PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a załozenie DG?

  • 1. Data: 2006-02-10 09:53:03
    Temat: Umowa zlecenie a załozenie DG?
    Od: "Negri" <n...@s...pl>

    Witam

    Na pl.biznes nie uzyskałem odpowiedzi, wiec moze tu mi ktoś pomoże.
    Mam zamiar zatrudnić się w firmie w oparciu o swoją działalność gospodarczą.
    Niestety nim opanuje wszystkie procedury o nowego pracodawcy zajmnie to
    chwile czasu. W zwiazku z tym mam pytanie, czy jak nowy pracodawca podpisał
    by ze mna umowe zlecenia np na trzy miesiące, to czy po tym okresie jezeli
    załoze DG to czy moge liczyc na niższy ZUS i rozliczenie z fiskusen na
    zasadach ryczałtu? W przepisach jest mowa o stosunku pracy, a jak by to
    wyglądao w takiej sytuacji?

    N.

  • 2. Data: 2006-02-11 06:54:42
    Temat: Re: Umowa zlecenie a załozenie DG?
    Od: "Kacper W." <a...@o...pl>

    Nie mozesz liczyc na ten ryczałt chodzi ci pewnie o to 270 zł jezeli bedziesz
    wykonywał działalnosc na rzecz swojego pracodawcy

  • 3. Data: 2006-02-21 15:23:51
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Negri" napisał w wiadomości

> [...]
    > załoze DG to czy moge liczyc na niższy ZUS i rozliczenie z fiskusen na
    > zasadach ryczałtu? W przepisach jest mowa o stosunku pracy, a jak by to

    Zostanie Ci przyznany niższy ZUS, ponieważ umowa zlecenie nie jest umową o
    pracę, a jedynie umową cywilnoprawną.
    Tak mi tłumaczył mój prawnik. Więc bez obaw :))