PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie a urlop.

  • 1. Data: 2002-09-12 06:07:06
    Temat: Re: Wypowiedzenie a urlop.
    Od: "Zbyszek Tuznik" <z...@u...poczta.onet.pl>

    Wojciech Korgól napisał w wiadomości: ...
    >Okres wypowiedzenia konczy sie 31 grudnia. Jak dotad ma niewybrane 17 dni
    >urlopu wypoczynkowego za biezacy rok. Czy pracodawca ma prawo zmusic ja do
    >wybrania tego urlopu?

    Owszem.

    Czy ona nie ma obowiazku wybrania tego urlopu do konca
    >roku, bo jesli nie to jej przepadnie?

    To nie jest obowiazek, ale urlop przepadnie, trudno, zeby nastepny
    pracodawca ponosil koszty za poprzedniego, czyz nie?

    pozdrawiam
    --
    Zbyszek Tuznik
    odpowiadajac usun "usun." z adresu albo pisz tutaj

  • 2. Data: 2002-09-12 07:41:08
    Temat: Wypowiedzenie a urlop.
    Od: "Wojciech Korgól" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    No i stalo sie.
    Moja zona zostala zwolniona z pracy z 3 miesiecznym okresem wypowiedzenia.
    Okres wypowiedzenia konczy sie 31 grudnia. Jak dotad ma niewybrane 17 dni
    urlopu wypoczynkowego za biezacy rok. Czy pracodawca ma prawo zmusic ja do
    wybrania tego urlopu? Czy ona nie ma obowiazku wybrania tego urlopu do konca
    roku, bo jesli nie to jej przepadnie?
    Chodzi oczywiscie o to aby pracodawca wyplacil ekwiwalent za urlop. Zawsze to
    jakis dodatkowy grosz na "chude dni".
    Jest to zwolnienie z powodu likwidacji zakladu pracy, jesli ma to jakies
    znaczenie.

    Pozdrawiam i dzieki za wszelkie info,

    Wojtek

  • 3. Data: 2002-09-12 14:29:00
    Od: "Wojciech Korgól" <w...@N...gazeta.pl>

    Zbyszek Tuznik <z...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Owszem.
    >
    > Czy ona nie ma obowiazku wybrania tego urlopu do konca
    >
    > To nie jest obowiazek, ale urlop przepadnie, trudno, zeby nastepny
    > pracodawca ponosil koszty za poprzedniego, czyz nie?

    No tak, ale pracodawca moglby zostac zmuszony aby wyplacic ekwiwalent za
    urlop i wtedy nie obciazal by innego kolejnego pracodawce.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-09-12 14:53:01
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    "Zbyszek Tuznik" <z...@u...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Owszem.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    W jeszcze obowiazującym stanie pranym nie może- podstawa art 171 par 1 kp.
    Ale to ma sie zmienic wraz z nowelizacja kodeksu pracy.

    > To nie jest obowiazek, ale urlop przepadnie, trudno,

    Po raz drugi zastanawiam sie na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Urlop nie przepadnie- pracodawca ma obowiązek wypłacić ekwiwalent za ten
    urlop na podstwie podanego wyzej artykułu.
    > zeby nastepny pracodawca ponosil koszty za poprzedniego, czyz nie?

    Otóż nie :-/.
    Pracodawca ma obowiązek rozliczyc sie z pracownikiem za urlop, do którego
    prawo pracownik nabył w czasie trwania u niego zatrudnienia.

    Poczytaj prosze kodeks przed swoją następną wypowiedzią.

    > pozdrawiam
    > --
    > Zbyszek Tuznik
    Gosia