PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę a inne zajęcia

  • 1. Data: 2006-01-19 17:18:15
    Temat: Umowa o pracę a inne zajęcia
    Od: "KaM" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę i mam pytanie, czy mogę bez wiedzy
    pracodawcy pracować gdzieś na UZ, UoDZ lub prowadzić DG, a jak pracodawca
    musi wiedzieć to czy ma prawo zabronić. Dodam, że na umowie nie mam żadnych
    tego typu zapisów.

    Z góry dziękuje za odp.

    PZDR.
    KaM

  • 2. Data: 2006-01-19 23:36:28
    Temat: Re: Umowa o pracę a inne zajęcia
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "KaM" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawcy pracować gdzieś na UZ, UoDZ lub prowadzić DG, a jak pracodawca
    > musi wiedzieć to czy ma prawo zabronić. Dodam, że na umowie nie mam
    Pozostając w stosunku pracy Twoje zobowiązania wobec pracodawcy i jego wobec
    Ciebie regulują zapisy prawa pracy (uwaga - prawo pracy to nie tylko Kodeks
    Pracy). W tej sytuacji to, co masz w umowie o pracę nie ma znaczenia jeśli
    jest sprzeczne z prawem pracy lub nie jest w nim przewidziane.
    Głównie zwróć uwagę na kodeksowy zakaz konkurencji, reszta ma IMO marginalne
    znaczenie lub nie ma go wcale.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-01-20 20:04:45
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Co moze oznaczac zakaz konkurencji?

    ide pospisac umowe za tydzien i chcialbym wiedziec na co moge natrafic

    michal

  • 4. Data: 2006-01-20 20:28:56
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dqrfpc$ea3$1@atlantis.news.tpi.pl arctic
    <a...@g...pl> pisze:

    > Co moze oznaczac zakaz konkurencji?

    KP Rozdział IIa art. 101^1÷101^4.
    To podstawa, jednak bardzo ogólna, w zasadzie martwe zapisy.
    Trzeba sięgnąć głębiej.
    Ale cóż to? google się popsuło?

    > ide pospisac umowe za tydzien i chcialbym wiedziec
    > na co moge natrafic
    Generalnie - na próbę wykorzystania Ciebie i Twej niewiedzy.
    Mogę Ci doradzić tylko tyle - niczego, absolutnie niczego i pod żadnym
    pretekstem nie podpisuj pod presją czasu. Cokolwiek Ci przedłożą - zarządaj
    czasu na przemyślenie i bądź głuchy na nawijanie, że coś musi być na
    wczoraj. Nie musi. Rządaj zawsze konkretnych podstaw prawnych wszelkich
    zapisów. Czytaj je i analizuj przed podjęciem decyzji.
    Cokolwiek zdecydujesz się podpisać pamiętaj - przy Twoim podpisie musi
    znaleźć się aktualna data. MUSI.

    Jotte