-
1. Data: 2006-01-10 08:28:27
Temat: Sens szkolenia
Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>
Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
-
2. Data: 2006-01-10 23:44:39
Temat: Re: Sens szkolenia
Od: Harry <harrald_usunTO@_i_to_tezUSUNgazeta.pl>
marcolphus napisał(a):
> Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
> szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
> starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
> przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
z moich odswiadczen wynika ze tak. kazde szkolenie ktore moze pomoc ci
wykonywac prace w przyszlosci jest cenne dla pracodawcy
-
3. Data: 2006-01-10 23:45:20
Temat: Re: Sens szkolenia
Od: Harry <harrald_usunTO@_i_to_tezUSUNgazeta.pl>
Harry napisał(a):
> marcolphus napisał(a):
>> Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
>> szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
>> starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
>> przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy
>> nie?
> z moich odswiadczen wynika ze tak. kazde szkolenie ktore moze pomoc ci
> wykonywac prace w przyszlosci jest cenne dla pracodawcy
zycze powodzenia
-
4. Data: 2006-01-11 20:59:44
Temat: Re: Sens szkolenia
Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
marcolphus napisał(a):
> Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
> szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
> starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
> przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
I tak i nie.
NIE: Często decyzja na temat szkolenia powstaje w firmie pod wpływem
cyklicznie pojawiającego się problemu, zauważonych deficytów,
konieczności dokształcenia konkretnych umiejętności.
Szkolenie ma być wówczas "uszyte na miarę" - oferujące rozwiązanie
konkretnych problemów i ułatwiające osiągnięcie konkretnych celow przez
firmę. Dodatkowo, przekazywane na takim szkoleniu techniki, często nie
mają zastosowania w innej firmie. Np. negocjacje handlowe mają zupełnie
inny wymiar i przebieg u handlowców sieciowych, handlowców pozyskujących
długofalowe umowy dystrybucyjne i handlowców sprzedających "do ludzi".
TAK: Wielu menedżerów, którym miałem przyjemność doradzać w jakikolwiek
sposób co do rozwoju personelu, przebyte przez pracownika szkolenia
traktuje niemal tak samo, jak staż w zawodzie (nabyty np. w poprzedniej
firmie).
Bez względu na branżę, w której działa firma, pewne umiejętnosci
przekazywane na szkoleniu są stałe i nie zależą od branży. Np.
umiejętności interpersonalne u handlowców.
pozdr.
m.