PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ta paskudna komuna...

  • 11. Data: 2012-07-13 08:42:18
    Temat: Re: Ta paskudna komuna...
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:4fff1092$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...
    > [...]
    >
    > Ty powiedz. Razem się pośmiejemy. Spodziewam się niezłej zabawy, bo pewnie
    > masz takie samo pojęcie o czasach obecnych jak o czasach komuny.

    A teraz:
    - bezrobocie to ponad 2 mln Polaków, drugie 2 mln wyjechało "za chlebem"
    - służba zdrowia to ileś tam prywatnych przychodni i sprywatyzowanych
    szpitali. Dokładnie ile to nikt nie wie bo dane te są niedostępne.
    - koleki do specjalistów i szpitali to od kilku miesięcy do czasami dwóch
    lat.
    - wyprawka dla ucznia 1 klasy to połowa najnizszej płacy. Bezpłatne dzienne
    studia bez stypendium to wspomnienie, a wieczorowe i zaoczne tylko płatne.
    - o mieszkaniu to młode małżeństwo może sobie pomażyć. 50m2 to 250.000 PLN,
    koszt kredytu to 300.000 PLN, brak zdolnosci kredytowej to reguła.
    A na co idą podatki?
    Na obsługe długów, na przerost administracji, na wille za granicą dla
    kolesi.

    W ciągu 20 lat międzywojennych z podatków zbudowano drugą Rzeczypospolitą. W
    ciagu 50 lat "komuny" z podatków odbudowano Polske po wojnie, a potem
    zbudowano miejsca pracy dla wszystkich i mieszkania dla młodych. W ciągu
    20lat trzeciej Rzeczpospolitej nie zbudowano nic, ale za to rograbiono i
    rozkradziono 95% Polski.

    pozdr

  • 12. Data: 2012-07-13 08:58:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-13 08:42, Emeryt pisze:
> [...]
    > szpitali. Dokładnie ile to nikt nie wie bo dane te są niedostępne.
    > - koleki do specjalistów i szpitali to od kilku miesięcy do czasami dwóch

    tylko do szpitali i to w nietypowych przypadkkkach, co zreszta się nie
    zmieniło od czasów komuny. Teraz za to - jeśli gdzies masz za długo
    czekać, to sa strony, na których znajdziesz inne przychodnie z umową z
    NFZ-em i szacunkowy czas oczekiwania na wizytę - większość wizyt da się
    ustalić w okresie miesiąca - przynajmniej w dużych miastach.

    > - o mieszkaniu to młode małżeństwo może sobie pomażyć. 50m2 to 250.000 PLN,
    > koszt kredytu to 300.000 PLN, brak zdolnosci kredytowej to reguła.

    To chyba w warszawie - ja za większe płaciłem półtorej roku temu poniżej
    200 tys, a ceny jeszcze spadły od tamtego czasu.

    > A na co idą podatki?
    > Na obsługe długów, na przerost administracji, na wille za granicą dla
    > kolesi.

    Czyli dokładnie tak jak w czasach komuny, za którymi tak tęsknisz.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2012-07-13 09:05:43
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-07-12 12:59, Emeryt pisze:
    > Ciągle w dyskusjach powraca temat "komuny" i te kilkanascie milionów ludzi
    > którzy pamiętają że za "komuny" to:
    > - bezrobocia nie było
    > - służba zdrowia była bezpłatna
    > - kolejek do przychodni i szpitali nie było
    > - oświata i wyższe uczelnie były bezpłatne
    > - mieszkanie choć zazwyczaj po ponad 10 latach czekania ale stać było na nie
    > wszystkich
    > I na to szły podatki ludzi którzy wtedy pracowali.
    > A jak jest teraz???

    Co prawda ja tylko rocznik 72 ale komunę pamiętam ŻLE. Moi rodzice nie
    należeli do partii i dorabiali się majątku własnymi siłami.
    Piszę majątku. Po prostu budowali sobie dom a nie liczyli na talon i
    "dostanie" mieszkania.
    Często przez to nienależenie spotykały ich sankcje. Nie polityczne ale
    np. permamentne przesuwanie ich na koniec kolejki do materiałów
    budowlanych. Takich przykładów było na pęczki.
    Jeszcze w szkole średniej dyrektor grzmiał o obowiązkowym pochodzie
    pierwszomajowym. Teraz widzę jak w pewnej gminie ta zgraja pozałatwiała
    sobie stanowiska. Rozporządzają unijnymi środkami i mają się dobrze. Tfuu.

    Trafia mnie jak taki jeden miler z drugim ma tupet pojawiać się w
    mediach i zachwalać to badziewie. Teraz idealnie nie jest bo unijna
    komuna się szerzy ale to przez takich bałwanów nie stać mnie na kupienie
    choćby połowy paliwa za pensję co na zachodzie.

