PracaGrupypl.praca.dyskusjeSylwester w pracy

  • 31. Data: 2005-01-02 23:30:23
    Temat: Re: Sylwester w pracy
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cr9ua1$fg0$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

    > Licz sie troche ze slowami bo to godzi w mojego meza,ktory gdy sie postawi
    > zostanie wylany a my zdechniemy z glodu(ja i dzieci no i on sam).
    Wierz mi, że nie chcę nikogo obrazić ale to, co napisałem uważam za prawdę.
    Godząc się na takie traktowanie człowiek obraża się sam.
    Przykro mi, ale moja opinię na temat tego zjawiska podtrzymuję w całej
    rozciągłości.

    Jotte

  • 32. Data: 2005-01-02 23:31:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cr9uds$lbd$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

    > Jassne,deczko naiwny jestes.
    Ale chodzę, a nie pełzam.

    Jotte

  • 33. Data: 2005-01-03 00:06:11
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    >W wiadomości news:cr9uds$lbd$1@news.onet.pl Mrówka

    >>> co
    >>> pozwalają. Przecież normalnie to takiego gnoja się przed sąd stawia i
    > Ale chodzę, a nie pełzam.

    Chodzisz, bo Cie na to stac finansowo i osobowosciowo. Tak samo jak ja. Ale
    czlowiek nie ma wplywu na to, w jakich warunkach sie urodzi, chyba ze
    wierzysz w reinkarnacje. Zarowno poszukiwane na rynku kwalifikacje, jak i
    poczucie wlasnej wartosci, pewnosc siebie i pozytywna buntowniczosc wymagaja
    posiadania odpowiednich warunkow dorastania - zarowno finansowych, jak i w
    kontekscie ludzi, wsrod ktorych czlowiek sie wychowuje. Jesli ktos nie mial
    okazji sie tego nauczyc, to bardzo czesto nie ze swojej winy i potepianie
    takich osob to imho dowartosciowywanie sie, w nie najlepszym stylu.

    I.

  • 34. Data: 2005-01-03 00:23:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cra2a5$q0u$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> pisze:

    > Jesli ktos nie mial okazji sie tego nauczyc, to bardzo
    > czesto nie ze swojej winy i potepianie takich osob to imho
    > dowartosciowywanie sie, w nie najlepszym stylu.

    Z przyczyn oczywistych zazwyczaj nie podejmuję z Tobą dyskusji.
    Teraz uważam, że mogę na moment odstąpić od tej zasady.
    Nikogo nie potępiam tak po prostu - nigdy.
    Nie dowartościowuję się w ten sposób i nie czuję takiej potrzeby.
    Jestem związkowcem, pracuję dla ludzi społecznie, doradzam im jak umiem,
    reprezentuję ich i staram sie pomagać.
    Ale działam dla nich, nie za nich.
    Jasne?
    No to co cześć.

    Jotte

  • 35. Data: 2005-01-03 10:30:31
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

> [...]
    > Godząc się na takie traktowanie człowiek obraża się sam.
    > Przykro mi, ale moja opinię na temat tego zjawiska podtrzymuję w całej

    Ok,zalozmy ze maz sie postawi i wyleci z pracy i co dalej?
    Ja jestem od tego miesiaca bez pracy,w grudniu skonczyl mi sie urlop
    wychowawczy.Pojutrze jade do urzedu pracy zarejestrowac sie ,tak wiec
    obydwoje wyladowalibymsy na zasilku.Ja pracy szybko nie znajde,a jak mi sie
    uda to szybko mnie zwolnia bo mam dziecko ktore od poczatku jesieni do
    wiosny a czasami nawet do lata ciagle choruje (na opiekunke mnie nie
    stac,babc dyspozycyjnych nie mam).Jakby sie mezowi poszczescilo dostalby
    jakas prace i zarobil na poczatek 800zl (oby tyle) to starczyloby nam na
    rachunki.Tutaj lepiej zarabia,ale ....nie ma nic do gadania tyra po 16
    godzin,zaczynajac w nocy.
    Poza tym calkiem niedawno moja kumpelka poszukiwala pracy i w miejscach
    gdzie chcieli ja przyjac(handel) proponowali smieszne pieniadze,za ktore w
    zyciu by nie utrzymala siebie i dziecka.Teraz tyra swiatek ,piatek oraz w
    nocy za 1100,ale ma szefa ktory nie przebiera w slowach i nie raz wracala z
    pracy z placzem.No ale jakie ma wyjscie?Ona wie co to znaczy szukac pracy i
    wie ze MUSI dziecku dac jesc.To wszystko nie jest takie proste,latwo sie
    postawic i wyleciec na pysk :(

    Magda

  • 36. Data: 2005-01-03 12:36:49
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:crb6td$4ap$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

    > Ok,zalozmy ze maz sie postawi i wyleci z pracy i co dalej?
    > Ja jestem od tego miesiaca bez pracy,w grudniu skonczyl mi sie urlop
    > wychowawczy.
    Czy na pewno z wypowiedzeniem było wszystko prawnie OK?
    Nic tam się nie da znaleźć?

