PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkarga na pracodawcę do Inspektoratu Pracy.

  • 1. Data: 2005-01-11 12:52:06
    Temat: Skarga na pracodawcę do Inspektoratu Pracy.
    Od: "nijou" <n...@g...skasuj.pl.to>

    Hej. Piszę właśnie skargę na pracodawcę do Okręgowego Inspektoratu
    Pracy, z racji zaległości w wypłacie i ekwiwalencie za zaległy urlop.
    Mam parę pytań jeżeli chodzi o tę sprawę:

    1. Podawanie moich danych osobowych. Wiem, że można dopisać do skargi
    taką klauzulę:

    "W związku z art. 24. ust. 3 pkt 2 Ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy
    nie wyrażam zgody na ujawnienie moich danych osobowych."

    Czy niepodanie swoich danych osobowych może mieć jakiś wpływ na
    załatwienie sprawy i uzyskanie zaległej kasy?

    2. Czy wystarczy pismo do OiP czy też muszę napisać osobny wniosek do
    Sądu Pracy?

    3. Czy napisanie w skardze, że pracodawca wypłacał część wynagrodzenia
    "pod stołem", a oficjalnie zatrudniał na minimalną pensję może mieć
    jakiekolwiek reperkusje dla osoby składającej skargę. W końcu godziłem
    się na działania nie do końca legalne :\

    pzdr > nijou

  • 2. Data: 2005-01-11 16:04:44
    Temat: Re: Skarga na pracodawcę do Inspektoratu Pracy.
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "nijou" <n...@g...skasuj.pl.to> napisał w wiadomości
    > Czy niepodanie swoich danych osobowych może mieć jakiś wpływ na
    > załatwienie sprawy i uzyskanie zaległej kasy?

    Chyba nie ma zadnego znaczenia, bo OiP nie wyegzekwuje Twoich pieniedzy,
    jedynie co to przeprowadzi kontrole z ktorej i tak nic nie bedzie wynikalo.
    Kontrole OiP sa smieszne i kompletnie nic nie warte... jedynie mozesz
    pracodawcy troche krwi tym napsuc.

    > 2. Czy wystarczy pismo do OiP czy też muszę napisać osobny wniosek do
    > Sądu Pracy?

    Tak jak wyzej napisalem, jedynie moze zmusic pracodawce do wyplacenia Twoich
    zaleglosci Sad Pracy o ile wygrasz sprawe.

> [...]
    > "pod stołem", a oficjalnie zatrudniał na minimalną pensję może mieć
    > jakiekolwiek reperkusje dla osoby składającej skargę. W końcu godziłem się

    To juz problem pracodawcy, a nie Twoj...

    Ajron.

  • 3. Data: 2005-01-11 16:05:11
    Od: "Minister" <p...@i...pl>

    > Czy niepodanie swoich danych osobowych może mieć jakiś wpływ na
    > załatwienie sprawy i uzyskanie zaległej kasy?

    Z moich doświadczeń:
    Napisałem skarge i po kilku dniach przyjechał do mnie Inspektor. Sam zapytał
    mnie czy ma ujawniać moje dane czy nie. Wszystko zależy od skomplikowania
    sprawy. Chodzi tu tylko o to zeby pracodawca nie wiedzial ze to Ty napisałes
    skarge. Inspektor i tak sobie przeprowadzi kontrolę w twojej sprawie i
    spisze protokół. Moze lepiej żeby nie wiedzieli o co i o kogo chodzi bo mogą
    coś zamieszać w papierach na Twoja niekorzyść. A jeśli pracujesz w firmie
    to tez lepiej zeby nie wiedzieli ze na nich kablujesz bo bedą szukać haka
    zeby się Ciebie pozbyć. (To moje doświadczenia)

    > 2. Czy wystarczy pismo do OiP czy też muszę napisać osobny wniosek do
    > Sądu Pracy?

    Inspekcja pracy dostarczy Ci ewentualnych dowodów (na piśmie). Jeśli
    będziesz chciał walczyć o swoje w śadzie przyda ci się protokól z kontroli
    (ale to juz tylko przez sąd mozesz sie domagac protokołu). Inspekcja moze Ci
    odpisać czy Twoje zarzuty się potwierdziły.