PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 261. Data: 2009-06-20 11:59:15
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwalewysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 czerwca 2009 (13:47:56) napisano:

    > < ciach >

    > Hmm, a czemu akurat mi odpowiadasz?

    Oj, przepraszam. Nie popatrzyłem na nadawcę. :)

    Yakhub
    Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

  • 262. Data: 2009-06-20 13:52:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1h7qa$fve$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl>
    pisze:

    > Bo inni de facto nie sa obciazeni i nie ma z czego odejmowac? Pobiera sie
    > im zaliczke na PDOF, ale po odjeciu skladki zdrowotnej i ulgi na dzieci
    > okazuje sie, ze maja stawke 0%? W tej sytuacji ulzyc mozna jedynie tym,
    > ktorzy ponosza jakis ciezar.
    Każdy ponosi jakiś ciężar, to bzdura że inni nie są obciążeni.
    Te 18% dla biedaka to obciążenie relatywnie wielokrotnie większe i bardziej
    dolegliwe niż tyle samo dla choćby średnio uposażonego.
    Przecież próg podatkowy nie powoduje płacenia wyższego podatku od całości
    dochodu, lecz jedynie od nadwyżki ponad ten próg. Poniżej niego i biedak i
    krezus płacą tyle samo.

    --
    Jotte

  • 263. Data: 2009-06-20 13:58:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1h9is$d7e$1@nemesis.news.neostrada.pl iso
    <n...@i...pl> pisze:

    > Kto cie uczył matematyki?
    > Jak zachoruje rolnik to na leczenie będzie miał 250
    > z mojej składki,
    > jak ja zachoruję to na leczenie ze składki rolnika
    > będę miał 30.
    Przemyśl dokładniej swoją wypowiedź bo łatwo odnieść wrażenie, że ktokolwiek
    uczył cię czegokolwiek poniósł sromotną klęskę (a matematyk to już na
    pewno).

    > Normalnie byłoby gdybyśmy na zasadach
    > chińskiego lekarza płacili mu jak jesteśmy zdrowi
    > a lekarz obowiązany byłby nasz leczyć
    > jak jesteśmy chorzy w standardzie jaki płaciliśmy
    > jak byliśmy zdrowi.
    Ciekawy pomysł, choć obserwując cywilizowane systemy wątpię czy normalny.
    Pozwolę sobie spytać (raczej retorycznie) - a ci co zachorują nie zdążywszy
    dostatecznie długo albo wysoko płacić to do jakichś umieralni czy od razu na
    śmietnik?

    --
    Jotte

  • 264. Data: 2009-06-20 14:24:14
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    W wiadomości news:h1i7q5$2a5$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:

    > Nie. Ale zapominasz, że to grupa dyskusyjna, a nie zebranie związkowe i
    > taka retoryka tu nie działa.
    To co, że grupa dyskusyjna? To wg ciebie tu są sami jacyś upośledzeni
    intelektualnie, oporni na wiedzę i doświadczenia, odmóżdżeni?
    Nie sądzę. Ludzie są wszędzie tacy sami, może rozkład trochę się różnić. A
    że znajdziemy w tym wirtualnym miejscu może więcej niż gdzie indziej
    baranów
    to jeszcze nie asumpt do kategorycznych uogólnień. Rozsądne i świadczące o
    wiedzy głosy także się przecież zdarzają.

    > Dlatego, że jedni mają kawał obciążeń, a inni prawie wcale.
    > Za trudne do zrozumienia?
    No - to jest wypowiedź w sam raz dla pewnej części tej grupy dyskusyjnej.
    I żeby nie było za trudne do zrozumienia - to nie jest pochwała.

    Zobacz moją odpowiedź Wwiesławowi, tam napisałem jak wygląda sprawa
    obciążeń.
    W razie wątpliwości chętnie doprecyzuję.

    --
    Jotte

  • 265. Data: 2009-06-20 14:42:53
    Od: s...@m...com

    > <s...@m...com> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Możesz zdobyć takie doświadczenie wykupując dodatkowe jazdy
    > z instruktorem.

    Wychodzi drozej niż własne auto, chodziło mi możliwość zdobycia doświadczenia
    tanim kosztem.

  • 266. Data: 2009-06-20 14:44:25
    Od: s...@m...com

    > A pożyczyć nie może?
    > Poza tym samochód teraz to nie fortuna. Grat na chodzie kosztuje w
    > przybliżeniu 15-krotność zatankowania go do pełna. Do zdobywania
    > doświadczenia - jak znalazł.

    OC jednak w moim przypadku jest najdroższe z możliwych, pozatym cos pisali
    jeszcze o podatku ekologicznym, który w przypadku właśnie starych gratów miał
    dochodzic do 3000 rocznie.

  • 267. Data: 2009-06-20 14:46:17
    Od: s...@m...com

> [...]
    > prawdopodobieństwem go uszkodzi, a w dodatku jest niewypłacalny?
    > Pracodawca to nie idiota!

    > Wykaż  minimum  samokrytycyzmu  - wyobraź sobie, że dostałeś tę pracę,
    > pierwszego  dnia  przychodzisz i masz pracować - dostajesz kluczyki do
    > samochodu  (pewnie  jakiś duży dostawczak, bez tylnej szyby i lusterka
    > wstecznego) i masz zawieźć towar gdzieśtam na drugi koniec miasta.
    >
    > Dasz   radę   chociaż   wyjechać  z  parkingu  i  podjechać  do  rampy
    > załadowczej,   tak,   żeby   nie  uszkodzić  auta,  a  potem  dojechać

    Skoro mam PJ to dam, chodzi mi o to ze pracodawcy wymagają udokumentowanego
    doświadczenia (poświadczenie z poprzedniej firmy) inaczej nie byłoby problemu.

  • 268. Data: 2009-06-20 14:47:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-20, s...@m...com <s...@m...com> wrote:

    [...]

    > Skoro mam PJ to dam,

    LOL & ROC.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 269. Data: 2009-06-20 15:06:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 czerwca 2009 (16:46:17) napisano:

    > Skoro mam PJ to dam,

    Czy kiedykolwiek chociaż siedziałeś w dużym samochodzie (dużym to
    znaczy takim w okolicach 3.5t)?

  • 270. Data: 2009-06-20 15:07:41
    Od: s...@m...com

    > W liście datowanym 20 czerwca 2009 (16:46:17) napisano:

    > Czy  kiedykolwiek  chociaż  siedziałeś  w  dużym samochodzie (dużym to
    > znaczy  takim  w  okolicach 3.5t)?

    Kiedyś trzeba usiąść.

    Ci co jezdzą też kiedyś zaczynali.

    Praktyka czyni mistrza.