PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?

  • 31. Data: 2008-12-30 22:41:23
    Temat: Re: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Jotte pisze:
    > jak to znieść????

    Jeżeli lubisz wyzwania to proponuję schodami. A jak idziesz na
    łatwiznę to windą, ale wtedy to będzie 'zwieźć'

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 32. Data: 2008-12-30 22:48:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gje1h1$pm5$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@O...poczta.fm> pisze:

    > Jeżeli lubisz wyzwania to proponuję schodami. A jak idziesz na łatwiznę to
    > windą, ale wtedy to będzie 'zwieźć'
    Bzdury.
    Cały czas rozważam walnąć się normalnie z balkonu.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2008-12-31 00:57:52
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Mediana

    Ale co Ci da wartość środkowa - niewiele więcej niż średnia. Istotniejsza
    jest wartość najczęstsza lub przedział najczęstszy bo to bardziej realne.
    Taka wartość pokaże zarobki dominującej liczby osób w tej grupie zawodowej i
    wg mnie ma największą wartość informacyjną, np
    średnia w grupie niech będzie 3200 ale dominantą będzie przedział 3800-4100
    (a nawet liczba dajmy na to 3850) i będzie dotyczyć 65% liczebności grupy .
    IMHO to mówi więcej niż średnia, bo dolny pułap wartości branych do średniej
    to może być 1400 a górny 10 600 i niewiele z tego wynika
    --
    Jackare

  • 34. Data: 2008-12-31 11:12:48
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 31 Dec 2008 01:57:52 +0100, "Jackare" <j...@...pl> wrote:

    >Ale co Ci da wartość środkowa - niewiele więcej niż średnia. Istotniejsza
    >jest wartość najczęstsza lub przedział najczęstszy bo to bardziej realne.

    Aha. Powiedzmy, trzech gości zarabia 4000, jeden 3250, jeden 3200,
    jeden 3150, jeden 3100, jeden 3050 i jeden 3000. Moda to oczywiście
    4000. Przydatny wskaźnik?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 35. Data: 2008-12-31 12:28:35
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Maciej Bojko" <m...@g...com> wrote in message
    > Aha. Powiedzmy, trzech gości zarabia 4000, jeden 3250, jeden 3200,
    > jeden 3150, jeden 3100, jeden 3050 i jeden 3000. Moda to oczywiście
    > 4000. Przydatny wskaźnik?

    Raczej w drugą stronę asymetria (ale z tym samym wnioskiem): prezes 20k,
    dwóch dyrektorów po 9-10k, czterech kierowników po 6-7k, trzydziestu
    specjalistów po 3-5k - każdy inaczej bo z innym stażem/premiami. Do tego
    trzy sprzątaczki i trzech stróżów nocnych, wszyscy po 1135 (czy ile tam
    wynosi płaca minimalna). Średnia 4.5, mediana 4, dominanta 1135. Właśnie na
    tych najniższych poziomach zarobków często jest dominanta.

  • 36. Data: 2008-12-31 14:02:42
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 31 Dec 2008 13:28:35 +0100, "strach" <s...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >wynosi płaca minimalna). Średnia 4.5, mediana 4, dominanta 1135. Właśnie na
    >tych najniższych poziomach zarobków często jest dominanta.

    Fajna ta zabawa w statystykę na tak małej próbie... Przecież w tej sytuacji nie
    można wyciągnać żadnych sensownych wniosków.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 37. Data: 2008-12-31 14:27:17
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> wrote in message
    > Fajna ta zabawa w statystykę na tak małej próbie... Przecież w tej
    > sytuacji nie można wyciągnać żadnych sensownych wniosków.

    Dlatego mówią, że są małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki :)

    BTW, jak pamiętam ze statystyki to >30 to już (umownie) duża próba.

  • 38. Data: 2008-12-31 14:28:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale co Ci da wartość środkowa - niewiele więcej niż średnia.

    Po pierwsze primo HRy wszystkich korporacji bazuja na medianach.

    Po drugie primo mediana ma ta sile, ze skutecznie odcina kominy (i dolki),
    ktore nie powinny byc brane pod uwage.

    Po trzecie primo dokladniej rzecz ujmujac stosuje se zregresowane mediany.

  • 39. Data: 2009-01-03 11:32:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynosi płaca minimalna). Średnia 4.5, mediana 4, dominanta 1135. Właśnie
    > na tych najniższych poziomach zarobków często jest dominanta.

    Tylko po co robic analize "po calej firmie"? Przeciez nalezy sie porownywac
    do odpowiednikow.