-
1. Data: 2003-11-15 08:52:39
Temat: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Od: "Marek" <m...@n...data.pl>
Szanowni grupowicze,
Chciałbym naświetlić moją sytuację, aby ktoś, kto się na tym zna doradził co
z tym fantem zrobić.
Po skończeniu studiów dostałem pracę. Pracodawca zaproponował mi żebym
założył własną działalność gospodarczą.Tak też zrobiłem.Złożyłem wszystkie
dokumenty potrzebne (tak mi się wydawało) w urzędach i zarejestrowałem tę
działalność 1.8.2003. W polu adres firmy wpisałem mieszkanie w którym
mieszkam(bo nie wiedziałem że trzeba podpisywać jakieś umowy) (to jest
mieszkanie spółdzielcze - Ja nie jestem jego właścielem tylko spółdzielnia).
W ostatnim miesiącu zdecydowałem, że księgowość będzie mi prowadziło biuro
rachunkowe. Właścicielka tego biura powiedziała, że koniecznie musi być
rownież spisana umowa najmu lokalu (lub jego części) w celu prowadzenia
działalności gospodarczej. Po spisaniu tej umowy powinienem zarejestrować to
w urzędzie miasta i gminy, a następnie w US. Tylko jak to wszystko zrobić,
skoro jest listopad, działalność mam od sierpnia (pewnie będą naliczone
jakieś odsetki). Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
W jaki sposób spisać umowę najmu (i z kim - czy z mamą, czy ze spółdzielnią,
czy może jeszcze inaczej). I w jaki sposób to wyprostować tak, zeby nie było
już żadnych problemów.
Z góry dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam.
--
Marek Lubiński
-
2. Data: 2003-11-15 17:00:39
Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Od: "andrzej" <b...@o...pl>
> rachunkowe. Właścicielka tego biura powiedziała, że koniecznie musi być
> rownież spisana umowa najmu lokalu (lub jego części) w celu prowadzenia
> działalności gospodarczej.
Zazwyczaj spisuje sie umowy najmu z właścicielem lokalu.
andrzej
-
3. Data: 2003-11-15 17:12:46
Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Od: "Kubik" <k...@i...com>
Hej!
Miałem podobny problem, zastanawiałem się do kogo zgłosić
fakt zarejestrowania firmy w mieszkaniu spółdzielczym. Ostatecznie,
po odwiedzeniu spółdzielni, urzędu miasta, US i zasięgnięciu opinii
u znajomych... nie zgłosiłem nigdzie.
Uzasadnienie:
Siedziba działalności nie jest tożsama z miejscem wykonywania tejże,
miejsce wykonywania mam wpisane w zgłoszeniu jako cały kraj. Dlatego
też mieszkanie nie staje się miejscem wykonywania działalności, nie
odprowadza
się z tego tytułu zwiększonego podatku od nieruchomości i nie trzeba
pisać dodatkowej umowy.
Nie wiem jak u ciebie, czy ten lokal jest tylko wpisany jako siedziba, czy
też
jako miejsce wykonywania działalności. Sprawdź.
pozdrawiam
Adam
-
4. Data: 2003-11-15 23:29:25
Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Od: "Marek" <m...@n...data.pl>
"Kubik" <k...@i...com> wrote in message
news:bp5n0k$qna$1@druid.ceti.pl...
> Hej!
>
> Miałem podobny problem, zastanawiałem się do kogo zgłosić
> fakt zarejestrowania firmy w mieszkaniu spółdzielczym. Ostatecznie,
> po odwiedzeniu spółdzielni, urzędu miasta, US i zasięgnięciu opinii
> u znajomych... nie zgłosiłem nigdzie.
>
> Uzasadnienie:
> Siedziba działalności nie jest tożsama z miejscem wykonywania tejże,
> miejsce wykonywania mam wpisane w zgłoszeniu jako cały kraj. Dlatego
> też mieszkanie nie staje się miejscem wykonywania działalności, nie
> odprowadza
> się z tego tytułu zwiększonego podatku od nieruchomości i nie trzeba
> pisać dodatkowej umowy.
>
> Nie wiem jak u ciebie, czy ten lokal jest tylko wpisany jako siedziba, czy
> też
> jako miejsce wykonywania działalności. Sprawdź.
>
> pozdrawiam
> Adam
>
Hej Kubik,
Dzięki wielkie za odpowiedź. Ja również podałem teren całego kraju jako
miejsce wykonywania działalności, więc chyba jest taka sama sytuacja.
Skontaktuję się z księgową i spróbuję wyjaśnić...ale dzięki za odpowiedź.
Myślę że zrobię identycznie jak Ty :-) Uratowałeś mi swoją odpowiedzią tyłek
(mam nadzieję ;-))
--
Marek Lubiński
-
5. Data: 2003-11-16 08:41:54
Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Od: "Kubik" <k...@i...com>
> Dzięki wielkie za odpowiedź. Ja również podałem teren całego kraju jako
> miejsce wykonywania działalności, więc chyba jest taka sama sytuacja.
> Skontaktuję się z księgową i spróbuję wyjaśnić...ale dzięki za odpowiedź.
Jak dostaniesz odpowiedź od księgowej to pochwal się nią na grupie
- bo wiesz, polskie prawo, głupie prawo....
Adam
-
6. Data: 2003-11-16 11:19:41
Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>
Użytkownik "Marek" <m...@n...data.pl> napisał w wiadomości
news:bp4phn$5s7$1@inews.gazeta.pl...
> Szanowni grupowicze,
> Po skończeniu studiów dostałem pracę. Pracodawca zaproponował mi żebym
> założył własną działalność gospodarczą.Tak też zrobiłem.Złożyłem wszystkie
> dokumenty potrzebne (tak mi się wydawało) w urzędach i zarejestrowałem tę
> działalność 1.8.2003. W polu adres firmy wpisałem mieszkanie w którym
> mieszkam(bo nie wiedziałem że trzeba podpisywać jakieś umowy) (to jest
> mieszkanie spółdzielcze - Ja nie jestem jego właścielem tylko
spółdzielnia).
> W ostatnim miesiącu zdecydowałem, że księgowość będzie mi prowadziło biuro
> rachunkowe. Właścicielka tego biura powiedziała, że koniecznie musi być
> rownież spisana umowa najmu lokalu (lub jego części) w celu prowadzenia
> działalności gospodarczej. Po spisaniu tej umowy powinienem zarejestrować
to
> w urzędzie miasta i gminy, a następnie w US. Tylko jak to wszystko zrobić,
> skoro jest listopad, działalność mam od sierpnia (pewnie będą naliczone
> jakieś odsetki). Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
Od 13 lat prowadze dzialalnosc z siedziba we wlasnym mieszkaniu i nikogo
dotychczas nie interesowalo czy mam jakoas umowe ani jaki mam tytul do
mieszkania.
Jesli wykonujesz dzialalnosc na rzecz jednego pracodawcy/wystawiasz 1
fakture na m-c/ to po co Ci ksiegowa?
Ja na Twoim miejscu raczej bym zrezygnowal z ksiegowej ewentualnie zmianil
ja szybko na inna niz wdawal sie w jakies biurokratyczne kontakty ze
spoldzielnia czy urzedem miasta.