PracaGrupypl.praca.dyskusje › Test na inteligencję

  • 1. Data: 2009-08-19 09:18:05
    Temat: Test na inteligencję
    Od: Sławetny Sławetny <s...@g...com>

    Witam, nowego pracownika czasem trudno jest ocenić w warunkach typowej
    pracy jak sprawdził by się w warunkach nietypowych. Chodzi o
    zaradność, generalnie o inteligencję.

    Jako szef mam więc wymyślony test i aktualnie na okresie próbnym dwie
    kobiety na stanowisku mojej sekretarki i osoby od papierów w firmie
    jednocześnie. Pracy jest tyle, że obie mają na razie zajęcie. Obie są
    wykształcone, elokwentne, generalnie wszystko w porządku. Ale jedna
    niedługo musi odejść.

    W firmie (niewielkiej) wprowadziłem zwyczaj, iż idąc po coś do bufetu
    lub sklepu pytamy się czy ktoś czegoś sobie nie zyczy. Postanowiłem je
    więc poddać próbie chcąc coś, czego w sklepie nie ma.

    Jedną poprosiłem o napój i dwa dowolne kołaczyki - wiem, że kołaczyków
    nie ma w sklepie. Idzie - wraca, daje mi napój i informuje, że
    kołaczyków nie było. Kosmos dla mnie, mogła kupić jakiś zamiennik -
    np. 7days, wiem, że są. Ewentualnie mogła puścić drinka na moją
    komórkę. Do odstrzału.

    Druga podobne zadanie innego dnia, tym razem powiedziałem dokładnie
    jaki sok sobie życzę. Przychodzi bez tego soku mówiąc, że go nie było.
    Komórkę zostawiła na biurku (ile komórka waży - 100 gram?), ja nie
    każę im ponosić kosztów, tylko najwyżej puścić tego drinka (zwanego
    strzałką czy sygnałem), mamy swoje numery komórek. Wykazać sę. Ta
    przynajmniej kupiła sobie jakiś sok i zaoferowała, że mnie nim
    poczęstuje.

    Gdybym na interview zadał pytanie opisując taką sytuację, to pewnie
    odpowiedzi byłyby inne od tego, co dzieje się w praktyce. Lubię ludzi,
    którzy kreatywnie podchodzą do najbanalniejszych problemów.

    Jak takich szukać? Może poczekać, aż będzie mnie stać na asystentkę za
    10 tysięcy miesięcznie i problemy znikną?

    Sławetny

  • 2. Data: 2009-08-19 09:55:59
    Temat: Re: Test na inteligencję
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 19 Aug 2009 02:18:05 -0700 (PDT), Sławetny Sławetny napisał(a):

    > Witam, nowego pracownika czasem trudno jest ocenić w warunkach typowej
    > pracy jak sprawdził by się w warunkach nietypowych. Chodzi o
    > zaradność, generalnie o inteligencję.

    Przeczytałem cały post i nie wiem co ma próba kupienia niedostępnego
    produktu do inteligencji nabywcy...
    Może i zaradność mógłbyś tym sposobem badać, ale raczej nie inteligencję.

> [...]
    > kołaczyków nie było. Kosmos dla mnie, mogła kupić jakiś zamiennik -
    > np. 7days, wiem, że są. Ewentualnie mogła puścić drinka na moją

    Wszystko zależy od Twoich oczekiwań, które warto na początku doprecyzować.
    Ja np. nie byłbym zachwycony otrzymując inny niż oczekiwałem produkt. I w
    zasadzie nigdy nie kupuję nikomu czegoś innego niż prosił. Potem bywa
    niezręcznie, gdy się okaże że ktoś produktu zastępczego np. nie lubi.

    IMHO więc zachowanie było prawidłowe, przynajmniej ja bym takiego właśnie
    oczekiwał ;)

> [...]
    > każę im ponosić kosztów, tylko najwyżej puścić tego drinka (zwanego
    > strzałką czy sygnałem), mamy swoje numery komórek. Wykazać sę.

    To może wykaż się pierwszy i jej kup telefon służbowy, wtedy nie będzie
    problemów z drinami zwanymi strzałkami ;]

    > Jak takich szukać? Może poczekać, aż będzie mnie stać na asystentkę za
    > 10 tysięcy miesięcznie i problemy znikną?

    Proponuję powiedzieć przy następnych zakupach, że jak czegoś nie będzie -
    może nabyć coś w zastępstwo wg własnego uznania. Zapewniam, że większość
    pracowników z tak postawionymi założeniami poradzi sobie lepiej :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2009-08-19 10:01:18
    Od: Tomek <t...@t...pl>

    On Wed, 19 Aug 2009 11:55:59 +0200, Kapsel
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > może nabyć coś w zastępstwo wg własnego uznania. Zapewniam, że większość
    > pracowników z tak postawionymi założeniami poradzi sobie lepiej

    dokłanie, każdy człowiek jest inny, każy wyniósł z domu inne
    przyzwyczajenia, każdy czego innego doświadczał w życiu,
    i każdy zachowa się inaczej, ale optymalne i bezpieczne zachowanie w
    przedstawionych sytuacjach to nie kupienie niczego,
    też bym tak zrobił jak obie dziewczyny

  • 4. Data: 2009-08-19 10:09:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Sławetny Sławetny pisze:

> [...]
    > kołaczyków nie było. Kosmos dla mnie, mogła kupić jakiś zamiennik -
    > np. 7days, wiem, że są. Ewentualnie mogła puścić drinka na moją

    Nie mam zielonego pojęcia co to kołaczyk - to jakaś lokalna nazwa? W
    słowniku PWN nie ma takiego słowa. Dla różnych osób różnie brzmią różne
    zamienniki i część jest nieakceptowalnych.

