PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie, umowa o dzieło

  • 21. Data: 2010-06-01 12:53:17
    Temat: Re: Umowa zlecenie, umowa o dzieło
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Nikt tutaj nawet się nie zająknął o bardzo istotnym szczególe.
    > Przy tych umowach ponosisz PEŁNĄ odpowiedzialność cywilną. Za wszelkie
    > szkody/straty itp. odpowiadasz do pełnej wysokości i w pełnym zakresie.

    Mylisz DG z umową cywilno-prawną. W tej ostatniej odpowiedzialność
    ustala się wedle zapisów umowy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2010-06-01 12:57:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > ^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Co za ścierwo paliłeś że ci tak sadzi na kepelek?
    > No chyba że jesteś akwizytorem sprzedającym usługi stomatologiczne :)

    Nie. U stomatologa płacisz... Jeśli jesteś stałym klientem jakiejkolwiek
    przychodni prywatnej płacisz mniej... Kilka lat temu - leczenie kanałowe
    jednego zęba + uzupełnienie - znajomy w NFZ-cie płacił 130 zł - bo nie
    był to ząb kwalifikujący się, wypełnienie chciał lepsze, no i na wizytę
    się naczekał, prywatnie kosztowała mnie podobna usługa 80 zł.
    Polecam podzwonić i się dowiedzieć. Jako stały klient jednej z
    przychodni, przeglądy mam gratis. Najpierw sprawdź, a później wyzywaj.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 23. Data: 2010-06-02 06:11:58
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdulińska" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dodatkowo, w przypadku problemów u pracodawcy np z wypłatami, pracownicy
    maja ochrone, niezapłaconą umowe zlecenie i o dzieło możesz dochodzić przed
    sądem cywilnym, tak dwa trzy lata.

  • 24. Data: 2010-06-02 09:12:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 01 Jun 2010 14:53:17 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Mylisz DG z umową cywilno-prawną.

    Nic nie mylę.

    > W tej ostatniej odpowiedzialność ustala się wedle zapisów umowy.

    Przy umowie napisanej "na kolanie" przez laików takiego zapisu może nie być
    (i zazwyczaj nie ma).

    //
    natomiast w przypadku zlecenia należy pamiętać, iż strony ponoszą względem
    siebie odpowiedzialność bez ograniczeń.
    //
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/umowa;zlecenia;a;umowa;o;prace,134,0,257158.htm

  • 25. Data: 2010-06-02 09:16:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Herald pisze:
    > Przy umowie napisanej "na kolanie" przez laików takiego zapisu może nie być
    > (i zazwyczaj nie ma).

    Ale to już zupełnie inna sprawa. Równie dobrze można napisać, że jest
    mnóstwo osób pracujących nawet nie przejrzało KP i nie wiedzą co im
    przysługuje, a co nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 26. Data: 2010-06-07 19:08:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    > Enal-med.

    > Też.

    http://www.enel.pl/oferta/uzdrowotne/doc/Zalacznik_n
    r1_do_MEDI-CARE_2009.pdf

    Operacji na otwartym sercu nie widzę. Najpoważniejszy zabieg
    chirurgiczny to chyba przepuklina (i to jedynie w najdroższym wariancie
    ubezpieczenia - ale ceny nie mogę znaleźć).
    Podobnie chorób przewlekłych (np. cukrzyca - jedynie diagnostyka). Do
    tego trzeba pamiętać, że tylko przy NFZ masz recepty ze zniżką.
    Faktycznie - bogatsze ubezpieczenie obejmuje leczenie stomatologiczne
    (chociaż po odpłatnym wyleczeniu wszelkich ubytków uprzednio).

    Generalnie - ile by psów na NFZ nie wieszać, nie znam alternatywy jeżeli
    chodzi o ubezpieczenie pokrywającej poważniejsze (a zatem i najdroższe)
    sytuacje.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 27. Data: 2010-06-08 06:27:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kaizen pisze:
    > Do
    > tego trzeba pamiętać, że tylko przy NFZ masz recepty ze zniżką.

    Czyżby coś się zmieniło? Wiem, nie było łatwo, więc niektórzy prywatni
    lekarze wysyłali do lekarza pierwszego kontaktu, żeby wypisał receptę,
    bo będzie ze zniżką. Ale znam kilka przykładów lekarzy wystawiających
    recepty ze zniżką, mimo braku etatu w NFZ-cie od wielu lat. Z tego co
    mówili, potrzeba więcej zachodu, ale można. Co i jak należy załatwiać
    nie wiem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 28. Data: 2010-06-08 10:38:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-06-08 08:27, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > recepty ze zniżką, mimo braku etatu w NFZ-cie od wielu lat. Z tego co
    > mówili, potrzeba więcej zachodu, ale można. Co i jak należy załatwiać

    Jak pacjent nie jest ubezpieczony, to nie dostanie zniżkowej recepty.
    Teraz jasne?

  • 29. Data: 2010-06-08 10:42:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kaizen pisze:

    > Jak pacjent nie jest ubezpieczony, to nie dostanie zniżkowej recepty.
    > Teraz jasne?

    A to już zupełnie inna sprawa. Ale mieć ubezpieczenie w NFZ to nie
    trudna sprawa... Jest kilka sposobów na to.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl