PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rezygnacja ze stażu

  • 21. Data: 2005-08-11 07:17:22
    Temat: Re: Rezygnacja ze stażu
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    slavo napisał(a):

    > Poza tym wczoraj dzwonilem do 2 sasiednich UP wzgledem mojego miasta i
    > zasada jest u nich dokladnie ta sama: zwrot kosztow wyslania osoby na staz w
    > skrocie: badania.

    To bardzo ciekawe, ze u Was UP zadowala sie tylo kosztami badań, a w
    poludniowej posce kaze zwracac wszystko...
    Czyzby Wasze urzedy kierowaly sie wlasnymi przepisami prawa? ;-)

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 22. Data: 2005-08-11 07:27:06
    Od: "slavo" <s...@g...com>

    W swej wiadomości czarny naskrobał(a):
    > To bardzo ciekawe, ze u Was UP zadowala sie tylo kosztami badań, a w
    > poludniowej posce kaze zwracac wszystko...
    > Czyzby Wasze urzedy kierowaly sie wlasnymi przepisami prawa? ;-)]

    Nie wiem czym kieruja sie UP. Mowie jak jest.
    Choc teraz jeszcze przyszlo mi do glowy ze moze roznica jest taka ze
    wiekszosc stazy jest finansowanych przez UE z programu EFS. I wiekszosc
    stazy trwa ok. 11 miesiecy. ?

    --
    Sławek
    GG: 4999454

  • 23. Data: 2005-08-11 09:57:23
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Wiec wyglada na to ze jest OK?
    >
    >Bzdury kolego opowiadacie, potem ludzie beda to czytac
    >i beda swięcie przekonani, ze staz moga sobie przerwac bez poniesienia
    >konsekcencji.

    A jakie to konsekwencje powinny spotkać osobę, która zamiast siedzieć
    na dupie pracowała? Zagrabienie zarobionych pieniędzy? A może kara
    dotkliwsza np. więzienie lub licytacja nerek i innych przydatnych
    organów?

    >Poczytaj ustawe, tak jest dokladnie napisane co i jak w razie przerwania
    >stazu.

    No o to właśnie cały czas się pytam. Gdzie to jest napisane (art.,
    pkt), bo w utawie z dnia 20 kwietnia 2004 r.o promocji zatrudnienia i
    instytucjach rynku pracy nic nie mogę znaleźć? Może coś przoczyłem,
    dlatego proszę o naprowadzenie.

    >A to, ze Ty zaplaciles tylko koszty badan, oznacza, ze udalo Ci sie i
    >nic wiecej.

    Udało mu się nie pozwolić zagrabić urzędnikowi uczciwie zarobionych
    pieniędzy i nic więcej.

    >Tylko ze do Takich przypadków doplaca Panstwo wlasnie.

    Jakie znowu państwo? To ja płacę, ty płacisz i ten nieszczęsny
    stażysta też płaci... .
    Dlatego w przypadku, gdy jakiś urzędnik w imieniu państwa, tfu, w moim
    imieniu chce ode mnie moje zarobione pieniądze, to jakiekolwiek one by
    nie były, trzeba zrobić wszystko (w zgodzie z prawem) żeby nie
    pozwolić sobie ich odebrać. Dzięki temu urzędnicy na wyższych
    szczeblach nie będą mieli wystarczającej ilości środków, żeby
    rozbudowywać swoje imperia i przez to skuteczniej mi dupy zawracać.

    W ogóle to po jakiego diabła są te urzędy bezrobocia? Instytucje
    całkowicie oderwane od rzeczywistości. Ani razu gdy tam poszedłem nie
    potrafiono mnie, jako klienta, należycie obsłużyć.
    Niech to w diabły zlikwidują, albo wyrzucą większość osób tam
    "pracujących", postawią 1 ciecia, 10 aparatów telefonicznych i 10
    komputerów z dostępem do internetu, ekrany dotykowe i 1 biurko z
    człowiekiem do obsługi antyinternetowych klientów. A kawopijcy niech
    sobie pracy szukają, w końcu po tylu latach doświadczenia w doradztwie
    zawodowym nie powinni mieć z tym problemu.

    Ciąnąc dalej ten wywód - dlaczego w żadnym z naszych urzędów, z
    którymi miałem kontakt, nie mogę się umówić z urzędnikiem na konkretny
    dzień i godzinę? Dlaczego muszę wypełniać te sterty papierów? Dlaczego
    pracownicy tych urzędów tego za mnie nie zrobią wg moich wskazówek?
    Dlaczego nie mogę zapłacić podatków i pseudopodatków kartą płatniczą
    lub kredytową? Dlaczego u większości współobywateli to przekonanie, że
    urzędnik to pan i władca, który ma prawo stanowić o zasadach jakie
    mają panować w "jego" urzędzie i wyznaczać kary dla niepokornych?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 24. Data: 2005-08-11 11:32:36
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Bremse napisał(a):

    > A jakie to konsekwencje powinny spotkać osobę, która zamiast siedzieć
    > na dupie pracowała?

    Przed pisaniem w tym watku, polecam uprzednie zapoznanie sie ze
    znaczeniem "stażu" oraz wszystkim co sie pod tym "stazem" kryje.
    Wtedy wszystko stanie sie jasne i znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.

  • 25. Data: 2005-08-11 12:40:08
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Przed pisaniem w tym watku, polecam uprzednie zapoznanie sie ze
    >znaczeniem "stażu" oraz wszystkim co sie pod tym "stazem" kryje.
    >Wtedy wszystko stanie sie jasne i znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.

    Staż to taka pseudopraca (ustawa,art2,pkt1,pdpkt34), gwarantująca
    wybranym przedsiębiorcom darmowego pracownika na określony okres
    (art2,pkt1,pdpkt34). Na pseudowypłatę stażysty zwaną stypendium
    (art2,pkt1,pdpkt35) składają się takie osoby jak ja, Ty, stażysta i
    inni członkowie klanu białego orła (art106,pkt1,pdpkt2, art53,pkt6), w
    przypadku stażu wspófinansowanego przez łunię, dorzucają się jeszcze
    inni (art106,pkt1, pdpkt6).
    Nie zmienia to faktu, że stażysta wykonywał pracę przez jakiś okres, a
    teraz ktoś próbuje go ze zdobytej fortuny (oczywiście odpowiednio
    uszczkniętej przez kawopijców na różnych szczeblach) ograbić, bo mu
    się znudziło samodoskonalenie.

    Dobra a teraz czy ktoś mnie oświeci - gdzie w ustawie jest informacja
    o urzędniczym zaborze zarobionych przez stażystę pieniędzy?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 26. Data: 2005-08-11 22:56:23
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    > Tylko ze do Takich przypadków doplaca Panstwo wlasnie.

    to moze lepiej zeby Panstwo doplacalo dalej do przypadkow
    wykorzystywania pracownikow jak w przykladzie podanym przez
    pytajacego??
    mysle ze nikt stazu nie przerywa bez powodu...
    zreszta jakby nie bylo czlowiek taki bedac na stazu wykonywal jakas
    prace, a za prace nalezy sie wynagrodzenie...

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 27. Data: 2005-08-12 08:24:03
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2005 09:17:22 +0200, czarny napisał(a):

    > To bardzo ciekawe, ze u Was UP zadowala sie tylo kosztami badań, a w
    > poludniowej posce kaze zwracac wszystko...
    > Czyzby Wasze urzedy kierowaly sie wlasnymi przepisami prawa? ;-)

    Nie, nasze urzędy kierują się wyjaśnieniami otrzymanymi z Ministerstwa.
    Zadzwoń do MGiP i zadaj pytanie co należy zwracać w przypadku stażu.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 28. Data: 2005-08-12 08:25:22
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 10 Aug 2005 14:36:09 +0200, @nn napisał(a):

    > Echh.... w PUPie mówią tak: zwracasz wszystkie koszty jakie ponieśli,
    > czyli stypendium tez, żeby było ciekawiej - stypendium wypłacają w
    > kwocie zdaje sie 460 zł/mies. a zwracasz 530 (stypendium+składki jakie
    > PUP odprowadził).

    To niech Ci pokażą podstawę prawną, która pozwala im na żądanie zwrotu
    stypendium - nie ma takowej.

    3m się.