PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie umowy o prace a zaległy urlop

  • 1. Data: 2007-05-30 14:21:24
    Temat: Rozwiazanie umowy o prace a zaległy urlop
    Od: "Jurek" <j...@g...pl>

    Byłbym wdzieczny za podpowiedź

    Chciałby rozwiązac umowę o pracę na zasadzie wypowiedzenia lub za
    porozumieniem stron
    Czy spsoób rozwiązania umowy ma zanaczenie na wypłatę ekwiwalentu za
    niewykorzystany
    urlop wypoczynkowy ?

    Drugie pytanie to czy pracodawca zobowiązany jest do wypłacenia ekwiwalentu
    za niewykorzystany
    urlop w momencie rozwiązania umowy ? jesłi tak to za jaki okres ?

    Ewntualnie proszę o podpowiedź gdzie mogęznaleźć szczegółową informacjęna
    ten temat

    Jurek

  • 2. Data: 2007-05-31 06:11:42
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy o prace a zaległy urlop
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Jurek pisze:
> [...]
    > porozumieniem stron
    > Czy spsoób rozwiązania umowy ma zanaczenie na wypłatę ekwiwalentu za

    a dlaczego by miało mieć?

    > Drugie pytanie to czy pracodawca zobowiązany jest do wypłacenia
    > ekwiwalentu za niewykorzystany
    > urlop w momencie rozwiązania umowy ?

    przy ostatniej wypłacie.

    jesłi tak to za jaki okres ?

    ale o jaki okres chodzi?

    > Ewntualnie proszę o podpowiedź gdzie mogęznaleźć szczegółową
    > informacjęna ten temat

    W archiwum grupy i w KP.

  • 3. Data: 2007-05-31 08:41:14
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > a dlaczego by miało mieć?

    Nie wiem dlatego zapytałem

    > przy ostatniej wypłacie.
    > jesłi tak to za jaki okres ?
    > ale o jaki okres chodzi?

    No właśnie nie wiem jak to obliczyć, rozwiązuję umowę z dniem 11.06.2007
    jestem zatrudniony od sierpnia 2005 roku, w tym roku niekorzystałem z urlopu

    Doczytałem też że przysługują mi dwa dni na poszukiwanie pracy ale czy w
    każdym przypadku
    tzn jak rozwiązanie nastąpi w wyniku porozumienia stron to również ?

    Jurek

  • 4. Data: 2007-05-31 09:03:25
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Zsuzsa pisze:

    > No właśnie nie wiem jak to obliczyć, rozwiązuję umowę z dniem 11.06.2007
    > jestem zatrudniony od sierpnia 2005 roku, w tym roku niekorzystałem z
    > urlopu

    1/12 * ilość_przysługujących_ci_dni_urlopu * ilość_miesięcy,
    co do dni to już nie wiem jak to jest ale myślę że kadrowa albo ktoś
    taki u was powinna to wiedzieć

    > Doczytałem też że przysługują mi dwa dni na poszukiwanie pracy ale czy w
    > każdym przypadku
    > tzn jak rozwiązanie nastąpi w wyniku porozumienia stron to również ?

    Art 37 KP

    § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy o pracę
    dokonanego
    przez pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na poszukiwanie
    pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego i jednomiesięcznego
    wypowiedzenia,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku
    jego skrócenia na podstawie art. 361 § 1.

  • 5. Data: 2007-05-31 09:54:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3k168$n5i$1@node1.news.atman.pl Jurek
    <j...@g...pl> pisze:

    > Chciałby rozwiązac umowę o pracę na zasadzie wypowiedzenia lub za
    > porozumieniem stron
    > Czy spsoób rozwiązania umowy ma zanaczenie na wypłatę ekwiwalentu za
    > niewykorzystany urlop wypoczynkowy ?
    Generalnie nie. Ale może zajść sytuacja, o jakiej piszę niżej.

    > Drugie pytanie to czy pracodawca zobowiązany jest do wypłacenia
    > ekwiwalentu za niewykorzystany urlop w momencie rozwiązania umowy ?
    Niekoniecznie. Może udzielić ci urlopu, chocbyś nie chciał (o ile jest czas
    do rozwiązania umowy).
    Ale jeśli tego nie zrobi to musi ekwiwalent wypłacić.

    > jesłi tak to za jaki okres ?
    Za niewykorzystany.

    > Ewntualnie proszę o podpowiedź gdzie mogęznaleźć szczegółową informacjęna
    > ten temat
    W internecie. W 10 sekund. Leniwiec.
    http://www.kadrowe.pl/modules.php?op=modload&name=Ne
    ws&file=article&sid=60

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-05-31 10:17:09
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > Za niewykorzystany.

    Czyli jesli rozwiążę umowę z dniem 11.06 to bedzie mi przysługiwał
    ekwiwalent
    w wyskości 6/12 x 26 dni ? czyli za 13 dni czy też 5/12 x 26 dni czyli
    (10,8?) 11 dni ?

    Te dni powinienem pomnożyć przez stawkę, jaką ? x średnie wynagdzenie z
    ostatnich tzrech miesięcy /
    ilośc dni pracy ?

  • 7. Data: 2007-05-31 16:49:29
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Zsuzsa nabazgrolił na ekranie:
    > Czyli jesli rozwiążę umowę z dniem 11.06 to bedzie mi przysługiwał
    > ekwiwalent
    > w wyskości 6/12 x 26 dni ? czyli za 13 dni czy też 5/12 x 26 dni czyli
    > (10,8?) 11 dni ?

    13 dni, liczy się każdy rozpoczęty miesiąc (czyli nawet jak jest to tylko 1
    dzień).

    > Te dni powinienem pomnożyć przez stawkę, jaką ? x średnie wynagdzenie z
    > ostatnich tzrech miesięcy /
    > ilośc dni pracy ?

    ((średnie mies. wynagrodzenie z 3 ostatnich mies / 21)/8)*liczba h
    niewykorzystanego urlopu

    21 -> współczynnik ekwiwalentu w 2007 roku
    średnie mies. wyn. -> po uzupełnieniu (jeżeli ktoś w tym okresie nie
    przepracował całych miesięcy np. z powodu urlopu, choroby)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2007-05-31 16:58:12
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > średnie mies. wyn. -> po uzupełnieniu (jeżeli ktoś w tym okresie nie
    > przepracował całych miesięcy np. z powodu urlopu, choroby)

    Dzięuję

    Z.