PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 161. Data: 2009-06-18 15:12:32
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-18, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > nie rozśmieszaj teoretyku!:O)
    > po pierwsze stypendia naukowe nie wynoszą Xset złotych, bo z budrzetu idzie

    To teraz wiesz lepiej ode mnie ile dostawałem?

    http://www.studiujwkatowicach.pl/index.php/stypendia
    /10-stypendia/43-politechnika-lska.html

    " Po pierwszym roku studiów można otrzymać stypendium za wyniki w nauce. Wysokość
    tego stypendium zależy od średniej ważonej otrzymanych ocen. W zeszłym roku najwyższe

    stypendium wynosiło 450 zł (średnia 4,91-5,00), a najniższe 125 zł
    (średnia 4,00-4,10)."

    Szczekaj.

    > na to stała kwota, zdaje sie Xzłotych na wydział, wiec pewnie na jakimś
    > małym wydziale gdzie na dodatek jest mało stypendystów to pewnie i za
    > średnią 4.0 można spoko dostać i 1000zł, ale na dużych wydziałach, gdzie na
    > dodatek jest masa stypendystów (bo wszyscy się starają dla stypendium) to
    > nawet za średnią 5.0 stufki nie dostaniesz!:O(
    > takie realia o kturych ty nawet nie masz pojęcia

    Sam jesteś teoretyk. Na Politechnice Śląskiej wysokość stypendiów zależała
    tylko i wyłącznie od wysokości średniej. Ale żeby to wiedzieć, to musiałbyś
    tam studiować, a nie wyzywać ludzi od teoretyków.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 162. Data: 2009-06-18 15:22:12
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Oczywiście te podstawowe uprawnienia dają gwarancję zatrudnienia w branży.

    oczywiscie - my tylko podajemy ci (bo nic innego i tak nie jestesmy w
    stanie zrobić) gdzie jest dobry sklep z wędkami. czy wybierzesz sprzęt
    na plotki, szczupaki czy karpie to twoja brożka, ty wiesz jak się łowi
    (albo powinienes sie tego nauczyć).
    A ty od razu krzyczysz ze ktos ma ci dac (i to za darmo) jakiegoś rekina
    albo wręcz wieloryba.
    w sumie kolejny niepotrzebny flame.
    jak masz jakieś konkretne pytane to zarzucaj

  • 163. Data: 2009-06-18 15:23:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko wymaga uprawnien po to by budzet panstwa karmic pieniedzmi z
    > kursów i
    > egzaminów...
    > nie rozumiem odpłatności takich kursów i egzaminów

    Ale za to doskonale rozumiesz wszelkie zapomogi i dofinansowania z budżetu.
    Bardzo ciekawy masz tok rozumowania.

    > Kursy i egzaminy stanowią jedynie źródło dochodu dla ludzi z tym
    > związanych,

    Zostań zatem człowiekiem związanym z kursami i egzaminami.
    Będziesz dobrze zarabiał i nie będziesz narzekał, że ktoś Ci każe płacić
    grube pieniądze za bzdety.

    > podobnie jak z egzaminami na prawo jazdy, gdzie oblewa sie po
    > kilkadziesiat
    > razy zdających żeby kasa za egzaminy szła

    O, albo możesz zostać egzaminatorem PJ.

  • 164. Data: 2009-06-18 15:34:12
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Rozumiem odpowiedzialność prawną, ale nie rozumiem odpłatności takich kursów i
    > egzaminów, zwłaszcza w tak wysokich kwotach (liczonych w tysiącach PLN).

    o jakim egzaminie ty myslisz? bo ja jak byłem na specjalistycznych
    szkoleniach np. w dusseldorfie, to wiem że one kosztowały ok 200 euro za
    dzień. ale potem wystawiający certyfikat wiedział że ma swojego
    przedstawiciela w polsce z grupą fachowców majacych konretna wiedzę.

    > To nie jest żadna wiedza specjalistyczna, są zasadnicze szkoły zawodowe i
    > technika elektryczne dla tych co skonczą gimnazja i są bezpłatne.
    hmmm... było takie powiedzenie - nie chciało nosic sie teczki...
    ok, przyjmijmy że dobrze strzelam iż chcesz mieć D i E do 1kV. cena
    pewnie pomiedzy 500 a 1000 zł. do zdania pewnie w ciagu miesiąca. Czas
    jakby troche krótszy niż 3 czy 4 lata szkoły.

