PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zajęcie wypłaty!!!

  • 11. Data: 2003-01-22 20:58:26
    Temat: Re: Re: Zajęcie wypłaty!!!
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    KrzysztofM wrote:

    > Apexim miał chyba jakieś problemy, więc może zaczął handlować FMCG ?

    Lojej laicy :)/ Tusze, tonery itp. tez maja swoj termin przydatnosci do
    "spozycia" ;).

    Flyer

  • 12. Data: 2003-01-23 07:42:10
    Temat: Re: Zajęcie wypłaty!!!
    Od: "Jarek Czyrko" <kadron[spam_killer]@wp.pl>

    Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisały też 2 osoby zatrudniane na umowę zlecenie i osoba, która obecnie
    > przebywa na urlopie macierzyńskim. Ja oraz pani przebywajaca na urlopie
    > macierzyńskim mamy umowy na czas nieokreślony. W lutym nasza firma
    zostanie
    > przejęta przez inną, wszyscy pracownicy dostali wypowiedzenia (koniec
    > wypowiedzenia 31.01.br). Od 2 miesięcy jestem na L-4, w tym czasie na moim
    > miejscu pracowały już inne osoby (bez umowy). Niedawno dowiedziałam się,
    iż mój
    > szef powiedział, że będę odpowiadała za towar, który się przeterminował i

    (może dochodzic wszystkich praw (nawet wymyslonych) zwalaszcza w przypadku
    podpisanej umowy materialnej) ale przed sadem.

    >Poza tym powiedział, że jeśli nie zapłacę,
    > dostanę złą opinię na świadectwie pracy (czy na świadectwie pracy w ogóle
    > znajduje się opinia?).

    brak takiej możliwości w swiadectwie pracy

    >Opróćz tego szef ciągle straszy, że jeśli nie zapłacę to
    > sprawa skończy się w sądzie albo kwotę za ten towar odciągną mi z pensji,
    którą
    > wpłacają mi na konto(czy to jest zgodne z prawem? Czy można zając
    pracowanikowi
    > część pensji od tak, bez jakiegokolwiek nakazu sądowego, czy czegoś w tym
    > rodzaju?).

    Aby zajac twoja pensje musi posiadac sadowy tytul wykonawczy co wiaze sie z
    (w twoim przypadku) wyrokiem sadu. W innych wypadkach nie ma takiej
    mozliwosci. Jezeli tak postapi to powinnas bezwarunkowo i natychmiastowo
    wystapic do Panstwowej Inspekcji Pracy. Nie dosc ze zaplaci Ci pieniadze to
    jeszcze kare.

    >Przypomnę, że w między czasie pracowały już na moim stanowisku 4
    > nowe osoby, a umowa o odpowiedzialności materialnej jest cały czas jedna.
    Co Wy
    > na to???
    >
    > --

    Jak masz jakies pytania to pisz na priv. Aktualnie borykam sie juz 4 rok z
    podobna sprawa (moja) wiec mniej wiecej orientuje sie w temacie. Zwlaszcza
    ze sie sam bronie w sadzie.

    Juz bym pomyslal o zmianie pracy i staral sie pociagnac od szefa jak
    najwiecej kasy (nadgodziny, ekwiwalent urlopowy, itp.)

    Pozdrawiam Jarek

  • 13. Data: 2003-01-23 12:41:37
    Od: e...@w...pl

> [...]
    >
    > Pozdrawiam Jarek
    >
    > mozesz przysłać mi swój e-mail na moje konto bo mam jakieś trudności z
    dostarczeniem Ci poczty

  • 14. Data: 2003-01-25 16:57:25
    Od: s...@p...onet.pl

    Dziewczyno może Cię uratować spokój.
    1. Zapoznaj się z art.114 do 127 kp.
    2. Bajzel to zrobił Twój bezpośredni przełozony i on powinien być pociągnięty
    do odpowiedzialności służbowej ( wywalenie z pracy )za brak inwencji i
    pomyślunku.
    3.Opini na świadectwie pracy się nie pisze. Mogą rozwiązać z Tobą stosunek
    pracy bez wypowiedzenia uzasadniając go w bardzo dziwny sposób. Wtedy wystąpisz
    do Sadu Pracy o sprostowanie treści świadectwa pracy.
    4.Przypuszczam ze czeka Cię długa walka z pracodawcą, radzę sobie kupić kodeks
    pracy ale taki który obowiązuje od 01.01.2003 i zapoznać się z niektórymi
    rozdziałami dotyczącymi Twojej sytuacji.
    5.A swoją drogą to ciekawe jak przekazywaliście sobie magazyn jeżeli szliście
    np. na urlop.
    Z pozdrowieniami