PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS wykończy saksy

  • 1. Data: 2005-05-27 11:49:15
    Temat: ZUS wykończy saksy
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    40% zarobku pójdzie do ZUS-u
    Oto jak Unia rękami polskich urzędników pomaga Ukraińcom odbierając pracę
    naszym...

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,2732127.html?n
    ltxx=1721542&nltdt=2005-05-27-04-05

  • 2. Data: 2005-05-28 05:41:13
    Temat: Re: ZUS wykończy saksy
    Od: Ben <b...@o...pl>

    Sky napisał(a):
    > 40% zarobku pójdzie do ZUS-u
    > Oto jak Unia rękami polskich urzędników pomaga Ukraińcom odbierając pracę
> [...]

    Mi od dawna już te % ZUS zabiera, można się przyzwyczaić.

  • 3. Data: 2005-05-29 20:56:14
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Ben" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    ltxx=1721542&nltdt=2005-05-27-04-05

    > Mi od dawna już te % ZUS zabiera, można się przyzwyczaić.

    Ale Niemcy sie nie przyzwyczaja i przestana zatrudniac. ZUs placony w euro
    od niemieckich stawek to beda duze kwoty, ktore zniszcza konkurencyjnosc
    polskich pracownikow, nic im samym nie dajac (w obietnice wyzszych emerytur
    nie nalezy wierzyc, bo do tej pory system emerytalny padnie).

    BTW jest to idiotyzm ze spolecznego punktu widzenia. Bezrobocie mamy duze.
    Wyjazd na saksy daje mozliwosc zarobienia - zwykle przede wszystkim
    niewykwalifikowanym pracownikom, dla ktorych nie ma w Polsce pracy, za ktora
    by mozna godnie przezyc - pieniedzy, z ktorych po powrocie z ich
    trzymiesiecznego wyjazdu zyje przez nastepne kilka miesiecy cala rodzina, w
    ktorej zwykle sa tez jacys bezrobotni. Saksy to jeden z takich "wentyli
    bezpieczenstwa", dzieki ktorym frustracja spoleczna wynikaja z sytuacji na
    rynku pracy jest lagodzona i to w tych srodowiskach, w ktorych jest ona
    najwieksza (robotnicy i niewykwalifikowani). Dzieki saksom pewna ilosc ludzi
    nie jest bez kasy, przywozi kase do Polski i tu ja wydaje, nakrecajac popyt
    i poprawiajac sytuacje na rynku. Zyski dla panstwa sa z tego wieksze niz
    beda z tego ZUSu biorac pod uwage to, ze wplywow z tego ZUSu saksowego nie
    bedzie, bo Niemcy przestana zatrudniac i zatrudnia pracownikow z panstw nie
    tak pazernych. Ludzie siedzacy we wladzach czasem mnie naprawde zadziwiaja
    brakiem kontaktu z rzeczywistoscia.

    I.

  • 4. Data: 2005-05-30 06:30:23
    Od: Roland Zerek <r_o_l_a_n_d_z@no_spam_poczta.fm>

    Sky napisał(a):
    > 40% zarobku pójdzie do ZUS-u
    > Oto jak Unia rękami polskich urzędników pomaga Ukraińcom odbierając pracę
> [...]

    Zalozyc firme uslugowa w Polsce, podpisac (moze byc w sumie ustnie) umowe z
    Niemcem. ZUS placic minimalny w Polsce, a zarabiac w Niemczech. Jeszcze
    koszty odliczac od podatku.

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm