PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?

  • 21. Data: 2003-08-09 21:19:25
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: "db501" <d...@t...net>

    "JetSetWilly" <j...@o...pl> wrote in message
    news:03080918195756@polnews.pl...

    > obrze żeby w końcu istniała jedna 'fabryczka' narzędzi
    programistycznych...Ta

    > różnorodność jest dość uciążliwa na rynku pracy np. Nie mam nic przeciwko
    temu
    > żeby był to Microsoft. Niewątpliwie jest to firma przygotowana do
    ekspansji,
    > umiejąca promować swoje narzędzia do wytwarzania oprogramowania. A
    niestety
    > konkurencji brakuje tej umiejętności. Zresztą czas pokaże kto i w czym
> [...]

    Mikrosoft nie tworzy standartow tylko eventualnie implementuje te standarty
    i tworzy UI. O innowacyjnosic decyduje standart a nie implementacja. Gdyby
    byl tylko Microsoft nie bylo by internetu i wszystkiego thego co internet
    wnosi.

  • 22. Data: 2003-08-09 21:41:48
    Od: "db501" <d...@t...net>

    > Jesli chodzi o środowisko Windows to konkurencji do Visual Studio 6.0 czy
    .Net
    > nie widzę. A co może Borland? A z czym? Wiadomo, że serwery Unixowe o
    niebo

    Jak moze byc konkurencja jesli MS nie udostepnia danych na temat tego
    srodowiska. Ale to nie jest takie wazne. Niech sobie MS ma te swoje Windows.
    Przyszlosc i to gdzie jest najwiecej szans na prace za kilka lat to
    aplikacje sieciowe z wykorzystaniem internetu. W aplikacjach sieciowych J2EE
    ma przewage poniewaz oparty jest na standartach do ktorych wszyscy sie musza
    przystosowac nawet MS.

  • 23. Data: 2003-08-26 13:24:22
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > zaraz, moment - jakim to niby produktem Microsoft "wymiata" bazy
    > danych Oracla?

    "wymiata" - nie znaczy ze sa lepsze, chodzi o spychanie z rynku.
    Tak podaja wszelkie znane mi notowania pokazujace zmiany udzialu w rynku
    roznych systemow baz danych. (a widzialem jeden ;-), tylko ze juz drugi rok
    z rzedu :-P )

    I MS ciagle zyskuje.

    Wiem tez jakie bazy najbardziej sprzedaja sie ostatnio pod R/3 i nie sa to
    bynajmniej bazy Oracle (rynek polski).

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 24. Data: 2003-08-26 13:25:26
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Pewnie chodzi o MS SQL Server. Ale to sobie mozna postawic tylko pod
    > systemem operacyjnym Microsoftu. A w przypadku, gdy serwery sa unixowe,
    > to Microsoft mozna sobie schowac gleboko.

    A jaki jest najpopularnieszy system operacyjny na swiecie?
    Dodam, ze tendencja wcale nie jest spadkowa.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 25. Data: 2003-08-26 13:26:27
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > MS wymiata Oracla? odwazna teza LOL wymiata to moze, ale po godzinach, za
    > pomoca szufelki i zmiotki, jak programisci Oracla koncza prace.

    nie mowie co jest lepsze a co gorsze tylko o udziale w rynku.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 26. Data: 2003-08-26 13:28:00
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > keeee?
    > :)
    > skąd masz takie informacje?

    hmmm, zycie panie, zycie (poparte publikowanymi w gazetach tabelkami - a
    gazeta to bodaj Computerworld, ale glowy nie dam, co jakis czas takie
    tabelki rozne sie pojawiaja).

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 27. Data: 2003-08-26 13:31:19
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Na inne servery J2EE, inne systemy operacyjne, inne sprzęty ...

    no ale ile jest tych "innych systemow operacyjnych"?
    kwestia "innych sprzetow" ponizej

    > Poza tym .net też ma być przenośne, tylko "nie za bardzo" :)

    inne sprzety to moim zdaniem
    a) maszyny unixowe - lekko liczac 4 razy drozsze niz intelowe i tylez samo
    pewnie drozsi sa specjalisci i ich rozbudowa
    - tutaj przenosnosci raczej duzej bym sie nie spodziewal, choc projekty
    opensource jakies sa
    b) urzadzenia mobilne - gdzie tylko patrzec a jedynym systemem bedzie
    windows CE
    - tutaj przenosnosc bedzie ok

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 28. Data: 2003-08-26 13:36:42
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Jeśli chodzi o serwery - to raczej Microsoft czuje się zagrożony. W grupie
    > poważnych baz danych - tak naprawdę nie ma co szukać.

    przez kogo?
    I zdefiniuj pojecie "powazna baza danych", bo moim zdaniem MS SQL jest
    jaknajbardziej powazna baza danych i raczej gorszy juz nie bedzie. Tylko
    patrzec jak produkt bedzie sie rozwijal i integrowal z reszta platformy
    .net.
    Przewaga MS jest to, ze end-user to 9X% system Windows, a jak juz end-user
    jest na windows, no to najlepiej zrobic pelna integracje, w tym serwer
    domeny Active Directory. A jak juz mamy wszystko na windowsie to czemu nie
    wybrac natywnej dla tego srodowiska bazy danych?

    > A technologia Microsoftu jest tylko na Windows - i tyle.

    a programy napisane dla unixa (nie wszystkie) sa tylko na unixa i co z tego
    ?
    Emulatory sa w obie strony (pomijam skutecznosc).

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 29. Data: 2003-08-26 13:42:33
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > J2EE
    > ma przewage poniewaz oparty jest na standartach do ktorych wszyscy sie
    musza
    > przystosowac nawet MS.

    Nie ma standardow do ktorych wszyscy sie musza stosowac co nieraz juz MS
    pokazal.
    Przykladow kilka najprostszych:
    - Internet Explorer - mozna sobie na wc3 sprawdzic zgodnosc ego co robi IE z
    CSS, z tym co powinien robic
    - Outlooki - maile w html, tla, zalaczniki itp ustawione standardowo, jak
    nie zmienisz to slesz syf.
    - Wirtualna Maszyna Microsoftu - cos sie poroznili z Sunem, szczegolow nie
    znam, jednak jak zauwazylem, baaardzo wiele stron tej maszyny wymaga, a o 10
    razy bardziej wole to cos niz kobyle z SUN'a
    itd.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 30. Data: 2003-08-26 13:46:55
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]
    > byl tylko Microsoft nie bylo by internetu i wszystkiego thego co internet

    A ostatnio byla jakas afera, ze administracja panstwowa zazadala przesylania
    dokumentow w _STANDARDZIE_ MS Word.
    Hmmm - czyz to nie jest standard?
    Jaki procent dokumentacji wymienianej przez firmy ma postac inna niz .doc
    czy .xls?
    Dla mnie to sa jak najbardziej standardy, a to czy MS je stworzyl, czy kupil
    nie ma znaczenia.
    Wypromowali je wystarczajace by nazwac je ogolnoswiatowymi standardami.
    Fakt, ze standardow jest wiele (np .pdf), czy tez nieszczesne poczatki DVD.
    Nie zmienia to faktu ze MS tworzy rozwiazania, ktore dzieki popularnosci
    jego produktow, staja sie standardami.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM