PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z serii CV do oceny...

  • 11. Data: 2005-11-11 22:48:51
    Temat: Re: Z serii CV do oceny...
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Nieczytelne. Ląduje w segregatorze "przeczytam, jak będę miał więcej czasu". ;)

    A jakieś wskazówki co pozmieniać by przesunąć do segregatora "do przejrzenia
    przez prezesa"? Optymistycznie zakładam, że etap u prezesa (połowa do kosza
    w imię "pechowców nam nie potrzeba") szczęśliwie przebrnę. ;-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2005-11-11 22:53:35
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    januszek napisał(a):

    > Ot, takie to zwykłe, pospolite, niczym nie wyróżnia się z pośród innych ;)

    Brałem pod uwagę narastającą modę na udziwnianie CV za wszelką cenę.
    Format Europass CV jakoś mnie odrzucił, więc pomyślałem że sobie
    coś prostego w LaTeX-u skrobnę.

    A jeżeli dwie uczelnie + praca komercyjna przeprowadzone jednocześnie,
    to są pospolite dokonania, to nie wiem czym musiałbym się wyróżniać,
    by za niepospolitego uważanym być. ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2005-11-11 23:00:24
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Zmień czcionkę na bezszeryfową, lepsza jest w tekstach technicznych. Reszta
    czytelna i jasna.

    Pozdr
    Kriss

  • 14. Data: 2005-11-11 23:01:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 11 Nov 2005 23:48:51 +0100, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wklepał(-a):

    >A jakieś wskazówki co pozmieniać by przesunąć do segregatora "do przejrzenia
    >przez prezesa"? Optymistycznie zakładam, że etap u prezesa (połowa do kosza
    >w imię "pechowców nam nie potrzeba") szczęśliwie przebrnę. ;-)

    Ciągły tekst jest trudny do ogarnięcia wzrokiem. Pomyśl o zmianie układu, jakieś
    tabelki, wypunktowania, linie oddzielające.

  • 15. Data: 2005-11-11 23:18:56
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 11 Nov 2005 20:10:03 +0100, Michał wrote:

    >Bo chciałbym wiedzieć, ile lat ma Wojtek?

    A po co?

    >Zostawiać można to, co znane... znasz to technikum?

    Nie znam, ale często w tego typu technikach uczą rzeczy przydatnych
    np. programowania.

    >Nie jestem pewien,
    >co daje technikum elektroniczne przyszłemu programiście php, ale... mnie
    >nie razi, szkoda po prostu miejsca.

    Szkoda jest miejsca na lanie wody i datę urodzenia.

    >Bez względu na to, co pokazuje "ver" (widzisz tam gdzieś NT?) - nazwy
    >handlowe tych produktów są wyraźnie przez producenta oddzielone,
    >zagadnienia specyficzne dla systemu z punktu widzenia developera też są
    >inne. I tego, dla porządku i czytelności, radziłbym się trzymać :).

    No to dlaczego sam rozsiewasz po sieci informację, że używasz windows
    nt 5.1 (User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US;
    rv:1.7) Gecko/20040616)?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 16. Data: 2005-11-11 23:44:46
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli dwie uczelnie + praca komercyjna przeprowadzone jednocześnie,
    > to są pospolite dokonania, to nie wiem czym musiałbym się wyróżniać,
    > by za niepospolitego uważanym być. ;)

    Az takie pospolite to te CV nie jest. Aczkolwiek nie popadalbym w
    samozachwyt z tymi dwoma uczelniami: liczy sie jakosc, a nie ilosc.
    W CV strescilbym dzial zainteresowania(lanie wody) i jednoczesnie dodal
    informacje o rodzaju studiow na poszczegolnej uczelni
    (stacjonarne/zaoczne -wazna informacja dla pracodawcy ) i konkrety dot
    .wspolpracy z firma - czy pracujesz na etat, umowe zlecenie, jaki konkretnie
    system wykonales (jesli jest w formie strony to z linkiem do dzialajacego
    projektu)

    Pozdr.
    Darek

  • 17. Data: 2005-11-12 01:07:18
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > A jeżeli dwie uczelnie + praca komercyjna przeprowadzone jednocześnie,
    > to są pospolite dokonania, to nie wiem czym musiałbym się wyróżniać,

    Jesli juz chcesz zobaczyc jak wyglada niepospolite CV to zobacz sobie pare
    postow wyzej CV po angielsku by Daoler

  • 18. Data: 2005-11-12 05:09:20
    Od: Michał <m...@s...net>

    Bremse wrote:

    > A po co?

