PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa - zmiana

  • 1. Data: 2005-09-13 23:21:59
    Temat: Umowa - zmiana
    Od: "Jendrzej" <j...@w...pl>

    Witam

    Czym moze skutkowac ponizsza zmiana tresci umowy zlecenia?

    Zmiana z:
    [... Wysokosc wynagrodzenia strony ustalaja na XXX zl brutto. Od
    wynagrodzenia bedzie potracany podatek dochodowy i skladka ubezpieczeniowa.]

    na:
    [... Zleceniodawca pokrywa wynagrodzenie Zleceniobiorcy wraz z wymaganym
    przepisami ubezpieczeniem spolecznym i podatkiem dochodowym do wysokosci XXX
    zl miesiecznie.

    Zleceniobiorca otrzyma miesiecznie wynagrodzenie netto, ktore wyliczone
    zostanie jako roznica kwoty okreslona w powyzszym punkcie i wartosci
    ubezpieczenia spolecznego pokrywanego przez Zleceniodawce i Zleceniobiorce
    oraz podatku dochodowego.]

    Zastanawia mnie rowniez sformulowanie "do wysokosci XXX zl", czy jest
    rownoznaczne, ze niekoniecznie moze to byc te XXX, tylko np. mniej (w
    przeciwienstwie do pierwszej wersji)?

    Pozdrawiam,
    Jedrzej

  • 2. Data: 2005-09-14 06:03:48
    Temat: dobry zapis to prosty zapis
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > [... Zleceniodawca pokrywa wynagrodzenie Zleceniobiorcy wraz z wymaganym
    > przepisami ubezpieczeniem spolecznym i podatkiem dochodowym do wysokosci

    czyli jeśli podatek i ubezpieczenie wyniesą XXX+10,00 pln to Zleceniodawca
    zapłaci co najwyżej XXX pln ? ;)

    A poważnie, to zapytaj jaki jest cel zmiany tego ustępu. Co autor wiersza
    miał na myśli ? IMHO ustęp który ma zostać wymieniany jest prosty, jasny i
    jednoznaczny. Wiec po co go ruszać ?

    pozdro
    Pegaz.

    -----
    Amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanic-a.

  • 3. Data: 2005-09-14 06:19:59
    Temat: Re: Umowa - zmiana
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jendrzej napisał(a):
> [...]
    > zostanie jako roznica kwoty okreslona w powyzszym punkcie i wartosci
    > ubezpieczenia spolecznego pokrywanego przez Zleceniodawce i Zleceniobiorce

    Ja to rozumiem w ten sposób (liczby przykładowe):

    Teraz zarabiasz 1000zł, od tego płacisz powiedzmy 300zł podatków i
    ZUSów, a pracodawca dodatkowo dokłada 200zł na swoją część ZUSu, czyli
    wydaje na Ciebie 1200zł.

    Po zmianie umowy: pracodawca, od kwoty 1000zł odejmie Twój ZUS,
    podatek, ponadto jeszcze część ZUSu, którą sam powinien płacić, czyli
    dostaniesz o wiele mniej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-09-14 07:34:43
    Od: "Jendrzej" <j...@w...pl>

    Witam

    > Po zmianie umowy: pracodawca, od kwoty 1000zł odejmie Twój ZUS,
    > podatek, ponadto jeszcze część ZUSu, którą sam powinien płacić, czyli
    > dostaniesz o wiele mniej.

    Czyli w przypadku gdy przy takiej umowie zleceniu dodatkowo pracuje w innym
    miejscu na caly etat (minimum jest :) to w zasadzie dla mnie nie robi to
    zadnej roznicy skoro jedynie placona bedzie skladka zdrowotna? Tylko w
    przypadku jak strace dodatkowa prace to prawie nic nie bede dostawal :(

    Pozdrawiam,
    Jendrzej