    > Dlaczego wiec płacić drakońskie sumy za jakiś kurs, którego koszty
    > zorganizowania to może 1/10 jego ceny.
    tobie się wydaje ze potrzeba tylko 1/10 kwoty do prawidłowego funkconowania.
    a cena jest jaka jest i jezeli chcesz miec dane uprawnienei to musisz ją
    wysupłać. a moze znaleźć kogoś kto cie zasponsoruje w ramach przyszłej
    pracy?
    może warto popracować np. jako pomocnik tu czy tam, pokazac się co
    jesteś wart i uczyc sie od mistrzów w tym fachu?

    jak w innej gałęzi tego flejma podałem - zadaj jakies konkretne pytanie.
    jak chcesz cos oczywiście sie dowiedzieć

  • 165. Data: 2009-06-18 15:39:05
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > może warto popracować np. jako pomocnik tu czy tam, pokazac się co
    > jesteś wart i uczyc sie od mistrzów w tym fachu?

    Było ogłoszenie o pomocnika elektromontera i też wymagali SEP.

  • 166. Data: 2009-06-18 15:45:14
    Od: r...@m...com

    > może warto popracować np. jako pomocnik tu czy tam, pokazac się co
    > jesteś wart i uczyc sie od mistrzów w tym fachu?

    Proszę bardzo:

    http://tinyurl.com/pomocnik-praca

    Zaznaczam ze chodzi tu o pomocnika elektromontera.
    Proszę zwrócić uwagę na wymagania konieczne.

  • 167. Data: 2009-06-18 15:55:05
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    r...@m...com pisze:

    > Proszę bardzo:
    >
    > http://tinyurl.com/pomocnik-praca
    >
    > Zaznaczam ze chodzi tu o pomocnika elektromontera.
    > Proszę zwrócić uwagę na wymagania konieczne.

    no więc masz dwie możliwości: nabyć te uprawnienia albo szukac
    następnego ogłoszenia

  • 168. Data: 2009-06-18 16:10:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > To teraz wiesz lepiej ode mnie ile dostawałem?

    wcale nie twierdzę że nie dostawałeś, bo wiem że na niekturych uczelniach i
    wydziałach dostawano 1000zł za srednia 4.0 a na innej 100zł za średnią 5.0,
    a podobno są uczelnie gdzie i po złotufce dają:O)

    > http://www.studiujwkatowicach.pl/index.php/stypendia
    /10-stypendia/43-politechnika-lska.html

    ale ty mi nie podawaj oficyjalnej propagandy uczelni, na wszystkich tak
    piszą zeby jeleni przyciągnąć, bo dostają kasę z budrzetu od łebka:O)

> [...]
    > musiałbyś
    > tam studiować, a nie wyzywać ludzi od teoretyków.

    na śląskiej nie byłem faktycznie:O)
    ale nie wciskaj ludziom kiuf że kasa na stypendia bierze sie z kapelusza bez
    dna!:O)
    nie wiesz, wiec ci trochę wytłumaczę:
    każda uczelnia dostaje stałą sumę na wydział, niezależnie ile tam mają
    studentów i ilu z nich sie na stypendium kwalifikuje, tak wiec jak gdzieś tą
    sumę trzeba podzielić przez masę stypendystów to wychodzą grosze,
    a wracajac do tych twoich maksymalnych 500zł to przecież zamiast zakuwać
    dniami i nocami na wysoką średnią to bardziej ci się opłaca usiaść w
    biedronce na kasie i masz 2 razy tyle jak w mordę strzelił:O)

  • 169. Data: 2009-06-18 16:14:50
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik <robert_21> napisał:
    > Było ogłoszenie o pomocnika elektromontera i też wymagali SEP.

    tylko ciekawe po co?:O)
    przecież faktycznie to te uprawnienia są potrzebne jedynie osobie
    odbierającej instalację, pwenie było to jakieś ogłoszenie sponsorowane?

  • 170. Data: 2009-06-18 16:34:55
    Od: r...@m...com

    > tylko ciekawe po co?:O)
    > przecież faktycznie to te uprawnienia są potrzebne jedynie osobie
    > odbierającej instalację, pwenie było to jakieś ogłoszenie sponsorowane?

    Pewnie po to samo po co w wielu ogłoszeniach poawia się:

    "wykształcenie minimum średnie" - może być ogólniak, nie ważne że nie ma to
    nic do wykonywanej pracy.
    "wykształcenie wyższe" - bez wskazania kierunku, tym bardziej przydatności w
    danej pracy, aby wyższe, może być pewnie nawet oceanografia.

    Po co pracodawcy w ogłoszeniach stawiają takie wymagania, ograniczając w
    sztuczny sposób dostęp do stanowiska?

    A potem się dziwią że nie ma ludzi do pracy...

    No ba! szczytem będzie jak do tego dopiszą 1276 brutto.