PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 1. Data: 2003-01-05 13:58:09
    Temat: ZUS
    Od: "aster" <t...@t...pl>

    Witam,
    Mam pytanie: jak wymóc na byłym pracodawcy opłacenie
    zaległych składek ZUS? Czy jest jakiś przepis, na który mogłabym
    się powołać?? Czy mogę się z tym udać do sądu pracy?? A może
    lepiej zawiadomić PIP?
    Proszę o odpowiedź.

    Z pozdrowieniami,
    aster

  • 2. Data: 2003-01-05 14:13:34
    Temat: Re: ZUS
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Mam pytanie: jak wymóc na byłym pracodawcy opłacenie
    > zaległych składek ZUS? Czy jest jakiś przepis, na który mogłabym
    > się powołać??

    ZUS to sam powinien wyegzekwowac od platnika (bylego pracodwcy) nalezne
    mu skladki. To jego ustawowy (czytaj "psi" obowiązek). Jesli tego nie
    robi to znaczy ze, ogolnie ujmujac, nie potrafi. A ma w tym udzial
    rowniez pewna firma informatyczna.
    IMO doniesienie do organu prokuratorskiego na platnika (bylego
    pracodawce) i ZUS moze byc najskuteczniejsze.
    pzdr.
    svobo

  • 3. Data: 2003-01-05 14:37:39
    Od: "aster" <t...@t...pl>