PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 1. Data: 2002-01-14 22:06:13
    Temat: ZUS
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witam !!!
    Zakladam firme i jednoczesnie jestem na stale zatrudniony w pewnej firmie.
    Bylem w ZUS - ie i tam dali mi 2 druki ZFA 1 i ZZA 1 i powiedzieli ze to
    jest tam jakies ubezpieczenie zdrowotne. Moje pytanie brzmi czy musze te
    druki koniecznie wypelniac skoro juz skladke na ZUS odprowadza moj
    macierzysty zaklad pracy.

    Pozdrawiam
    p...@i...pl

  • 2. Data: 2002-01-14 22:48:06
    Temat: Re: ZUS
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest tam jakies ubezpieczenie zdrowotne. Moje pytanie brzmi czy musze te
    > druki koniecznie wypelniac skoro juz skladke na ZUS odprowadza moj

    Tak!!! Bedziesz placil tylko skladke zdrowotna. Okolo 100zl.

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-01-14 22:58:23
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    100 zl na miesiac ?
    Użytkownik waldemar <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1vn77$e27$...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2002-01-15 11:52:22
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pejter" napisał w wiadomości:
    > 100 zl na miesiac ?

    Tak, co miesiąc. Deklaracje rozliczeniowe też trzeba będzie składać co
    miesiąc (chyba tak jak wszyscy druk ZUS DRA - jeśli sie mylę to niech ktoś
    mnie poprawi).

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-01-15 12:12:08
    Od: "Zenek" <z...@w...pl>

    tak do zusu co miesiąc DRA+składka zdrowotna.
    do US co miesiąc PIT-5 o ile będziesz na książce, jeśli na karcie to nie
    musisz PIT-u 5. zen

  • 6. Data: 2002-01-15 12:19:01
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    Użytkownik "Pejter" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 100 zl na miesiac ?

    Około - w ZUS jest informacja, ile w danym miesiącu. Poza tym nie "płacił",
    a tylko odpisywał od należnej kwoty podatku...

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski

  • 7. Data: 2002-01-15 12:41:34
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Iwanowski" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    Poza tym nie "płacił", a tylko odpisywał od należnej kwoty podatku...

    niescislosc
    najpierw sie placi skaldke zdrowotna (co miesiac), apozniej odlicza ja od
    naleznego podatku
    jesli akurat nie ma sie od czego odliczyc, to i tak sie placi
    DRA tez trzeba skladac co miesiac

    pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2002-01-15 12:55:52
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    Użytkownik "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > niescislosc
    > najpierw sie placi skaldke zdrowotna (co miesiac), apozniej odlicza ja od
    > naleznego podatku
    > jesli akurat nie ma sie od czego odliczyc, to i tak sie placi

    Nieścisłość :-)

    Od kwoty należnego podatku liczonej od początku roku odejmuje się
    sumę składek ZUS, a płaci się różnicę. Odliczamy składki z wyłaczeniem
    bieżącego miesiąca. Jeśli w ciągu roku firma zarobi mniej niż suma
    składek, dopiero wtedy sięgamy faktycznie do własnej kieszeni...

    W grudniu składka wynosiła na przykład 95 zł 20 groszy.

    > DRA tez trzeba skladac co miesiac

    Oczywiście. Co więcej - jeśli się go nie złoży, to z opłacenia
    składki nie wynika nic :-) W drugą stronę bywa różnie...

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski

  • 9. Data: 2002-01-15 20:49:24
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Daniel Iwanowski <d...@p...com> wrote:
    > Użytkownik "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci

    > Nieœcisłoœć :-)

    > Od kwoty należnego podatku liczonej od poczštku roku odejmuje się
    > sumę składek ZUS, a płaci się różnicę.

    nie mieszajmy w glowie czlowiekowi.
    pytanie bylo o skladki ZUS, wyszlo, ze o skladke na KCH i ta PLACI sie co
    miesiac. i nawet jak sie nie zarobi i nie ma od czego odliczac, to i tak
    CO MEISIAC sie placi na KCH (pozycza sie te ~100 PLN od znajomych).
    Znaczy Ewa ma zdecydowanie racje.

    pozdrawiam

    romek

  • 10. Data: 2002-01-16 06:42:10
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    Użytkownik "Roman Kubik" <W...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a224kk$rnm$3@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > nie mieszajmy w glowie czlowiekowi.

    W tym momencie Ty mieszasz i to mocno.

    > pytanie bylo o skladki ZUS, wyszlo, ze o skladke na KCH i

    Nie - pytanie było o składkę na KCh, którą płaci się za pośrednictwem
    ZUS. Cytuję: "druki ZFA 1 i ZZA 1".

    > ta PLACI sie co
    > miesiac. i nawet jak sie nie zarobi i nie ma od czego odliczac, to i tak
    > CO MEISIAC sie placi na KCH (pozycza sie te ~100 PLN od znajomych).

    To jest informacja mocno myląca, ponieważ wynikałoby z niej, że w
    szczególnym
    przypadku (zarobiliśmy np. tylko w maju 20 tys. zł, w pozostałe miesiące
    nic)
    możemy odliczyć tylko jedną składkę - a to jest po prostu nieprawda.

    > Znaczy Ewa ma zdecydowanie racje.

    A czy potrafisz wskazać miejsce, w którym twierdziłem cos przeciwnego? Po
    prostu uzupełniłem...

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski