PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wejsci do UNII Europejskiej a praca ??

  • 1. Data: 2002-12-23 19:42:52
    Temat: Wejsci do UNII Europejskiej a praca ??
    Od: "daras na Inetia" <d...@i...pl>

    czesc

    zastanawiam sie czy rynek pracy w panstwach ktore nie beda mialy okresu
    przejsciowego w zatrudnianiu pracownikow z krajow kandydujacych bedzie
    bardziej otwarty niz dzisiaj.
    Ciekaw jestem czy maci juz jakies wiadomosci na ten temat gdyz jest juz
    pewne, ze wejdziemy do Unii.
    Ciekaw jestem czy mozna zaobserwowac zainteresowanie ze strony firm
    rekrutacyjnych - wchodzimy co prawda za 2 lata, ale przeziez wybor
    pracownika moza zaczac znacznie wczesciej.

    jaka jest Wasza opinia na ten temat?
    czy myslicie, ze nagle latwiej bedzie dostac prace w tych krajach jakie nie
    beda miec okresow przejsciowych ?

    daras

  • 2. Data: 2002-12-24 16:18:09
    Temat: Re: Wejsci do UNII Europejskiej a praca ??
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    daras na Inetia wrote:

> [...]
    >
    > jaka jest Wasza opinia na ten temat?
    > czy myslicie, ze nagle latwiej bedzie dostac prace w tych krajach jakie nie

    1. Wolnosc zatrudnienia sie nie oznacza zmiany przepisow granicznych
    dotyczacych na przyklad posiadania okreslonej ilosci gotowki na dzien w
    sytuacji braku podpisanej umowy z pracodawca --> wariant szukania pracy
    na miejscu

    2. Czesc z osob zatrudniajacych sie na zachodzie robila to na "szaro".
    Czy pracodawca bedzie sie oplacalo zatrudniac ludzi legalnie, ...?

    3. Ograniczenia wiekowe --> pracodawca woli mlodego i niedoswiadczonego
    od starszego i znajacego swoja wartosc (nie dawajacego sie pomiatac lub
    jak kto woli majacego nabyte nawyki i/lub wiedze dorownujaca pracodawcy)

    Slowem --> oceniam sytuacje pesymistycznie dla takich jak ja.

    Flyer

  • 3. Data: 2002-12-25 08:17:29
    Od: "mer" <b...@n...pl>

> [...]
    > jak kto woli majacego nabyte nawyki i/lub wiedze dorownujaca pracodawcy)
    >
    > Slowem --> oceniam sytuacje pesymistycznie dla takich jak ja.

    I masz racje. Ja cie na pewno nie zatrudnie.
    Nie cierpie u ludzi czarnowidztwa, bezinteresownej głupoty i braku ambicji
    Jak tobie ambicji starcza tylko do walki o posade nosiciela cegieł na budowie w
    Londynie to masz
    szanse przegrać ten przetarg, ale jak jeszcze coś innego umiesz robić dobrze to się
    wiekiem rodzinie
    nie wymówisz.
    Weź sie do roboty!

    mer

  • 4. Data: 2002-12-25 13:01:03
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer wrote:

> [...]
    Londynie to masz
    > szanse przegrać ten przetarg, ale jak jeszcze coś innego umiesz robić dobrze to się

    Alez ja szukam pracy, wiec prosze mnie tak nie pchac ;), bo jeszcze
    wpadne w ramiona tego osobnika, co to pisal jakie to wielkie
    kwalifikacje osiagaja pracownicy marketu --> a skladalem do kilku.
    Dodam, ze te kwalifikacje w przypadku szukania pracy mozna sobie do buta
    wsadzic, bo sa bardzo nieostre.

