PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 171. Data: 2009-06-18 16:35:43
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

> [...]
    /10-stypendia/43-politechnika-lska.html

    > ale ty mi nie podawaj oficyjalnej propagandy uczelni, na wszystkich tak
    > piszą zeby jeleni przyciągnąć, bo dostają kasę z budrzetu od łebka:O)

    Ziew. Piszę Ci ile dostawałem. Nie tylko ja.
    Nie było uzależniania stypendium od ilości tych którzy się na dane progi
    załapali.

    > na śląskiej nie byłem faktycznie:O)

    A to mi niespodzianka.

    > ale nie wciskaj ludziom kiuf że kasa na stypendia bierze sie z kapelusza bez
    > dna!:O)

    A gdzie ja to napisałem?

    > nie wiesz, wiec ci trochę wytłumaczę:

    [...]

    > a wracajac do tych twoich maksymalnych 500zł to przecież zamiast zakuwać
    > dniami i nocami na wysoką średnią to bardziej ci się opłaca usiaść w
    > biedronce na kasie i masz 2 razy tyle jak w mordę strzelił:O)

    Jakie zakuwać? Come on. Można było spokojnie mieć i pracę (w zawodzie)
    i mieć stypendium. Nie byłem jedyną osobą na tej uczelni która taki schemat
    uskuteczniała.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 172. Data: 2009-06-18 17:59:47
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    grom@x pisze:
    > zainteresowanych jest strona www.sep.com.pl i na nim forum :)

    Łooops...
    Byłeś szybszy ;-)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 173. Data: 2009-06-18 18:01:33
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 18, 6:10 pm, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:

    > a wracajac do tych twoich maksymalnych 500zł to przecież zamiast zakuwać
    > dniami i nocami na wysoką średnią to bardziej ci się opłaca usiaść w
    > biedronce na kasie i masz 2 razy tyle jak w mordę strzelił:O)

    I do tego praktyczne doświadczenie w zawodzie, a nie jakieś bzdurne
    studia i dyplomy!

    --
    mihau

  • 174. Data: 2009-06-18 18:30:05
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > No dobra. Te podstawowe (koszt 300 zł), to da się przecież wyrobić
    > pracując tymczasowo np. na kasie w supermarkecie. I potem to już
    > zatrudnić się w branży i awansować.

    Zeby bylo ciekawiej, kurs nie jest wymagany, zeby stanac przed komisja
    kwalifikacyjna. Po drugie, kursy z zakresu eksploatacji sa organizowane
    w roznych PUPach, WUPach i osrodkach szkoleniowych za kase na walke z
    bezrobociem albo za "unijne" - dla chetnych gratis.

    Wiec jesli "zdolny elektromonter" wszystko wie, tylko nie ma papierow,
    to za kilka dyszek moze miec to upragnione swiadectwo.

    Do watkotworcy:

    Majac swiadectwo SEP "E" zrobione kosztem kilkudziesieciu zlotych i
    wykazujac posiadanie kilku szarych komorek zdobylem niegdys pierwsza w
    zyciu prace etatowa za 1200 zlotych na reke (poza Warszawa, wtedy bylo
    to pewnie ~pol sredniej krajowej). Pozniej dostalem podwyzke, zmienilem
    prace (i branze przy okazji) i przebilem sie przez srednia, znowu
    zmienilem prace i przebilem sie przez dwie srednie i tak dalej.

    Aha, z robotniczej rodziny jestem, dra Kulczyka widzialem tylko na
    zdjeciach i nie otrzymalem od niego zadnego wsparcia, a pierwszy etat
    znalazlem w obcym miescie - w sumie to praca mnie znalazla, bo
    zostawilem namiar w jakims serwisie z ofertami pracy.

    Tylko nie pisz, ze to fart. Przede mna bylo kilku kandydatow z tej samej
    agecji, ktorzy nie potrafili odgadnac, co oznacza skrot "IR" w okolicy
    promiennika ciepla na schemacie procesu technologicznego - to mi
    opowiedzial prezes jak sie lepiej poznalismy, ew. ich biegly angielski
    byl na miare Kazia Marcinkiewicza.

    W innej firmie, do ktorej o malo co sie nie najalem w tamtym czasie,
    dyrektor wydzialu stwierdzil, ze z kilkudziesieciu kandydatow jetem
    jedynym, ktory z karty technologicznej odczytal, ze produkt finalny
    nalezy przetestowac po zmontowaniu. A to bylo podkreslone i pogrubione.

