PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie-odwołanie

  • 1. Data: 2003-12-02 15:50:51
    Temat: Wypowiedzenie-odwołanie
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

    Ponieważ jestem tu po raz pierwszy-
    witam wszystkich grupowiczów :-))

    Mam nadzieję,że moje pytanie jest związane z obecną grupą(na
    pl.soc.prawo-brak odzewu)

    A więc "trafiło" i mnie ;-((
    28-11-2003 roku otrzymałem od pracodawcy wypowiedzenie na
    tzw."fajrant"(15.00),na którym jest informacja,że przysługuje mi prawo
    wniesienia odwołania do Sądu Rejonowego-Sądu Pracy w terminie 7 dni od
    otrzymania w/w wypowiedzenia.
    I moje pytanie-Do którego mogę złożyć odwołanie?(czy liczone są dni
    kalendarzowe- ostateczny termin 05-12-2003,czy dni robocze-ostateczny termin
    08-12-2003)?
    Z góry serdeczne dzięki za pomoc

    Pozdrawiam

    Ceberebek

  • 2. Data: 2003-12-02 16:17:52
    Temat: Re: Wypowiedzenie-odwołanie
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Ceberebek <c...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > I moje pytanie-Do którego mogę złożyć odwołanie?(czy liczone są dni
    > kalendarzowe- ostateczny termin 05-12-2003,czy dni robocze-ostateczny

    Według mnie to dni kalendarzowe. Gdyby miały być robocze, byłoby to wyraźnie
    napisane. Jedyne co może być, to tylko jeśli ten 7 dzień przypada np. w
    niedzielę, to masz jeszcze poniedziałek.

    // ----
    Art. 264.
    § 1. Odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę wnosi się do sądu pracy w
    ciągu 7 dni od dnia doręczenia pisma wypowiadającego umowę o pracę.

    § 2. Żądanie przywrócenia do pracy lub odszkodowania wnosi się do sądu pracy
    w ciągu 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o rozwiązaniu umowy o pracę
    bez wypowiedzenia lub od dnia wygaśnięcia umowy o pracę.
    // ---

    Poczytaj sobie pod adresem.

    http://www.psep.pl/polskie/u-pracow.html

    Jeden fragment może cię zainteresuje:

    // -
    Jeśli odwołasz się po tym terminie - sąd oddali Twój pozew. Może jednak
    zdarzyć się tak, że nie wniosłeś/aś pozwu w terminie bez swojej winy, np. z
    powodu choroby, powodzi, przerwy w komunikacji czy też mylnej informacji
    dotyczącej terminu, znajdującej się na piśmie wypowiadającym umowę o pracę.
    W takich sytuacjach możesz wnieść do sądu wniosek o przywrócenie terminu.
    Jeśli wykażesz w tym wniosku okoliczności uzasadniające przywrócenie
    terminu, sąd postanowi przywrócić termin do wniesienia odwołania (art. 265
    kp i art. 168 kodeksu postępowania cywilnego, dalej kpc).
    // --

  • 3. Data: 2003-12-02 17:09:09
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Według mnie to dni kalendarzowe. Gdyby miały być robocze, byłoby to
    wyraźnie
    > napisane. Jedyne co może być, to tylko jeśli ten 7 dzień przypada np. w
    > niedzielę, to masz jeszcze poniedziałek.

    Serdeczne dzięki.
    Czyli 05 grudnia jest ostatnim dniem złożenia odwołania do Sądu Pracy?

    Ceberebek

  • 4. Data: 2003-12-02 18:40:48
    Od: "mandragora" <m...@g...pl>

    Ceberebek <c...@o...pl> napisał(a):

    > Czyli 05 grudnia jest ostatnim dniem złożenia odwołania do Sądu Pracy?

    tak wlasnie.
    mam to samo :)
    ale - odwolanie mozesz wyslac listem poleconym, byle zdazyc go nadac przed
    polnoca....

    powodzenia
    mandra