecina, Koszalina, Łodzi, Bydgoszczy...

    Np. jeśli w Sz-nie jakaś oferta się pojawi, to dotyczy .NET, PHP...
    Z tego co zauważyłem, lokalne firmy preferują te właśnie technologie
    (ostatnio oferta: wdrożeniowiec MS Dynamics NAV).

    Jeśli ktoś chciałby pracować jako programista w swoim miejscu
    zamieszkania, może powinien zorientować się, jakie firmy tam działają, w
    jakiej warto się specjalizować.

    J.

  • 15. Data: 2009-06-07 20:35:34
    Od: Echh <E...@S...pl>

    > Jeśli ktoś chciałby pracować jako programista w swoim miejscu
    > zamieszkania, może powinien zorientować się, jakie firmy tam działają, w
    > jakiej warto się specjalizować.

    Panowie, jako programista juz z 10 letnim doswiadczeniem, wszystko w
    zachodzniej europie powiem wam jedno.

    Uwazam ze w niczym nie warto sie spezjalizowac(mowie o jezykach
    programowania). Juz od 5 lat na zachodzie jest trend, ktory teraz
    szczegolnie sie nasila. A mianowice wszystkie uslugi IT przenosi w inne
    rejony swiata. Owszem przez rok, moze dwa Polska byla jej celem, a teraz
    juz Maroko, Indie, my jestesmy tez juz za drodzy. Szansa dla nas
    europejczykow jest tylko to co mozna, co trzeba wykonywac na miejscu.
    Konsulting, doradztwo techniczne etc, to co wiaze sie z tym ze w firmie
    trzeba byc koniecznie chociaz od czasu do czasu na miejscu, no
    ewentulanie to do czego ja zostalem zmuszony po latach programowania, do
    zarzadania taka flota arabusow czy hindusow.
    Niestety zauwazam ze ten trend, zaczyna w Polsce tez juz duzymi krokami
    wchodzic. NIe ma szans to wszystko sie nasila i bedzie do tego dazyc.
    A wiec podsumowujac, teraz rozwazajac swoja droge, tzreba myslec o
    rzeczach, ktore nie da sie wykonac zdalnie. Oczywiscie, wykonanie zdlane
    ma pelno wad i problemow, ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze mozna
    taki stan pracy doprowadzic do warunkow dostatecznych i jakos tam
    miernie pracowac, a biznesmenow i tak to zadowoli, gdy beda ogladac
    swoje slupki kosztow.

  • 16. Data: 2009-06-08 05:40:09
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Echh wrote:

> [...]
    > rejony swiata. Owszem przez rok, moze dwa Polska byla jej celem, a teraz
    > juz Maroko, Indie, my jestesmy tez juz za drodzy.
    Dopoki zarobki oscyluja w granicach 2tys-4tys zl netto w Wrocku, czyli
    ok. 600E, mozna spac spokojnie. Nadal oplaca sie zatrudnic programiste w
    Polsce.

  • 17. Data: 2009-06-08 06:04:45
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > skończył,
    >
    > Ale przyznasz, że 2-miesięczne doświadczenie to niewiele :) Z punktu
    > widzenia kogoś przyjmującego delikwenta do pracy jest to dokładnie nic.

    Niewiele zgadza się, ale nie nic.

  • 18. Data: 2009-06-08 09:32:02
    Od: "TS" <t...@w...nospam.pl>

    "Echh" <E...@S...pl> wrote in message
> [...]
    > programowania). Juz od 5 lat na zachodzie jest trend, ktory teraz
    > szczegolnie sie nasila. A mianowice wszystkie uslugi IT przenosi w inne

    Jako programista z 8 letnim stazem, z tego ponad 4 lata w europie zachodniej
    powiem Wam drugie :-)

    To co napisal Echh jest prawda TYLKO w przypadku duzych, miedzynarodowych
    korporacji.
    Jesli chodzi o srednie i male firmy, to te, ktore probuja przenosic sie do
    Indii bardzo szybko sie stamtad wynosza.
    Jest tam po prostu inna kultura pracy, szczegolnie Hindusi robia wszystko na
    odwal, udaja, ze cos jest zrobione i w zaden sposob nie mozna od nich
    wymagac terminowosci i solidnie wykonanej roboty. Jesli dla kogos jest OK,
    ze kod bedzie napisany byle jak, program bedzie dzialal byle jak i zostanie
    dostarczony "kiedys w przyszlosci" to sie tam przeniesie, ale jak mowilem na
    to pozwolic tylko monopolisci i duze miedzynarodowe koncerny, ktore i tak
    sobie poradza.
    Male firmy przez outsourcing traca klientow lawinowo, bo nie potrafia
    dotrzymac terminow, a dodatkowo funkcjonalnosci sa zle zinterpretowane przez
    programistow i nie dzialaja tak jak powinny.
    Jest jeszcze kilka innych przyczyn, dla ktorych firmy sie nie wynosza do
    Azji. Jesli ktos ma firme, gdzie aktualizacje i poprawki bledow musza byc
    napisane i dostarczone szybko, a do tego rozwiazania biznesowe sa
    specyficzne dla danego kraju/regionu to nigdy sie do Azji nie przeniesie.

    pozdrowienia,
    TS.

  • 19. Data: 2009-06-08 11:57:56
    Od: Echh <e...@w...pl>

    > To co napisal Echh jest prawda TYLKO w przypadku duzych, miedzynarodowych
    > korporacji.
    No wlasnie nie, tez ucieklem z duzego koncernu do malej firemki.

    Ostatnie 3 lata pracuje juz w malej firmie okolo 20 programistow, ktora
    wspolpracuje z kilkoma innymi ,alymi firmami z branzy konstrukcji
    stalowych. I wlasnie tutaj tez ten trend dotarl, np. moja firma znalazla
    sobie 4 osoby w maroku, 4 w gruzji, a nas juz tylko 3 zarzadzamy tymi
    ludzmi, plus raz na jakis czas jedziemy na miejsce pogadac, tabelki
    powypelniac. Trend tak sie nasila ze widze ze prubuja juz nas podkupowac
    inne firmy w celach zalozenia tez takiego odzdialu za granica.
    Mylse ze od tego nie ma odwrotu, w europie bedzie tylko praca w
    uslugach, a branzy informatycznej tylko to co trzeba wykonac na miejscu
    konsulting, ewentulanie instalowanie komputerkow.

  • 20. Data: 2009-06-08 13:00:45
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <h0ilqg$sna$1@inews.gazeta.pl> TS napisal(a):

> [...]
    > odwal, udaja, ze cos jest zrobione i w zaden sposob nie mozna od nich
    > wymagac terminowosci i solidnie wykonanej roboty.

    Nie mam doświadczenia z Hindusami itp., ale w Polsce też można trafić
    na programistów robiących na odwal, byle jak, a nawet gorzej.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć