PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo

  • 11. Data: 2005-04-15 18:56:45
    Temat: Re: Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo
    Od: "Szacho" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Darek" napisał

    Prawda jest taka, ze na studia zaoczne ida w
    > wiekszosci nie przyjeci na studia dzienne. Czyli defacto mniej ambitni i
    > gorzej zorganizowani.

    owszem tak też się zdarza, nie wiem czy na innych uczelniach, ale u mnie na
    wydziale
    odsetek osób o których wspominasz jest bardzo niewielki, jeżeli nawet są
    takie osoby
    to właśnie one zwykle po pierwszym roku odchodzą (nie dają rady).
    Poza tym tak super ekstra bronisz studentów dziennych więc powiem Ci
    sam powinieneś wiedzieć jak jest: są osoby które chcą się uczyć i ci
    przeważnie
    mają dobre wyniki (baaardzo mało) i są tzw imprezowicze którzy raczej po
    studiach
    powinni zostać krawcami :D

    --
    szacho

    PS. były student uczący się w trybie dziennym, obecnie w zaocznym :)

  • 12. Data: 2005-04-15 19:19:01
    Od: "Szacho" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Lukasz Stela" napisał

    > A po tych kilku latach sytuacja się odwraca:
    > Zaoczni stają się świetnie zorganizowani, bo ich życie tego nauczyło. Mają
    > praktykę, co jest cenione na rynku pracy. Braki teorii w stosunku do
    > ambitnych i nadętych "dziennych" z nawiązką nadrobili większą
    > dojrzałością,
    > co również jest bardziej cenione na rynku pracy.

    no może nie aż tak :) ale coś w tym jest, ja np przeniosłem się na zaoczne,
    ponieważ nie chciałem więcej obciążać swojej matki która mnie samotnie,
    wychowuje, i wcale nie uważam że mam jakieś większe braki w teorii :)

    --
    szacho

  • 13. Data: 2005-04-15 21:55:24
    Od: "Darek" <d...@p...edu.pl>

    Użytkownik "Szacho" <s...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > przeważnie
    > mają dobre wyniki (baaardzo mało) i są tzw imprezowicze którzy raczej po

    Wszedzie sa zdolni, mniej zdolni i kapusciane glaby. Wszystko zweryfikuje
    rynek.

  • 14. Data: 2005-04-16 08:39:27
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Darek wrote:

    > Wszedzie sa zdolni, mniej zdolni i kapusciane glaby. Wszystko
    > zweryfikuje rynek.

    Kolejny niepoprawny marzyciel ...

  • 15. Data: 2005-04-16 12:19:27
    Od: Robert Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl>

    On Fri, 15 Apr 2005 13:56:12 +0200, "Darek" <d...@p...edu.pl> wrote:
    >Na pewno mozesz liczyc na dobry sprzet, kompetencje pracownikow i w miare
    >wysoki poziom. Ale do dziennych nie ma zadnego porownania. Po prostu na
    >dzienne dostaja sie najlepsi, wiec wykladowcy moga sobie pozwolic na
    >trzymanie wysoko poprzeczki. Gdyby taka sama poprzeczka byla dla zaocznych
    >to musieliby wywalac co roku 90% studentow. A wiadomo ze studenci zaoczni to
    >czysta kasiora.
    Jak chcą ludzi uwalić, to uwalą. Nawet kasiora nie pomoże.
    --
    Robert Zawodny

  • 16. Data: 2005-04-16 12:22:56
    Od: "Darek" <d...@p...edu.pl>

    Użytkownik "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d3oru2$661$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dojrzałością,
    > co również jest bardziej cenione na rynku pracy.

    Zorientuj sie kto pracuje w duzych korporacjach to zobaczycz co jest
    najbardziej cenione na rynku pracy.

  • 17. Data: 2005-04-17 07:30:39
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Panie Darek, jesteś studentem dziennym czy wykładowcą ??

