PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop a pierwsza praca

  • 1. Data: 2004-01-06 08:36:50
    Temat: Urlop a pierwsza praca
    Od: "dUDUS" <m...@i...pl>

    Witam,

    Mam sprawe odnośnie przysługującego mi urlopu. Zacząłem pracę 19 wrzesnia
    2002 roku. Byla to moja pierwsza praca .Prawo do urlopu nabyłem po 6
    miesiącach. Wedlug istniejacego wtedy kodeksu pracy przysługiwało mi 20 dni
    urlopu (uwzgledniajac studnia wyzsze). Przy obliczaniu urlopu na koniec tego
    roku okazalo sie ze mam prawo do 20 dni urlopu za poprzedni rok (do dnia 19
    wrzesien 2003 bo przepracowalem rok). Wedlug moich obliczen powinienem do
    konca roku 2003 dostac proporcjonalnie jeszcze pare dni (za okres od 20
    wrzesnia 2003 do 31 grudnia 2003) ale niestety takich nie otrzymalem. Z tego
    co dostalem informacje od Pani ktora sie zajmuje kadrami nie dostane tych
    dodatkowych dni gdyz jak mi wyjasnila byla to moja pierwsza praca. Chodzi mi
    o urlop ktory musze wykorzystac w firmie do konca marca 2004. Według mnie
    jest to niesprawiedliwe - miałem pecha jezeli chodzi o urlop ze zaczalem
    prace we wrzesniu 2002 a nie w styczniu 2003??? Prosze o informacje czy jest
    to OK i czy nie przysluguja mi wiecej niz 20 dni urlopu za okres ponad 15
    miesiecy ktore przepracowalem.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-01-06 10:51:49
    Temat: Re: Urlop a pierwsza praca
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

> [...]
    > co dostalem informacje od Pani ktora sie zajmuje kadrami nie dostane tych
    > dodatkowych dni gdyz jak mi wyjasnila byla to moja pierwsza praca.

    Musze niestety cie zmartwić. Pani miała rację. Prawo do następnych dni
    urlopu przysługuje dopiero od pierwszego stycznia roku nastepującego po
    roku, w którym mija rok pracy. Tak więc w zależnosci od tego kiedy zaczniesz
    pracę możesz miec pierwsze 20 dni urlopu nawet na 23 miesięce... Ja miałam
    na 22 - byłam w podobnej sytuacji - zaczęłam pracę 1 marca 2002 - i dopiero
    od 1 stycznia 2004 mam nowe 20 dni. Poprzednie musiały mi wystarczyć na
    okres 1 marca 2002 do 31 grudnia 2003.

    > Według mnie
    > jest to niesprawiedliwe - miałem pecha jezeli chodzi o urlop ze zaczalem
    > prace we wrzesniu 2002 a nie w styczniu 2003???
    Miałeś szczęście, ze nie zacząłeś w lutym 2002:)

    > Pozdrawiam,
    > Mariusz

    Też pozdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2004-01-07 07:41:38
    Od: "Marcin Sz." <e...@p...onet.pl>

    Witam !

    Użytkownik "Agania" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okres 1 marca 2002 do 31 grudnia 2003.

    > Miałeś szczęście, ze nie zacząłeś w lutym 2002:)

    Hmm, to jak to moze wygladac w moim
    przypadku ?
    Od 3 stycznia 2000 do 2 maja 2000 pracowalem
    na umowe o prace, czyli praktycznie dokladnie
    4 miesiace. W tym czasie wzialem 3 dni urlopu
    bezplatnego. Teraz bede mial umowe zaczynajaca
    sie od 1 maja br. W sumie dnia 31 grudnia 2004
    czyli na dzien 1 stycznia 2005 bede mial
    przepracowane dokladnie 1 rok. Dokladnie
    z wyjatkiem tych 3 dni urlopu bezplatnego.

    Moje pytanie. Czy urlop bezplatny jest odejmowany
    od stazu pracy ? Jesli tak to czy moj pierwszy rok
    pracy konczy sie 3 stycznia 2005 ?
    Jesli dobrze zrozumialem powyzsze wyjasnienie
    w takim przypadku urlop przysluguje mi dopiero
    od 1 stycznia 2006 czyli po prawie dwoch latach
    pracy ?
    Jak sie do tego ma to, ze w okresie od 12 maja
    2003 do 30 kwietnia 2004 (znowu "prawie" rok)
    przebywam na stazu absolwenckim ?
    Slyszalem ze jest on wliczany do stazu pracy
    wplywajacego na liczbe dni urlopu wypoczynkowego
    (np. 8 lat studia + rok stazu) nie jest natomiast
    liczony jako nabywanie prawa do pierwszego
    urlopu ?

    Pozdrawiam

    Ender