PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja - testy psychologiczne

  • 11. Data: 2005-08-23 13:32:53
    Temat: Re: Rekrutacja - testy psychologiczne
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:def7pv$9kq$1@news.onet.pl...

    > Ustawa z dnia 8 czerwca 2001 r. Dz.U. Nr 73 poz.763
    >
    > "Art. 12. 1. Podjęcie usług psychologicznych następuje za zgodą osoby
    > (klienta) lub grupy osób (klientów) stanowiących podmiot diagnozowania i
    > oddziaływania psychologicznego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3."
    > "Art. 13. 1. *Psycholog poinformuje* klienta o celu postępowania, jego
    > przebiegu, wynikach i sposobie ich udostępniania oraz powinien uzyskać
    > akceptację planowanych czynności."
    >
    > Łel?

    Łel cóż :) Dzięki za zmniejszenie poziomu mojej ignorancji :)

    pozdr.
    m.

  • 12. Data: 2005-08-23 13:34:44
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Łel cóż :) Dzięki za zmniejszenie poziomu mojej ignorancji :)

    Odwdzięczam się tylko ppd, w końcu ja dzisiaj też się czegoś z niej
    (grupy) dowiedziałem, więc wypadałoby odwdzięczyć się tym samym. :)

    Zbyszek

  • 13. Data: 2005-08-23 13:41:05
    Temat: A propo etyki psychologów - rekrutujących
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Pamiętasz może prowadzone Na tym forum dyskusje o testach projekcyjnych w
    systemie rekrutacji?

    Byłeś i pewnie jestem ich entuzjastą, a mnie ciągle jednak zastanawia
    przydatność tego rodzaju narzędzi. Z Twoich wypowiedzi wynikało, że
    prowadzisz na ten temat jakieś badania.

    Pisałeś wtedy(wątek "na rozstaju dróg stoi królewicz..kolejny test
    psychologiczny" 04.07, 16:38):

    (.ciach..)

    "Ja Ci mogę przedstawić około 200, bo na razie tyle

    mam drzew, weryfikowanych innymi testami i wywiadem psychologicznym. Całość
    zajmuje jakieś pół szafy. Jeśli nie zjadły tego mole, to niebawem doczekasz
    się artykułu na ten temat.

    (.ciach.)

    Informacja, że na artykuł trzeba dopiero poczekać, wskazuje, że w
    literaturze przedmiotu nie ma jeszcze na ten temat opracowań. Tymczasem, w
    zeszłym tygodniu dwie znane mi osoby podczas rekrutacji, były proszone o
    rysowanie drzewa. Jaki jest Twój pogląd na etykę psychologów, (jeżeli
    rzeczywiście robili to psycholodzy) stosujących do rekrutacji narzędzie,
    które tak naprawdę jest dopiero w fazie testowania? Poza tym, czy nie
    obawiasz się, że dla domorosłych HR-owców fakt istnienia, potwierdzonego
    badaniami, związku pomiędzy jakimiś cechami obrazu a cechami
    charakterologicznymi, może powodować wyciąganie pochopnych i nieuprawnionych
    wniosków.

    Warto pamiętać, że np. nawet bardzo wysoka korelacja pomiędzy zmiennymi nie
    koniecznie pozwala na prawidłowe wyciąganie wniosków. Trywialny przykład
    zrozumiały dla każdego - alergicy bardzo często mają katar a więc kichają.
    Jednak na podstawie tej informacji nie można określić czy dana osoba, która
    akurat kicha jest alergikiem, ani stwierdzić, czy dany alergik będzie
    kichał.

    Treść twoich listów sugeruje, że jesteś psychologiem. Czy w możesz napisać
    czy istniej w tym środowisku zawodowym jakiś sposób weryfikacji, narzędzi
    stosowanych w psychologii pracy?

    Wiem, ze trochę off topic, ale temat od jakiegoś czasu mnie nurtuje.

    pozdrowienia

    Paweł

  • 14. Data: 2005-08-23 13:48:23
    Temat: Re: A propo etyki psychologów - rekrutujących
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]

    > Paweł
    jasne, zapraszam na priv.

  • 15. Data: 2005-08-23 13:48:28
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > Ustawa z dnia 8 czerwca 2001 r. Dz.U. Nr 73 poz.763

    Oczywiście byłem tak podekscytowany tym, że wyszło na moje, że
    zapomniałem tytułu. :/
    "o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów."

    Zbyszek

  • 16. Data: 2005-08-23 13:52:34
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Tue, 23 Aug 2005 15:07:44 +0200]:

    > BTW: a co zrobi kandydat, kiedy dowie się, że ma np.
    > wysokie napięcie ergiczne? albo wysoką schizotymię?

    Bede strzelac: zrobi wielkie oczy i powie "Yyyy...?" ? ;)

    Kira

  • 17. Data: 2005-08-23 14:05:22
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Maciek Sobczyk [Tue, 23 Aug 2005 15:07:44 +0200]:

    > Bede strzelac: zrobi wielkie oczy i powie "Yyyy...?" ? ;)
    albo sie przestraszy :)

    pozdr.
    m.

  • 18. Data: 2005-08-23 14:12:11
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:def975$99t$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    > jasne, zapraszam na priv.

    a na część od razu tutaj:

> [...]
    > rzeczywiście robili to psycholodzy) stosujących do rekrutacji narzędzie,
    > które tak naprawdę jest dopiero w fazie testowania?
    Jeżeli nie byli to psycholodzy to no comments. Jeżeli nie potwierdzili
    wyników żadnymi innymi metodami to fatalnie. Jeżeli wspomniane testy służyły
    im jedynie do zrobienia wstępnej, niezwykle "bezpiecznej" selekcji to jest
    to kwestią sporną.

> [...]
    > badaniami, związku pomiędzy jakimiś cechami obrazu a cechami
    > charakterologicznymi, może powodować wyciąganie pochopnych i
    Może. Oczywiście, że może. Dlatego warto (a wręcz trzeba) wyniki testów
    projekcyjnych potwierdzić innymi metodami. I nie dawać ich do ręki
    domorosłym HR-owcom. Inna sprawa, że testy psychologiczne projekcyjne czy
    nie w rekrutacji powinny mieć IMHO znaczenie poboczne, jako dodatek do
    tradycyjnych metod.

    > Warto pamiętać, że np. nawet bardzo wysoka korelacja pomiędzy zmiennymi
    nie
    > koniecznie pozwala na prawidłowe wyciąganie wniosków.
    Owszem. Podobnie jak wyżej - o potwierdzaniu / upewnianiu się.

    pozdr.
    m.

  • 19. Data: 2005-08-23 14:12:43
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Tue, 23 Aug 2005 16:05:22 +0200]:

    > albo sie przestraszy :)

    No dobra, przestraszone wielkie oczy ;) Na jedno wyjdzie,
    bo jesli w takiej formie mu to podasz, to sporo czasu spedzi
    dowiadujac sie co to takiego jest i czy to dobrze czy zle ;)

    Kira

  • 20. Data: 2005-08-23 14:18:36
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

> [...]
    > bo jesli w takiej formie mu to podasz, to sporo czasu spedzi
    > dowiadujac sie co to takiego jest i czy to dobrze czy zle ;)
    Dla wielu złe :) Coś się dowie, coś usłyszy i przeczyta i zrobi mu się źle
    :( A po co ma mu się zrobić źle?

    pozdr.
    m.