PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?

  • 61. Data: 2003-08-27 10:11:46
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> writes:

    > Nie tylko Polska lezy poza USA i kilkoma innymi bogatymi krajami i nie
    > powiesz mi chyba, ze te wszystkie kraje sie nie licza?

    Nie wszystkie. Ale tyle, ile sie w Polsce sprzedaje ich oprogramowania
    nie wplywa na decyzje marketingowe dotyczace polityki CALEJ firmy.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 62. Data: 2003-08-27 10:14:25
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > windows nadaje sie najwyzej na _desktop_ i to jest zycie
    > wieksze bazy chodza na unix/oracle.

    chyba jakas fobia ? :-P

    > a smieszne bazki w MS SQL niech chodza na NT

    uwazasz ze produkt SAP jest smieszny?

    > zreszta tak szafujesz malymi firmami i kosztami. Oracle na Linuxie tez
    > jest. :)

    szafuje firmami okreslonymi jako ... srednie.
    Sprawdz jakie firmy maja systemy SAP'a i sam ocen czy to sa male firmy i
    male koszty.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 63. Data: 2003-08-27 10:20:12
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > daj mi duza i powazna firme ktora sie oparla na technologi MS ..az mnie
    > to ciekawi

    Microsoft - chociaz pewnie twoim zdaniem, to nie jest powazna firma?

    sprawdz klientow SAP w Polsce
    http://www.sap-ag.de/poland/klienci/alfabet/

    nie wszyscy sa na windowsie, ale mam nadzieje ze doszukasz sie tam powaznej
    firmy.

    > tutaj pewnie tez sie opierasz na CW ?

    raczej na wlasnych przemysleniach :-P
    Coraz wiecej jest takich urzadzen na ktorych widac znajome logo.
    A Microsoft ma ta przewage nad konkurencja, ze ma bardzo duzo pieniedzy na
    promowanie swoich rozwiazan, co jest bardzo skuteczna droga do przejmowania
    rynku.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 64. Data: 2003-08-27 22:38:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> writes:

    > przy milionach zlotych wydawanych na licencje na software, cena windowsow -
    > kilka...kilkadziesiat tysiecy nie jest znowu taka duza.
    > za to ceny za rozwiazania unixowe wychodza np 4 razy drozej a to juz sie
    > powoli zaczyna robic znaczaca kwota.

    Wiesz czemu Lufthansa zdecydowala sie przejsc z windows na linuxa
    (konkretnie suse)? bo TANIEJ im wyszlo.

  • 65. Data: 2003-08-27 22:41:10
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> writes:

    > chyba jakas fobia ? :-P

    > uwazasz ze produkt SAP jest smieszny?

    Ale na co to jest argument?
    SAP ani nie jest produktem microsoftu, ani nie jest wylacznie na
    platforme windows - bo o ile wiem, jest niezalezny od platformy (moze
    chodzic na roznych).

    Jesli jakas firm stac na uzywanie SAP to na temat przewagi Microsoftu
    nad konkurencja NIC to nie mowi.

  • 66. Data: 2003-08-28 06:41:26
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Ale na co to jest argument?
    > SAP ani nie jest produktem microsoftu, ani nie jest wylacznie na
    > platforme windows - bo o ile wiem, jest niezalezny od platformy (moze
    > chodzic na roznych).

    jest to odpowiedz na :
    "windows nadaje sie najwyzej na _desktop_ i to jest zycie
    wieksze bazy chodza na unix/oracle."

    I skoto SAP moze, a w przypadku naszych klientow nawet w wiekszosci, chodzi
    na NT/SQL, to uwazam, ze stwierdzenie Marcina jest conajmniej nienajmiejscu.

    > Jesli jakas firm stac na uzywanie SAP to na temat przewagi Microsoftu
    > nad konkurencja NIC to nie mowi.

    argh.
    Nie mowie ze produkty MS sa lepsze czy gorsze. Dyskusja jest o przejmowaniu
    rynku, a tansze produkty maja taka tendencje.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 67. Data: 2003-08-28 06:42:32
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Wiesz czemu Lufthansa zdecydowala sie przejsc z windows na linuxa
    > (konkretnie suse)? bo TANIEJ im wyszlo.

    Na tej podstawie moge sie tylko domyslac ile firm przeszlo z Unixa na
    Windowsa bo im WYSZLO TANIEJ :-P

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 68. Data: 2003-08-28 11:30:42
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:

> [...]
    > na NT/SQL, to uwazam, ze stwierdzenie Marcina jest conajmniej nienajmiejscu.

    hehe wiesz...jest cos takiego jak wydajnosc i niestety M$ kuleje
    co z tego ze _chodzi_. pytanie tylko jak

    w znanej mi firmie spece od MS nie mogli pobic wydajnosci fs od linuxa.a
    dwoili sie i troili.

    > argh.
    > Nie mowie ze produkty MS sa lepsze czy gorsze. Dyskusja jest o przejmowaniu
    > rynku, a tansze produkty maja taka tendencje.

    czyli linux jest tanszy i dlatego przemuje
    dlatego M$ ma specjalna kase na przetargi w ktorych konk. z linuxem

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 69. Data: 2003-08-28 11:33:04
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > Microsoft - chociaz pewnie twoim zdaniem, to nie jest powazna firma?
    czy aby nie bylo tak ze jakis WWW serwer w m4 stal na apachu ? musial
    bym poszukac...smieszne nie ?

    > sprawdz klientow SAP w Polsce
    > http://www.sap-ag.de/poland/klienci/alfabet/
    >
    > nie wszyscy sa na windowsie, ale mam nadzieje ze doszukasz sie tam powaznej
    > firmy.

    hehehe a ktore sa ? :)

> [...]
    > promowanie swoich rozwiazan, co jest bardzo skuteczna droga do przejmowania

    + na prawnikow. jedynie co ta firma robi dobrze to kradnie cudze pomysly
    ot. i tyle
    bo nie powiesz mi ze wydanie produktu pelnego bledow aby sprostac
    terminom to powazna sprawa.. a beta testerami beda userzy..co tam . wolno im

  • 70. Data: 2003-08-28 11:36:20
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > zdefiniuj "duzej"
    okolo 3500 zaczely sie problemu :)

    > A wiesz czemu na kazda 1 firme z NDS jaka znam przypada przynajmniej 10
    > bez/lub z AD?

    1 firma NDS = min 1000 userow ?
    10 firm AD = 10 * 10 userow ?

    > tak, a windows stabilny nie jest, i co z tego ze nasze serwery sa wylaczane
    > praktycznie tylko wtedy gdy nie ma pradu i podczas instalowania poprawek -
    > co jest duza wada niestety.

    taak. bo ich niestety duzo trzeba. i ciagle nowe ..takie zycie :)

    > Poz tymi kontrolowanymi restartami, stabilnosc nawet starych poczciwych NT
    > 4.0 jest na takim poziomie, ze o istnieniu niektorych serwerow juz
    > zapomnialem :-)

    a jak z wydajnoscia ? :)

    > czyli co? nie ma takiego programu, ktory dziala tylko pod unixem, a pod
    > windowsem nie?

    nie..mowiles o emulatorach a ja mam natywnie *ixowe programy. ale nie o
    to chodzi.