    To prawda, ze poziom jest wyzszy na dziennych. Wynika to z ilosci czasu
    poswieconego na zajecia i ich rozlozenia - w osmej godzinie nauki pod rzad
    czlowiek jest mniej wydajny, a mniejsza ilosc godzin nie pozwala na
    przechodzenie materialu z nalezyta starannoscia. I ten aspekt czasowy jest
    nie do przeskoczenia.

    Mozna sie dobrze nauczyc na zaocznych, ale wymaga to wielkiej motywacji i
    zainteresowania ze strony studenta, bo stawiane mu wymagania nie sa tak
    wysokie jak na dziennych. Na dziennych ma sie zmotywowanych kolegow, z
    ktorymi sie spedza duzo czasu w okienkach miedzy zajeciami i podczas zycia
    studenckiego, czas na biblioteke, czas na chodzenie na konsultacje, rozne
    wyklady i eventy zewnetrzne, na przyklad organizowane przez firmy
    reklamujace w ten sposob siebie jako pracodawcow. Na zaocznych wymagania sa
    nizsze ze strony wykladowcow, a do tego istnieje spora grupa studentow
    robiacych te studia dla papieru, nie dla wiedzy i atmosfera jest inna, mniej
    przesiaknieta motywacja i ambicjami. Dla uczelni zaoczni sa zrodlem
    dochodow, wiec dosc trudno wyleciec. I jest tez prawda to, ze na zaoczne
    idzie sporo tych, ktorzy nie zdali egzaminow na dzienne - a wiec mniej
    zdolnych.

    IMHO zaoczne jest sens robic wtedy, gdy jest sie juz w wieku
    ponadstudenckim, od dawna sie pracuje i chce sie uzupelnic edukacje albo gdy
    warunki materialne _absolutnie_ nie pozwalaja komus utrzymac sie na studiach
    nie pracujac jednoczesnie na pelnym etacie. W przypadku informatyki, gdy
    jest sie dobrym, istnieje dosc duzo mozliwosci pracy w godzinach nie
    kolidujacych ze studiami, bo wiele mozna robic na zlecenie czy zdalnie.

    I.

  • 18. Data: 2005-04-17 13:32:41
    Od: "Zenek" <Z...@w...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdy warunki materialne _absolutnie_ nie pozwalaja komus utrzymac sie na
    > studiach nie pracujac jednoczesnie na pelnym etacie. >

    Zgadzam sie calkowicie. Smieszy jak ktos mowi ze lepiej isc na zaoczne bo
    sie pracuje, studiuje i jest sie super konkurecyjnym na rynku pracy. Jest to
    zalozenie prawdziwe tylko wtedy gdy praca jest naprawde ambitna, zgodnie z
    wyksztalceniem. Tylko ze jesli chodzi o mlodych ludzi to moze kilka procent
    zaocznych jest sie w stanie tym pochwalic. Prawie wszystkie ambitne posady
    wymagaja wyksztalcenia wyzszego. Dlatego wiekszosc pracuje w McDonaldach,
    hipermarketach itp, potem liźnie conieco wiedzy w weekend i wydaje im sie ze
    beda super konkurencyjni na rynku, bo maja doswiadczenie +wyksztalcenie ;) A
    w istocie nie ma ani jednego, ani drugiego.

  • 19. Data: 2005-04-19 22:55:13
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Maciej Sobczyk wrote:
    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że w tym wypadku to wiedza będzie taka sama. Z prostej przyczyny - są
    > to podstawy na temat baz danych. A bez podstaw trudno pójść z wiedzą
    > alej - najpierw tabliczka mnożenia, potem całki :) nigdy odwrotnie.

    Tu akurat moge cos powiedziec - na dziennych mam na ten przedmiot 60h,
    na zaocznych 16h, wiec sila rzeczy dzienni maja wiecejmaterialu i lepiej
    przecwiczonego niz zaoczni...

    Pozdro

    Maseł