    Flyer

  • 5. Data: 2002-12-25 13:40:12
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer wrote:

> [...]
    Londynie to masz
    > szanse przegrać ten przetarg, ale jak jeszcze coś innego umiesz robić dobrze to się

    A i bym zapomnial. Szukanie pracy (poprzednio bylo latwiej, albo sama do
    mnie przychodzila albo wystarczylo kimnac sie o 3 nad ranem pod
    Spoldzielnia Studencka, zeby dostac na 50% robote rano) nauczylo mnie
    jednego --> jezeli dostane robote, to ja przyjme, ale jezeli nie bedzie
    mi odpowiadala atmosfera lub pieniadze, to bede szukal nadal i jezeli
    takowa znajde, to pozegnam swojego pracodawce bez cienia wspolczucia ;).

    Flyer

  • 6. Data: 2002-12-25 19:59:20
    Od: "mer" <b...@n...pl>

[...]

    Ale sie podniecasz! Każdy normalny człowiek tak robi.
    Jak ci w sklepie chcą starą bułkę w cenie świeżej wcisnąć to też sie bedziesz na
    liście chwalił, że
    nie kupiłeś?
    Poważnie radzę abyś do psychologa zajrzał to ci poprawi osobowość.

    mer

  • 7. Data: 2002-12-26 17:20:17
    Od: w...@w...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) daras na Inetia napisal(a) Mon, 23 Dec 2002 20:42:52 +0100:
    >jaka jest Wasza opinia na ten temat?
    >czy myslicie, ze nagle latwiej bedzie dostac prace w tych krajach jakie nie
    >beda miec okresow przejsciowych ?

    Bez przesady. Wejscie do Kolchozu (tzw. Unia Europejska)
    nie rozwiaze problemu bezrobocia w kraju. Bo to powinnismy
    sami roziwazac. My - czyli mam na mysli Prezydenta RP (stoi
    na czele wladzy wykonawczej), polskiego rzadu itp
    Mamienie ludzi perspektywami pracy w UE jest malo powazne.
    Owszem, pare osob znajdzie tam prace, ale bezrobocia
    w Polsce to nie rozwiaze...

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 8. Data: 2002-12-26 17:47:49
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer wrote:

> [...]
    liście chwalił, że
    > nie kupiłeś?
    > Poważnie radzę abyś do psychologa zajrzał to ci poprawi osobowość.

    Tam sie podniecam - nalezalem do glupich [rzywiazanych do swojej roboty
    i firmy. Chyba czas wykorzystac zasady Wolnego Rynku Pracy ;).

    Flyer

  • 9. Data: 2002-12-26 19:32:04
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bedziesz na liście chwalił, że
    > nie kupiłeś?
    > Poważnie radzę abyś do psychologa zajrzał to ci poprawi osobowość.

    Właśnie. Z pracy człowiek powinien mieć satysfakcję. Jeśli jej nie
    znajduje - szuka dalej lub próbuje coś zmienić w obecnym miejscu pracy, a
    nie użala się nad sobą, tłumaczy wszystkim, jak mu niedobrze i jaki to on
    mądry będzie w przyszłości, na pohybel pracodawcom itp. Jego sprawa, czy
    satysfakcja = pieniądze, dobra atmosfera, szef dobry i mądry jak Dalaj-lama
    czy koleżanki z dużymi oczami lamy...

    Mariusz

  • 10. Data: 2002-12-26 20:11:28
    Od: "bau" <b...@i...pl>

    > Bez przesady. Wejscie do Kolchozu (tzw. Unia Europejska)
    > nie rozwiaze problemu bezrobocia w kraju.

    Jak byś miał pojęcie (albo tylko udajesz, że nie wiesz) jak funkcjonował kołchoz i
    całe jego
    otoczenie to byś nie robił takich porównań.

> [...]
    > Mamienie ludzi perspektywami pracy w UE jest malo powazne.
    > Owszem, pare osob znajdzie tam prace, ale bezrobocia

    Na szczęście robote znajdą przeważnie ci co i tak by znależli. Nawet jak by unii nie
    było.

    mer