PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na czas określony - pytanie.

  • 1. Data: 2005-06-07 16:32:16
    Temat: Umowa o pracę na czas określony - pytanie.
    Od: Przemek Z <z...@w...pl>

    Dobry wieczór wszystkim.

    Czy w przypadku umowy o pracę na czas określony zawartej oczywiście na
    pełen etat wynagrodzenie pracownika może być niższe od najniższej krajowej?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2005-06-07 16:50:00
    Temat: Re: Umowa o pracę na czas określony - pytanie.
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dobry wieczór wszystkim.
    >
    > Czy w przypadku umowy o pracę na czas określony zawartej oczywiście na
    > pełen etat wynagrodzenie pracownika może być niższe od najniższej
    krajowej?

    Odpowiedź krótka - tak jak i pytanie.

    NIE MOŻE

    pzdr

  • 3. Data: 2005-06-07 17:21:14
    Temat: Re: Umowa o prac? na czas okre?lony - pytanie.
    Od: Przemek Z <z...@w...pl>

    Wielki Kot wrote:
    > U?ytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > krajowej?
    >

    > Odpowied 1/4 krótka - tak jak i pytanie.
    >
    > NIE MO?E
    >
    > pzdr

    Ponownie....

    Przypadek z życia wzięty.

    Osoba po pomyślnej rozmowie obiecaną ma najniższą krajową (849zł) tak?
    Podniecona tym, że zdobyła pracę zrywa umowę z poprzednim pracodawcom
    bez uprzedniego podpisania umowy. Przychodzi do nowej pracy i witana
    jest umowa a na niej kwota niższa od wspomnianej najniższej krajowej? Co
    w takim przypadku począć? Jakieś doświadczenia grupowiczów w takim
    przypadku?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2005-06-07 17:37:37
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Przemek Z <z...@w...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > najniższej krajowej? Co w takim przypadku począć? Jakieś
    > doświadczenia grupowiczów w takim przypadku?

    Na umowie o pracę *może* być kwota mniejsza niż najniższa krajowa.
    Chodzi o to, aby potem płaca brutto (czyli np. podstawa plus premia) nie
    była niższa niż 849 zł. Niektóre firmy mają tak, że mają małą podstawę,
    a resztę regulują premią. Dopóki potem wypłaty brutto (ze składkami zus)
    nie będzie miała mniej niż 849 to wszystko ok.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-06-07 18:07:46
    Od: Przemek Z <z...@w...pl>

    Nikiel ;-) wrote:
> [...]
    > a resztę regulują premią. Dopóki potem wypłaty brutto (ze składkami zus)
    > nie będzie miała mniej niż 849 to wszystko ok.

    No to po ptokach :)

    Dzięki śliczne za pomoc! Czas zakasać rękawy i szukać dalej :)

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 6. Data: 2005-06-07 18:34:12
    Od: "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Tue, 07 Jun 2005 19:21:14 +0200, Przemek Z <z...@w...pl> napisał:

    > Ponownie....
    >

    > Przypadek z życia wzięty.
    >
    > Osoba po pomyślnej rozmowie obiecaną ma najniższą krajową (849zł) tak?

    849? niezupełnie. "Jeżeli ktoś zaczyna swoją pierwszą pracę, firma może
    płacić mu w pierwszym roku o 20 proc. mniej, a w drugim o 10 proc."

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 7. Data: 2005-06-07 18:59:57
    Temat: Re: Umowa o prace na czas okre?lony - pytanie.
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > a resztę regulują premią. Dopóki potem wypłaty brutto (ze składkami zus)
    > nie będzie miała mniej niż 849 to wszystko ok.

    Nie znam sie, ale tak z ciekawosci: premia nie jest przeciez obowiazkowym
    skladnikiem pensji. Z tego co wiem moze byc uznaniowa lub "regulaminowa" i w
    obu przypadkach moze sie zdarzyc w praktyce jej nie wyplacenie - w przypadku
    "uznania, ze nie" lub nie spelnienia jakichs warunkow. Wiec na umowie moze
    widniec nizsza od minimum podstawa i premia, a rzecz sie robi nielegalna
    dopiero w razie nie wyplacenia za ktoryms razem "premii"?
    Dziwnie mi to wyglada, bo spotykalam sie wielokrotnie z oplacaniem
    przedstawicieli handlowych na zasadzie "minimalna plus prowizja" - w
    wiekszosci tych przypadkow prowizja wychodzila wszystkim wyzsza od pewnego
    minimum, ale choc kazdy z pracodawcow marzyl o jak najnizszej podstawie,
    nikt nie dawal na umowie kwoty "minimalna krajowa minus minimalna prowizja,
    przy ktorej sie jeszcze nie wylatuje".

    I.

  • 8. Data: 2005-06-07 19:00:47
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.sr0i7aiy5qxrvn@blaster...

    > 849? niezupełnie. "Jeżeli ktoś zaczyna swoją pierwszą pracę, firma może
    > płacić mu w pierwszym roku o 20 proc. mniej, a w drugim o 10 proc."

    Ale Przemek pisal, ze rozwiazal umowe ze swoim poprzednim pracodawca, wiec
    to nie jest przypadek pierwszej pracy.

    I.

  • 9. Data: 2005-06-07 19:54:27
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Przemek Z w news:d84ifs$qvb$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Czy w przypadku umowy o pracę na czas określony zawartej
    > oczywiście na pełen etat wynagrodzenie pracownika może
    > być niższe od najniższej krajowej?

    Jeżeli jest to pierwsza praca to może. Chyba 80% najniższej krajowej w
    pierwszym roku i 90% w drugim... czy coś koło tego.

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2005-06-07 21:38:22
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Odpowiedź krótka - tak jak i pytanie.
    >
    > NIE MOŻE

    zonk! widze ze nie docenia pan polskiego prawa. Moze byc nizsze jesli to
    pierwszy rok pracy.