    Trzeba sobie powiedzieć prawdę. Pierwsza i najważniejsza wina to jest
    komunistów. Oni powinni ponieść za to karę (przynajmniej won z polityki)
    Dopiero później można mówić o winach solidarności, Balcerowicza i tej
    całej zgrai "cfaniaczków" i nieudaczników rządzących Polską.

  • 14. Data: 2012-07-13 09:07:14
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Idz i powiedz to tym ktorzy wyjechali za chlebem do Irlandii UK niemiec
    > francji i innych krajow, przez ostatnie kilka lat to bedzie chyba jakies
    > 3-4 mln ?

    moze od razu 10 milionow? tak samo wyssane z palca, a za co liczba
    ladniejsza.

    > Ty qrwa chuju zajebany wszyscy ci co wyjechali powinni ci wlozyc tak
    > gleboko chuja w dupsko twoje glupie zebys wyl jak osiol.

    o, widze kultura wychodzi

  • 15. Data: 2012-07-13 09:15:11
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał:

    > Czyli dokładnie tak jak w czasach komuny, za którymi tak tęsknisz.

    Niestety tez uwazam, ze Emeryt teskni za PRL (co IMHO jest zalosne -
    no .. "chyba", ze jest emerytem z "resortu" - wtedy jest to w pelni wytlumaczalne :)
    IMHO jest z resortu i to nawet spodziewam sie z jakiego resortu ;)

    Tym niemniej w tych slowach ma 100% racji:
    "W ciągu 20 lat międzywojennych z podatków zbudowano drugą Rzeczypospolitą."

    a w tych 80% racji:
    "W ciągu 20lat trzeciej Rzeczpospolitej nie zbudowano nic, ale za to rograbiono i
    rozkradziono 95% Polski."

    Niestety w duzej mierze jest za to odpowiedzialne Wasze "smieciowe" pokolenie
    zaczadzone dzis niby-liberaliznem w stylu PO-bandy (niby bo z prawdziwym
    liberalizmem/kapitalizmem dzisiejszy FEUDALIZM polski nie ma nic wspolnego)
    tak jak kiedys duza czesc mojego pokolenia "zaczadzona" (w cudzyslowiu bo
    czesciej byl to zwyczajny sowiecki przymus) byla socjalizmem.

    AK

  • 16. Data: 2012-07-13 09:19:36
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał:

> [...]
    winach
    > solidarności, Balcerowicza i tej całej zgrai "cfaniaczków" i nieudaczników

    W 100% popieram.

    PS: Byle tylko nie zapomniec (jak dotychczas) o tym "dopiero pozniej" przy
    okazji jakiegos szwindlu typu okragly mebel.
    PS1: IMHO "Won z polityki" juz nie wchodzi w gre. Mieli taka szanse i nie
    skorzystali.

    AK

  • 17. Data: 2012-07-13 13:54:37
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-13 09:07, Szymon von Ulezalka pisze:

    > moze od razu 10 milionow? tak samo wyssane z palca, a za co liczba
    > ladniejsza.

    > o, widze kultura wychodzi

    No wlasnie przez takie qlturalne cioty ten kraj umiera .

  • 18. Data: 2012-07-13 13:59:06
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-13 09:15, AK pisze:

> [...]
    > tak jak kiedys duza czesc mojego pokolenia "zaczadzona" (w cudzyslowiu bo
    > czesciej byl to zwyczajny sowiecki przymus) byla socjalizmem.

    To pokolenie poldebili jeden drugiemu zarznal by rodzine za kromke
    chleba, zreszta widac to na 1 maja robotnicy qrwa ida na pochod bo sobie
    to swieto wywalczyli krwia a debilne chamstwo bawi sie w rytm TVNowej papki.

    W tym qrwa zajebanym kraju marksa i engelsa ludzie utozsamiaja z karolem
    majem .

  • 19. Data: 2012-07-13 14:02:59
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

> [...]
    > Dopiero później można mówić o winach solidarności, Balcerowicza i tej
    > całej zgrai "cfaniaczków" i nieudaczników rządzących Polską.

    To bylo do przewidzenia ale czego mozna oczekiwac od debilnego chlopstwa
    wiezacego w gusła ksiedzu z ambony. Na zachodzie robotnicy wywalczyli
    swoje prawa krwia i sa solidarni a u nas ? Solidarnosc to bada
    sqrwisynkow z walesa na czele dla robotnikow zalatwili prace za granica
    . Trzeba bylo zrobic tak jak rumunii cala ta bande pod sciane i teraz
    maja spokoj.

  • 20. Data: 2012-07-13 15:26:49
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-07-13 13:54, Aha.... pisze:

    > No wlasnie przez takie qlturalne cioty ten kraj umiera .

    A który kraj się rozwija ?