PracaGrupypl.praca.dyskusjeSterty CV niezwiazanych z naborem

  • 1. Data: 2004-01-28 09:23:20
    Temat: Sterty CV niezwiazanych z naborem
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Niestety, w 14 miesiacu bezrobocia stwierdzilem w trakcie szykowania wysylki
    moich odpowiedzi na ogloszenia o pracy, ze dolaczam pomalu do osob
    wysylajacych rozpaczliwie dokumenty na stanowiska na ktore sie nie nadaja i
    nie maja szans.
    Przyczyny....Czasem dwa-trzy numery wyborczej z rzedu nie zawieraja ani
    jednego ogloszenia na ktore moglbym z czystym sumieniem aplikowac.
    Wertowanie gazety daje w efekcie jedynie rzeczy zblizone, do ktorych nadaje
    sie czesciowo (wszystko pasuje tylko nie mam do 26 lat i nie wladam biegle
    hiszpanskim.....trzeba sprobowac..;))
    Naturalnie w liscie motywacyjnym zaznaczam, ze jestem rowniez zainteresowany
    innymi stanowiskami, na ktorych mogloby sie przydac moje
    doswiadczenie...ale moje zgloszenie jest efektem poszukiwania zupelnie innej
    osoby niz ja..niestety.
    Tak wiec, doradzam wkurzonym kadrowcom zainteresowaniem sie listami
    motywacyjnym i czasem przebywania kandydatow na bezrobociu, zanim zaczna
    narzekac na CV niezwiazane z danym naborem.
    Oczywiscie pomnazam rowniez sterty makulatury lezace w sekretariatach i
    kadrach rozmaitych firm, roznoszac na lewo i prawo moje dokumenty tam, gdzie
    budynek wyglada na siedzibe czegos rokujacego nadzieje na zdobycie pracy.
    Macie jakas inna recepte?
    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 2. Data: 2004-01-28 09:27:37
    Temat: Re: Sterty CV niezwiazanych z naborem
    Od: "Guernica" <i...@k...k.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednego ogloszenia na ktore moglbym z czystym sumieniem aplikowac.
    > Wertowanie gazety daje w efekcie jedynie rzeczy zblizone, do ktorych

    Ja niestety robie to samo i tez mniej juz i sie chce:( bo ilez mozna razy
    slyszec ze sie nie nadaje pomimo skonczenia studiow prawniczych, znajomosci
    dwoch jezykow obcych i obslugi komputera.
    Sama juz nei wiem kogo-czego oni poszukuja ? a moze te wszystkie ogloszeia
    to tylko czysta fikcja? moze juz dawno obsadzone sa te wszystkie stanowiska?
    a ogloszenia o prace w GW to tylko sposob na poprawienie wizerunku firmy?
    ech....do bani z tym krajem.

    Pozdrawiam
    Medea

  • 3. Data: 2004-01-28 10:10:57
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/28/2004 10:23 AM, krzysztofsf wrote:
> [...]
    > moich odpowiedzi na ogloszenia o pracy, ze dolaczam pomalu do osob
    > wysylajacych rozpaczliwie dokumenty na stanowiska na ktore sie nie nadaja i

    [...]
    Nie wydaje mi się, by było coś zdrożnego w wysyłaniu aplikacji do firmy,
    która może ciebie potrzebować, nawet jeżeli nie w tej chwili i nie na
    to stanowisko.
    Dla mnie niepokojąca jest inna praktyka - wysyłanie CV zawierających
    nieprawdziwe dane - trafiły właśnie na moje biurko dwa takie od osób, z
    których jedna pracowała kiedyś i była przyjeta w wyniku niekomepetencji
    rekrutującego - a druga właśnie wyleciała, m.in. z powodu dennego
    angielskiego i okłamywania pracodawcy tym zakresie. W "nowym" CV
    wykazuje się "doskonałą znajomością języka".

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-01-28 10:30:33
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > Nie wydaje mi się, by było coś zdrożnego w wysyłaniu aplikacji do firmy,
    > która może ciebie potrzebować, nawet jeżeli nie w tej chwili i nie na
    > to stanowisko.

    Jednak duzo narzekan na to bylo i informacji, ze ....do kosza won.

> [...]
    > angielskiego i okłamywania pracodawcy tym zakresie. W "nowym" CV
    > wykazuje się "doskonałą znajomością języka".

    Moze tu jest problem, ze "nie sciemniam" ?
    W kazdym razie dolaczam taki kwitek, na ktorym na jednej stronie zmiescilem
    czytelne skany opinii, zaierajace naturalnie namiary na firmy i osoby je
    wystawiajace.

    "Uwazam, ze w Panstwa firmie idealnie sprawdzilbym sie na stanowisku
    laczacym funkcje poszukiwanej przez panstwa sprzataczki z zakupowcem
    robiacym analizy towarowe i sprzedazne"......ech.....

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > Pzdr: Catbert

    ---

  • 5. Data: 2004-01-28 11:50:13
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    dolaczam pomalu do osob
    > wysylajacych rozpaczliwie dokumenty na stanowiska na ktore sie nie nadaja
    > nie maja szans.

    Być może dzieje się tak dlatego, że często słyszy się od specjalistów, by
    odpowiadać na ogłoszenia nawet, gdy nie spełnia się wszystkich kryteriów.
    Podobno część ogłoszeniodawców zamieszcza wymagania co do "idealnego"
    kandydata, a tak naprawdę nie ma aż tak wygórowanych wymagań. Nie wiem.
    Jednak jak się szuka pracy łapie się każdej możliwości i nie można mieć do
    nikogo o to pretensji. Najwyżej rekrutujący nie będzie zbyt szczęśliwy.
    Myślę jednak, że to dla osoby bez pracy nie będzie wystarczającym
    argumentem, by nie wysłać swojego CV, jeśli np. jego angielski nie jest
    bezbłędny.
    pozdrawiam:)
    Kalina

  • 6. Data: 2004-01-28 12:15:44
    Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl>

    Z tym, że trzeba zwrócić uwagę, że większość ogłoszeń jest
    bzdurna. Im "wyższe wykształcenie tym węższa" specjalizacja.
    Czasami jak czytam jakie wymagania powinien mieć np.
    Informatyk to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać.
    Często firma sama nie wie czego chce.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-01-28 13:34:26
    Od: Temur <t...@g...pl>

    Guernica napisał:

    > moze juz dawno obsadzone sa te wszystkie stanowiska?
    > a ogloszenia o prace w GW to tylko sposob na poprawienie wizerunku firmy?
    > ech....do bani z tym krajem.

    Hehe, sam się z tym spotkałem. A miało być tak pięknie.

  • 8. Data: 2004-01-29 14:08:35
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał R.; <bv8969$n9n$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > Czasami jak czytam jakie wymagania powinien mieć np.
    > Informatyk to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać.

    Bo piszą, co robił gościu, który właśnie odszedł/wyleciał, albo pakują
    wszystko co mają, na zapas - gdybym ja chciał bawić się w szczegóły tego
    co robiłem [najlepiej, np. nazywając postawienie print servera w Novellu
    3.12 - zaawansowaną administracją ;)], to nie wiem, czy było by dużo
    kandydatów - ale to wszystko poznawało się z czasem, a i na rynku pracy
    taki miks nie ma żadnej wartości.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)