    No i okazuje sie, ze Ci wszyscy "zdolni, biedni, bez papierow", to
    niezdolni do przyuczenia na mlodszego asystenta, dlatego biedni, a
    papierow nikt im nie daje w obawie o to, co by mogli zmajstrowac na
    samodzielnych stanowiskach.

    Wieslaw

  • 175. Data: 2009-06-18 18:36:40
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    r...@m...com wrote:

    > Proszę bardzo:
    >
    > http://tinyurl.com/pomocnik-praca
    >
    > Zaznaczam ze chodzi tu o pomocnika elektromontera. Proszę zwrócić
    > uwagę na wymagania konieczne.

    Wymagania:
    Wykształcenie elektryczne (bądź pokrewne)

    Jak rozumiem masz?

    Umiejętność pracy w zespole i pracy z klientem

    Masz?

    Uprawnienia SEP do 1 KV (KONIECZNIE)

    10% najnizszego wynagrodzenia - taka byla stawka pare lat temu (jak
    podniosa najnizsza krajowa to egzamin podrozeje!). Zaplacic, chwila
    przed komisja, pol godzinki pod sekretariatem i masz w reku.

    A dlaczego potrzebne - w obowiazkach masz montaz i eksploatacja, a
    swiadectwo SEP "E" uprawnia wlasnie do pracy na stanowisku eksploatacji.

    Chcialbys zeby licznik energii w Twoim mieszkaniu zamontowal Rysiu,
    zdolny student, w taki sposob, ze bedzie liczyl 3 razy wiecej?

    Wieslaw

  • 176. Data: 2009-06-18 18:42:50
    Od: r...@m...com

    Inny przykład:

    Posiadam prawo jazdy kategorii B, (zrobiłem gdy miałem trochę gotówki, 10 lat
    temu) od 9 lat nie miałem kontaktu z samochodem, a wczesniej zrobiłem ze 2000
    km maluchem czyli tyle co i nic, w ogłoszeniach na kierowce magazyniera czy
    kuriera pracodawca zawsze wymaga doświadczenia.
    Sciemniać że mam doświadczenie, czy też trzeba to udokumentować?
    W końcu gdzies to doświadczenie trzeba chyba zdobyć?

  • 177. Data: 2009-06-18 19:12:06
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Cze, 20:42, r...@m...com wrote:
> [...]
    > Sciemniać że mam doświadczenie, czy też trzeba to udokumentować?
    > W końcu gdzies to doświadczenie trzeba chyba zdobyć?

    Sciemniaj ze umiesz czytac ogloszenia.

    Doswiadczenie w zawodzie.

  • 178. Data: 2009-06-18 20:13:22
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    r...@m...com wrote:
    > Sciemniać
    Na krotka mete

    >W końcu gdzies to doświadczenie trzeba chyba
    > zdobyć?
    A bedziesz czul sie pewnie i bezpiecznie, dla siebie i innych
    uzytkownikow drog, w dostawczym aucie z mocnym motorem ?

    W opisanym przykladzie kup jakies Tico, zatrudnij sie do rozwozenia
    pizzy, po kilku miesiacach nabierzesz pewnosci, bedziesz znal wszystkie
    zakamarki w miescie i bedziesz mial wystarczajace doswiadczenie zeby
    aplikowac na kuriera bez potrzeby poswiadczania nieprawdy.

    Wieslaw

  • 179. Data: 2009-06-18 20:20:32
    Od: r...@m...com

    > Na krotka mete

    > A bedziesz czul sie pewnie i bezpiecznie, dla siebie i innych
    > uzytkownikow drog, w dostawczym aucie z mocnym motorem ?
    >
    > W opisanym przykladzie kup jakies Tico

    A czemu nie słuzbowe?, nie stać mnie na kupno, oc i inne takie

  • 180. Data: 2009-06-18 20:22:48
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik <roberto> napisał:
    > Po co pracodawcy w ogłoszeniach stawiają takie wymagania, ograniczając w
    > sztuczny sposób dostęp do stanowiska?

    bo to są albo ogłoszenia udające ogłoszenia o prace (w różnych celach),
    albo chodzi o to żeby wcisnąć na stanowisko synalka tatusia (głąba jakich
    mało) i trzeba odsiać konkurencję:O)