PracaGrupypl.praca.dyskusje › Status Absolwenta

  • 1. Data: 2003-09-08 12:20:19
    Temat: Status Absolwenta
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie uzyskania statusu absolwent. Sytuacja jest następująca:
    - pracowałem i studiowałem zaocznie (studia uzupełniające magisterskie) do
    31 maja 2002 (kiedy to firma poszła na dno)
    - do momentu obrony tj. 9 maja 2003 nie pracowałem

    Podobno żeby uzyskać status absolwenta "musiałbym" nie pracować przez pełny
    rok (a mnie brakuje 22 dni).
    Czy pomimo tego iż "nie mam pełnego roku" jest możliwość uzyskania statusu,
    czy trzeba jakieś pisma (do kogo i gdzie ?)

    Prosiłbym o radę i pomoc,
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2003-09-08 21:18:50
    Temat: Re: Status Absolwenta
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Podobno żeby uzyskać status absolwenta "musiałbym" nie pracować przez
    pełny
    > rok (a mnie brakuje 22 dni).

    nic ci nie brakuje, absolwentem juz nigdy nie bedziesz poniewaz masz nie
    pracowac przez rok przed obroną, a nie po. Oczywiscie moralnie absolewntem
    mozesz sie czuc, ale UP tego nie uznaje.
    Sławek

  • 3. Data: 2003-09-08 22:24:04
    Od: "Ulek" <u...@i...pl>

    > nic ci nie brakuje, absolwentem juz nigdy nie bedziesz poniewaz masz nie
    > pracowac przez rok przed obroną, a nie po. Oczywiscie moralnie absolewntem
    > mozesz sie czuc, ale UP tego nie uznaje.

    Czy umowa zlecenie tez przekresla pozniejszy status absolwenta, czy tylko
    umowa o prace?

    Pozdrawiam, Ulek.

  • 4. Data: 2003-09-09 06:06:58
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

> [...]
    > pracowac przez rok przed obroną, a nie po. Oczywiscie moralnie absolewntem
    > mozesz sie czuc, ale UP tego nie uznaje.

    Dzięki :( za odpowiedź. Tak też myślałem cóż "life is brutal", ale jak mówił
    Kołodko "Polska to piękny kraj i warto w nim żyć" ale nie wiem komu chyba
    krętaczom i kombinatorom.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2003-09-09 14:39:56
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Ulek" w wiadomości news:bjivcj$usj$1@topaz.icpnet.pl napisal(a):

    > Czy umowa zlecenie tez przekresla pozniejszy status
    > absolwenta,

    Nie przekresla.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 6. Data: 2003-09-09 21:51:41
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    .

    > Czy umowa zlecenie tez przekresla pozniejszy status absolwenta, czy tylko
    > umowa o prace?
    >
    > Pozdrawiam, Ulek.

    Mnie powiedziano: brak zarobkow w ostatnim roku, pewnie jest jakies minimum
    czy raczej maksimum, ale zlecenie to tez zarobek zarobek, zalezy od wagi...
    Slawek

  • 7. Data: 2003-09-10 11:31:55
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Sławek" w wiadomości news:bjlhur$a6v$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

    > Mnie powiedziano: brak zarobkow w ostatnim roku, pewnie
    > jest jakies minimum czy raczej maksimum,

    Nie sadze. Uzyskalem status absolwenta, a nikt mnie o wysokosc dochodu nie
    pytal. Zapytano tylko czy pracowalem. Odpowiedzialem zgodnie z prawda, ze
    umowy o prace nie mialem, ale mam na koncie umowy zlecenie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-09-10 20:31:27
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Nie sadze. Uzyskalem status absolwenta, a nikt mnie o wysokosc dochodu nie
    > pytal. Zapytano tylko czy pracowalem. Odpowiedzialem zgodnie z prawda, ze
    > umowy o prace nie mialem, ale mam na koncie umowy zlecenie.

    sa 2 mozliwosci:
    albo minales sie z prawdą swiadomie badz nie, albo znalazłes sposób jak
    ominąc ten durny przepis jednoczesnie zarabiajac pieniadze.
    Sławek

  • 9. Data: 2003-09-11 11:20:07
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    3

    > albo minales sie z prawdą swiadomie badz nie, albo znalazłes
    > sposób jak ominąc ten durny przepis jednoczesnie zarabiajac
    > pieniadze.

    A trzecia mozliwosc jest taka, ze sie mylisz. Nim cos zrobie wole sie
    upewnic. W tej sytuacji mialem watpliwosci wiec drazylem wyjatkowo. Pytalem
    parokrotnie roznych osob - tych pracujacych w PUP, tych ktorzy maja
    znajomosci w PUP, tych ktorzy lubia szperac w przepisach. Wszedzie
    otrzymywalem te sama odpowiedz - jesli w ostatnim roku nie mialem umowy o
    prace, to przysluguje mi status absolwenta. Aby nie bylo watpliwosci
    mowilem wyraznie, ze byly umowy zlecenie. W dalszym ciagu kazdy twierdzil,
    ze jesli tylko umowy zlecenie, to przysluguje mi status absolwenta. W ani
    jednym przypadku nie podano warunku o wysokosci przychodu. Byc moze on
    obowiazuje, ale w przypadku umowy o prace.

    W karcie rejestracyjnej wpisalem swoje umowy zlecenie w odpowiednie rubryki
    wraz z podaniem okresu ich trwania. Z tym poszedlem do rejestracji.
    Powiedzialem wtedy, ze w czerwcu skonczylem szkole. Zapytala mnie, czy
    pracowalem w ostatnim roku. Odpowiedzialem, ze tylko na umowie zlecenie (po
    raz kolejny). Uslyszalem, ze w takim wypadku przysluguje mi status
    absolwenta.
    Po miesiacu otrzymalem potwierdzenie zarejestrowania mnie jako bezrobotnego
    absolwenta.

    Wracajac wiec do Twoich mozliwosci... jesli chodzi o miniecie sie z prawda
    to tyczy sie to naprawde sporej liczby osob (zadziwiajaca zgodnosc). Co zas
    do drugiej mozliwosci... nie wydaje Ci sie dziwnym, ze skuteczna okazala
    sie metoda ciaglego zwracania uwagi na to, ze jednak cos sie robilo? ;-) To
    troche tak jakby skutecznym sposobem na wyniesienie czegos ze sklepu bez
    placenia, bylo jak najczestsze machanie w kierunku kamer i mowienie kazdemu
    z pracownikow sklepu, ze wlasnie kradnie sie trzymany pod pacha telewizor
    ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
    Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

  • 10. Data: 2003-09-11 16:00:24
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > A trzecia mozliwosc jest taka, ze sie mylisz.
    nie ma 3 mozliwosci, bo sie nie myle. skoro wykluczyłes pierwasza to druga
    jest prawdziwa. Gdybym rok przed zakonczeniem szkoły miał kiepską pracą,
    ktorą traktuje tymczasowo, to swiadomie i celowo wolałbym miec umowe
    zlecenie niz etat. W ten sposób zarabiałbym pieniadze i mogłbym korzystac ze
    statusu absolewnta (kredyt, zasiłek, ulgi zus). Wiele osób o tym nie wie, a
    jest to sposób na omijanie durnego przepisu, prawda?
    Sławek