    Bo lubię dyskryminować.

    > No to dlaczego sam rozsiewasz po sieci informację, że używasz windows
    > nt 5.1 (User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US;
    > rv:1.7) Gecko/20040616)?

    Racja - nie pomyślałem o tym! :)
    Bez względu jednak na to "dobra znajomość systemów NT" od strony
    developerskiej z myślą o NT/2k/xp/2k3 i oczywiście Vista, które to jest
    Windowsem w wersji 6.0, to ryzykowne (o ile rzeczywiście nie zna się
    tych systemów od podszewki) i ogólne stwierdzenie. Nie ma to jak konkret
    (win api, domeny, Active Directory, autoryzacja na poziomie systemu...).

    udanego dnia,
    --
    mgl

  • 19. Data: 2005-11-12 05:37:29
    Od: Michał <m...@s...net>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > No tak nie do końca. Chodzi o najzwyklejsze letnie praktyki, które
    > to będę miał latem zarówno na Politechnice (wskazane tematy
    > informatyczne), jak i na WSB (i tu wskazane tematy bankowe).

    Ta informacja zmienia trochę kontekst... ten Office to nie wiem, czy nie
    powinien jednak zostać w aplikacji na bankowca :)

    > Wydaje mi się, że te frazesy znajdują swoje odzwierciedlenie choćby
    > w tym, że studiuję równolegle na dwóch kierunkach i dodatkowo
    > pracuję. :-)

    Przemawiaj faktami, nie frazesami. Studiowanie na dwóch fakultetach
    wymaga większej samoorganizacji. To się wie.

    > UML wynika IMHO zarówno z Inżynierii Programowania jak i Programowania
    > Obiektowego. Z narzędzi niestety ćwiczyliśmy tylko na Rationalu, które
    > to środowisko szczerze znienawidziłem za jego upierdliwość i sztywność.
    > Stąd i tu brak wzmianki (nie chcę w to się znowu pakować ;-)

    No nie wiem, czy wynika - inżynieria oprogramowania to duuuży worek,
    kurs "Programowanie obiektowe" spokojnie bez UML się obędzie (zresztą te
    kursy różnie się na uczelniach nazywają). I, co ciekawsze, praktyczna
    znajomość UML nie jest powszechna... A Rational jest upierdliwy, taka
    już jego Rationalowa natura (RequisitePro - ajjj!) - ale w nowych
    wersjach (Software Modeler/Architect) jest w końcu lepiej.

    > Nie ma nic, bo tak naprawdę nie mogę się tu pochwalić niczym większym,
    > a że .NET i Java są w kręgu moich zainteresowań dopiero od paru miesięcy,
    > to też dużo o tym nie wzmiankuję.

    Jeśli znasz Eclipse - napisz o tym. Jeśli znasz Visual Studio - napisz o
    tym.

    > Bezpieczeństwo (zwłaszcza przy pisaniu w PHP -- nie chcę tutaj wstępować
    > na ścieżkę przetartą przez wielu moich rówieśników i staram się pisać
    > dobry pod tym względem kod (SQL Injection i te sprawy)). Zagadnieniem
    > optymalizacji pamięciowej i wydajnościowej zajmowałem się dla odmiany
    > totalnie hobbystycznie, pisząc dla siebie komunikator gadu-gadu
    > w asemblerze Win32, który to w swojej końcowej fazie rozwoju
    > umożliwiał wysyłanie i odbieranie wiadomości, zajmując ok. 20KB na dysku
    > i ok. 400KB w pamięci (wersja zminimalizowana do traya). No ale to było
> [...]

    Mkay, a teraz trzeba to ująć precyzyjnie w CV, z którego nie wynika
    chociażby to, że znasz asembler win32.

    Gdybyś aplikował na dwie różne praktyki (IT i bank), to przygotowanie
    osobnych CV z odpowiednio ustawionym akcentem byłoby niezłym pomysłem
    ;). Myśl myślami pracodawcy.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 20. Data: 2005-11-12 09:11:08
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Kriss pisze:
    > Zmień czcionkę na bezszeryfową, lepsza jest w tekstach technicznych.

    Przepraszam?

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    You should never wear your best trousers when you go out to fight for
    freedom and liberty.
    -- Henrick Ibson