> [...]
    > jakas prace i zarobil na poczatek 800zl (oby tyle) to starczyloby nam na
    > rachunki.Tutaj lepiej zarabia,ale ....nie ma nic do gadania tyra po 16
    Często spotykam się z podobnym schematem. To rzeczywiście niełatwa sytuacja.
    Z drugiej strony obecny kształt rynku pracy nie trwa od wczoraj i nie zaczął
    się nagle.
    Pewnie powiem teraz coś niepopularnego, ale...
    Sądzę, że jest objawem pewnej odpowiedzialności zakładanie rodziny PO
    zapewnieniu jej podstaw bezpieczeństwa socjalnego i ekonomicznego.
    Powiedzmy, że ten warunek zostaje spełniony.
    Teraz z kolei nietrudno przewidzieć, że mogą przyjść kiepskie czasy. Należy
    zatem zabezpieczyć sobie środki "na czarną godzinę", które w przypadku
    utraty źródeł dochodów pozwolą na choćby skromne przeżycie powiedzmy kilku
    miesięcy, podczas których poszukuje się pracy.
    Nie chcę za bardzo mędrkować, więc - co robić teraz?
    Nie znam żadnych szczegółów więc mogę mówić tylko bardzo ogólnie.
    Intensywnie szukać jakichkolwiek dochodów, odnowić kontakty. W międzyczasie
    gromadzić materiały dotyczące łamania prawa pracy przez obecnego pracodawcę
    (16h/dobę to niezłe nadgodziny + praca w nocy). W końcu się uda, wtedy
    zmienić pracę. Jeśli posiada się dowody - wystąpić do sądu o wypłatę
    należnego wynagrodzenia, ew. odszkodowanie (to już oceni prawnik).

    Jotte

  • 37. Data: 2005-01-03 13:02:48
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <crbe81$n9r$1@news.dialog.net.pl> "Jotte" <t...@W...pl> writes:
> [...]

    >Z drugiej strony obecny kształt rynku pracy nie trwa od wczoraj i nie zaczął

    Pracodawcy poczuli bluesa :-(((( Na moje miejsce przyszedl mlody czlowiek
    bez doswiadczenia, ale za to obarczony niepracujaca zona i malym dzieckiem
    oraz zaciagnietym kredytem na dom/mieszkanie. Na 101% nie bedzie pyskowal ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 38. Data: 2005-01-03 13:08:05
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > Czy na pewno z wypowiedzeniem było wszystko prawnie OK?
    > Nic tam się nie da znaleźć?

    Wypowiedzenie dostane "z winy pracodawcy" poniewaz przez ten czas co bylam
    na urlopie ktos inny zajal moje miejsce,tak wiec nie ma dla mnie etatu.

> [...]
    > utraty źródeł dochodów pozwolą na choćby skromne przeżycie powiedzmy kilku
    > miesięcy, podczas których poszukuje się pracy.

    Daj spokoj:)Nie mam osiemnastu lat tylko ponad trzydzieche.Gdy planowalismy
    zalozenie rodziny powodzilo nam sie bardzo dobrze,teraz troche sie zmienilo.
    Raz na wozie raz pod prawda?:)
    Ja na razie nie moge narzekac,ludzie maja gorzej.Maz ma prace,fakt ze tyra
    ponad sily,ale praca jest,pieniadze z tego sa,jest ubezpieczony.Boje sie
    tylko o jego zdrowie,czy mi pewnego dnia nie padnie.Szef wlasciwie to
    prywatnie fajny gosc,ale w pracy....pracoholik.Ostatnio widze ze stara sie
    aby praca szla sprawniej i ludziska krocej pracowali,nie wiem czemu uczepil
    sie tych remanentow w Sylwestra.
    Rozpoczelam dyskusje w tym watku ,bo zawsze teksty w sytylu:ludzie to banda
    frajerow bo daja sie w pracy wykorzystywac-dziala na mnie jak plachta na
    byka,bo wiem ze niektorzy nie maja wyjscia,to smutne.....

    Pozdrawiam.Magda

  • 39. Data: 2005-01-03 15:02:41
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:schmielarz.4897.0@uniprojekt.com.PL...

> [...]
    > oraz zaciagnietym kredytem na dom/mieszkanie. Na 101% nie bedzie pyskowal

    No i tak to wlasnie wyglada,ten kto nie pyskuje ,da sobie wejsc na glowe
    zajedzie dalej :/

    Magda

  • 40. Data: 2005-01-03 15:58:12
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:schmielarz.4897.0@uniprojekt.com.PL...

    > No i tak to wlasnie wyglada,ten kto nie pyskuje ,da sobie wejsc na glowe
    No nie do końca. Czasem jest tak, że ten, który nie pyskuje i daje chodzić
    sobie po głowie obrywa coraz bardziej... pracowałem kiedyś w firmie, gdzie
    główny księgowy był człowiekiem z jednej strony cholernie uczciwy, pracowity
    i sumienny a z drugiej strony był osobą kompletnie nie potrafiącą się
    przeciwstawić. Facet obrywał od dyrekcji ZA NIC gorzej niż ktokolwiek inny.
    Natomiast w ciągu kilkunastu lat kariery zawodowej przekonałem się, że
    lizodupstwem można zajść bardzo daleko - szybko awansować lub dostać
    podwyżkę, na którą inny pracownik musiałby pracować bardzo długo.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł