PracaGrupypl.praca.dyskusje › wesola kompania

  • 11. Data: 2003-02-26 22:30:30
    Temat: Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "winetu" <P...@p...onet.pl> writes:

    > Wielu tak zrobiło, ale gościa koło piećdziesiątki, który tylko fedrował nikt
    > do pracy nie przyjmie.

    no dobrze, ale kto ma sie tym faktem martwic - ten gosc, czy tez
    panstwo znow ma mu cos zapewniac, z poeniedzy calej reszty podatnikow?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-02-26 22:39:24
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    von Rutkov <r...@w...pl> writes:

    > Użytkownik Marek A. Czepil napisał:
    > [cut totalne, bzdurne, nie mające związku z postem z.d. pierdoły]
    >

    > z.d. chyba wyraźnie napisał o handlowaniu
    > a chyba nie handlował ze zwykłym górnikiem z dołu
    > więc zastanów się następnym razem zanim coś napiszesz
    > kieruj swe pretensje dokładnie, a z.d. wyraźnie wali w KIEROWNICTWO
    > spółek węglowych a nie w szrych ludzi
    > myśleć, myśleć kolego

    kierownictwo kierownictwem, ale jednak ze to sie jeszcze trzyma, to
    udzial swoj maja protesty gornikow i wyjscia na ulice.

    to, ze ty akurat ciezka praca cos osiagnales i uczciwie i na ulice nie
    wychodziels to nie znaczy, ze demonstracji gornikow nie bylo i ze nie
    wymuszali niczego.

  • 13. Data: 2003-02-27 09:06:02
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    > no dobrze, ale kto ma sie tym faktem martwic - ten gosc, czy tez
    > panstwo znow ma mu cos zapewniac, z poeniedzy calej reszty podatnikow?

    Można go uśpić, będzie taniej i podatnicy bedą zadowoleni.

  • 14. Data: 2003-02-27 15:27:50
    Od: flyer <f...@g...pl>

    von Rutkov napisał:

    > więc zastanów się następnym razem zanim coś napiszesz
    > kieruj swe pretensje dokładnie, a z.d. wyraźnie wali w KIEROWNICTWO
    > spółek węglowych a nie w szrych ludzi
    > myśleć, myśleć kolego

    Tu w ramach wyciagania roznych smieci z mojej pamieci sie wlacze - w
    gornictwie trudno rozpoznac kogo interesy przedstawia "szary czlowiek",
    zwlaszcza jezeli KIEROWNICTWO placi/placilo (??) zwiazkom za autokary
    dowozace "szarych ludzi" na manifestacje w W-wie.

    Flyer

  • 15. Data: 2003-02-27 15:47:00
    Od: "zd" <...@...c>

    Użytkownik "flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety niezaleznie od formy - nowa "czapa" czy upadlosc kopaln i
    > dochodzenie szczatkowych pieniedzy przez dlugi okres - sytuacja
    > opisanego przedsiebiorcy pozostanie taka sama - sprzedawal materialy
    > spolkom na krawedzi upadlosci (a nawet w stanie upadlosci), wiec ryzyko
    > musialo byc wkalkulowane.

    nie rozumiem - ryzyko czego? ze panstwo okradnie obywateli? Niestety tego
    nie bralem pod uwage. W najgorszej sytuacji wiekszosc zakladala ze panstwo
    nie odda w gotowce dlugow ale przez np. skompenswanie z ewentualnymi
    zaleglosciami podatkowymi, ZUS, i innych podatkow.

    > Glowie sie tylko nad jednym - skoro wszyscy
    > wiedza, jakie dlugi ma ta branza, dlaczego nikt z jej dostawcow nie
    > wystapil o upadlosc spolek weglowych?

    skoro nie daje ci to spokoju to ci odpowiem.
    1. Zagladnij do stosownych ustaw a dowiesz sie czemu to jest prawnie
    niemozliwe
    2. W sadzie nawet nie jestes w stanie wymusic splaty zaleglych zoobowiazan -
    czemu? bo platnikiem nie sa kopalnie ale specjalnie powolane twory ktore nic
    nie maja.

    Wniosek jest taki ze panstwo swiadomie tolerowalo i bedzie tolerowac
    zlodziejstwo pod warunkiem jest to ono jest zlodziejem. Ba, nawet w okresie
    kilku ostatnich lat zmieniano ustawy i rozporzadzenia tak aby kopanie nie
    mogly byc skutecznie splacane (np poprzez utworzenie tzw. dealerow
    weglowych)

    > gospodarki. W odroznieniu bowiem od dotowania i zwalniania z podatkow
    > PRODUCENTOW rolnych przy braku prob wymuszenia zmian (zmniejszenia
    > zatrudnienia) w tej galezi gospodarki, gornictwo jest wpelni
    > opodatkowane i dazy sie do jego powolnej likwidacji.

    z calym szacunkiem ale gornictwo nie placilo zadnych podatkow ani VATu anie
    ZUSu wiec darujmy sobie. Co do likwidacji to pokaz mielismy teraz - mieli
    zlikwidowac polowe kopaln w najgorszej sytuacji, doinwestowac reszte aby
    mogla wyjsc na prosta. A tymczasem przezyly _WSZYSTKIE_ a oddluzenie
    zrealizowano kosztem prywanych przedsiebiorcow.

  • 16. Data: 2003-02-27 23:06:44
    Od: flyer <f...@g...pl>

    zd napisał:

> [...]
    > nie odda w gotowce dlugow ale przez np. skompenswanie z ewentualnymi
    > zaleglosciami podatkowymi, ZUS, i innych podatkow.

    Jezeli sprzedaje sie towary spolce, ktora ma wieksze jawne dlugi niz
    wartosc i dodatkowo placi z opoznieniem, to nie mozna pozniej mowic, ze
    ryzyko nie bylo wkalkulowane --> dla producenta, niezaleznie czy zostala
    zrobiona zmiana formy prawnej zgodnej z prawem czy upadlosc, efekt
    zawsze (prawie) bedzie ten sam. Dodatkowo - w naszej obecnej gospodarce,
    Panstwo bylo/jest tylko wlascicielem tych firm, w zwiazku z czym
    postapilo jak kazdy inny wlasciciel - przenioslo majatek wraz z
    odpowiadajacymi mu dlugami do innej spolki - jakos nie widze swietego
    oburzenia gdy robi to prywatny przedsiebiorca, albo gdy bylo to robione
    np. w Szczecinie przez Panstwo.

> [...]
    > czemu? bo platnikiem nie sa kopalnie ale specjalnie powolane twory ktore nic

    Mowisz o stanie obecnym post factum, a ja mowie o stanie przeszlym.

> [...]
    > mogla wyjsc na prosta. A tymczasem przezyly _WSZYSTKIE_ a oddluzenie
    > zrealizowano kosztem prywanych przedsiebiorcow.

    W ostatnim sie zgadzamy, natomiast w pierwszym zdaniu nie - moze i nie
    placi, ale na pewno jest zobowiazane do zaplaty, w odroznieniu od
    "wesolych" rolnikow.

    Flyer