> [...]
    > strzałką czy sygnałem), mamy swoje numery komórek. Wykazać sę. Ta
    > przynajmniej kupiła sobie jakiś sok i zaoferowała, że mnie nim

    To co mają znać twoje dokładne preferencje smakowe? A nie można było
    odrazu przewidzieć, że jak nie będzie to niech kupi jakikolwiek?

    > Gdybym na interview zadał pytanie opisując taką sytuację, to pewnie
    > odpowiedzi byłyby inne od tego, co dzieje się w praktyce. Lubię ludzi,
    > którzy kreatywnie podchodzą do najbanalniejszych problemów.

    Każdy myśli w inny sposób, musisz szukać osób, które myślą podobnie do
    Ciebie.

  • 5. Data: 2009-08-19 10:21:43
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Aug 19, 11:18 am, Sławetny Sławetny <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > kołaczyków nie było. Kosmos dla mnie, mogła kupić jakiś zamiennik -
    > np. 7days, wiem, że są. Ewentualnie mogła puścić drinka na moją

    Jasne. Puścić sygnał i dostać opierdol po powrocie, że szczeniackimi
    zabawami komórką zakłóca ci pracę.
    Kupić coś innego i też dostać opierdol, że nie to przecież chciałeś.
    Mogła tak pomyśleć? Mogła.

    Jej szczęście, że nie będziesz jej szefował. Może znajdzie bardziej
    rozgarniętego.

    --
    mihau

  • 6. Data: 2009-08-19 10:24:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 03:21:43 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

    > Jasne. Puścić sygnał i dostać opierdol po powrocie, że szczeniackimi
    > zabawami komórką zakłóca ci pracę.

    Z "kariera nikosia dyzmy":
    - "zośka podaj wódkę i kieliszki".
    Już po wypiciu "po jednym" nikoś prycha i mówi że za ciepłą ta wódka. na to
    "szef" drze się na zośke.
    - "i cos ty kurwa za wódkę przyniosła? ciepłą"?
    - "ale pan prezes zawsze pije ciepłą" - broni się zocha,
    - "od dzisiaj kurwa pije zimną!"

    To tak dla rozładowania atmosfery ;)

  • 7. Data: 2009-08-19 10:24:56
    Od: "Rajmund" <r...@n...pl>

    Użytkownik "Sławetny Sławetny" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > Jak takich szukać? Może poczekać, aż będzie mnie stać na asystentkę za
    > 10 tysięcy miesięcznie i problemy znikną?

    Obie dziewczyny zachowały się stosownie do sytuacji.
    Skąd mają wiedzieć, jakie masz upodobania żywieniowe, i czy nie wkurzą
    cię, jeśli kupią co innego. Postąpiłbym tak samo na ich miejscu.
    Komórek nie muszą nosić z sobą podczas przerwy w pracy, wyjścia do
    sklepu czy toalety.
    Tym bardziej, że to ich prywatne komórki.

    Uważaj, żebyś sam nie przejechał się na takich "testach". ;-)

    Na "castingu" kandydaci odpowiadając na pytania tzw testowe, chcą się
    wykazać i plotą głupoty, myśląc, że w ten sposób usatysfakcjonują
    rekrutera. O kant stołu takie testy.

    Zastosuj już lepiej "test drzwiowy" (z filmu "Prawo Bronksu") ;-)
    W ten sposób wybierzesz wartościową laskę...

    R.

  • 8. Data: 2009-08-19 10:50:49
    Od: Jan Kowalski <v...@g...com>

    Podobnie kretynskiego sposobu oceny pracownika jeszcze nie widziałem.

    Chyba jestes z tych co to uwazaja ze pracownik moze robic wszystko co
    nakaze mu pracodawca.
    Moze zatrudnij lepiej zamiast sekretarki osobista sluzaca, ktora
    bedzie miala obowiazek znac twoje nawyki zywieniowe.

    Kapitalista sie znalazł...

    V.

  • 9. Data: 2009-08-19 11:21:52
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    prywata w miejscu pracy ma decydować?
    chłopie, czy ty na głowe upadłeś? obie dziewczyny w swoim czasie wolnym
    poszły do sklepu. mogły cos przy okazji kupić? mogły, ale ty wiedząc że
    czegoś tam w tym sklepie nie ma chcesz własnie tego.
    powstaje wiec pytanie, czy dziewczyna dostała twoją propozycje jako
    polecenie słuzbowe czy kumpelska przysługę.
    W drugim przypadku - nie ma, więc nie musi ci kupować żadnego
    zamiennika, sprawa oczywista.
    jeżeli polecenie slużbowe - warto je podciągnac pod jakąs procedurę. np.
    "szef wydaje polecenie nie do zrealizowania - 1. rozwiązac najlepiej
    samemu 2. zadzwonić do szefa "
    nie wiem, ale wkurzają mnie pseudoszefowie którzy niby wiedzą czego chcą
    i jeszcze do tego szukają jakiś elementów spoza merytoryki pracy na
    danym stanowisku.
    nosz kuźwa - jak mozna decydować czy osoba ma być pracownikiem na danym
    stanowisku na podstawie przyniesienia czegoś ze sklepu....
    niezła humoreska ten twój tekst...
    normanie to w pracy jest cos takiego jak "zakres obowiazków". ty
    zdecydowanie rozszerzasz pojęcie "inne polecenia przełożonego"

  • 10. Data: 2009-08-19 11:52:07
    Od: "Łukasz" <l...@N...gazeta.pl>

    zrób już lepiej normalny test na inteligencję
    a potem test z księgowości
    a potem z pamięci
    i z szybkiego liczenia

    a potem podsumuj wyniki i zwolnij tą która ma mniejsze piersi.