PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fundusz emerytalny - zmiana

  • 11. Data: 2005-06-07 15:37:49
    Temat: Re: Reasumując
    Od: "biedronka" <s...@i...pl>

    > Jak wykazała Biedronka, zawsze lepiej być w funduszu dobrym, to jest
    > przynoszącym wysoką stopę zwrotu. Teoria jakoby dobrze było raz na jakiś
    > czas przenieść się do funduszu słabego to mrzonki.
    >
    > Jedyny problem, nie wiem czy warto jest przeznaczać tyle czasu i uwagi dla
    > podwyższenia zysku w funduszu emrytalnym, skoro według prognoz emerytury i
    > tak będą groszowe. Zatem jeśli stale obserwujący rynek, konsultując się z
    > brokerami etc. zyskam 10 zł miesięcznie więcej emerytury, to czy ma to
    sens?

    Ktos czegoś nie chce zrozumieć, szkoda.
    Ja nie chcę dalej tracić czasu na dyskusje.

    mała

  • 12. Data: 2005-06-07 16:13:46
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    biedronka <s...@i...pl> napisał(a):

    > Ktos czegoś nie chce zrozumieć, szkoda.
    > Ja nie chcę dalej tracić czasu na dyskusje.

    Tak włąsciwie to czego zrozumieć? Zdaje się, że sama tego nie wiesz...

  • 13. Data: 2005-06-07 16:13:50
    Od: " Eddie" <s...@N...gazeta.pl>

  • 14. Data: 2005-06-07 16:15:12
    Temat: Re: Fundusz emerytalny - zmiana
    Od: " Eddie" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    biedronka <s...@i...pl> napisał(a):

    > Ja wiem co mam robić i myślę, że doczekam ciekawej emeryturki.

    Zdaje się, że w tym kraju jesteś w tym odosobniona....

  • 15. Data: 2005-06-07 16:23:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2005 13:22:43 +0200, "biedronka" <s...@i...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >większą prowizję. Natomiast, jeżeli bedziemy zmieniać fundusz raz na jakiś
    >czas to będziemy omijać 'doły' poszczególnych funduszy (czyli okresy
    >inwestowania pieniędzy tych funduszy i brak na dany okres zysków, które
    >pojawią się po jakimś czasie, i dlatego w tym czasie warto przenieść się do
    >funduszu, który akurat okres inwestowania ma za sobą a zbiera obecnie
    >śmietankę) Przecież to jak inwestowanie na giełdzie Raz hossa raz bessa więc
    >chyba warto kupić tanio a sprzedać drogo. Po kilku takich ominięciach
    >'dołów' nasz zysk może się zwiększyć nawet do 8% To policz sobie 4% z 30

    No, jeszcze warto by mieć do tego szklaną kulę, która powie nam kiedy będą te
    dołki.

    >zależy na jaką hierarchię patrzysz, jest krótkookresowa (ok. półroczna) i
    >długookresowa (dwu- trzy- letnia). W tej pierwszej warto aby fundusz był jak
    >najwyżej, bo to oznacza, że szybko dużo zarabia. A w tej drugiej aby w cale
    >czołówki nie zaliczał, bo te z czołówki mają wysoką jednostkę i okres
    >inwestowania blisko przed sobą, zatem za rok, dwa zysków nam nie wypracuje,
    >a kupi nam mniej jednostek bo drogie., a prowizję i tak pobierze.

    A co ma do rzeczy cena jednostki?

    OFE A - cena początkowa jednostki 100 zł, po roku 108 zł.
    OFE B - cena początkowa jednostki 500 zł, po roku 540 zł.

    Na konto OFE idzie 1000 zł z twoich składek, za które nabywasz jednostki po
    cenie początkowej. Wg ciebie lepszy jest ten, który ma niższą cenę jednostki?
    :-D

  • 16. Data: 2005-06-07 16:53:02
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Eddie" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tak włąsciwie to czego zrozumieć? Zdaje się, że sama tego nie wiesz...

    Do Eddiego - jak jestes z okolic Katowic to chętnie poświęce ci trochę czasu
    i wytłumaczę na czym polega sprawa "zarabiania" na zmianie OFE, a jeżeli
    mieszkasz gdzieś w Polsce to napisz na priv gdzie a postaram sie ci podac
    namiary na osoby które będa mogły ci pomóc

    Jarek

  • 17. Data: 2005-06-07 17:06:06
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    p...@p...fm.no-spam.invalid wrote:

    > Witajcie,
    >
    > ostatnio przysłuchiwałem się rozmowie, którą prowadził agent
    > ubezpieczeniowy (broker ?). Mówił, że opłaca się co jakiś
    > czas (kilka lat ?) zmienić fundusz emerytalny [FE], np. z tego
    > dobrze stojącego na trochę gorszy. Moja (jednak nikła) wiedza
    > na te tematy podpowiada mi że to nieprawda.
    >
    > Czy możecie się wypowiedzieć na ten temat ? Czy, jak mi się
    > wydaje, ten broker "tworzył" sobie rynek pod zmiany FE
    > (no bo dostaje jakąś prowizję od zdobycia nowej osoby dla funduszu).
    >
    > przemol

    Być może chodziło mu o tzw. minimalną wymaganą stopę zwrotu
    http://www.knuife.gov.pl/fundusze/rynek/metodologia.
    shtml

    Swego czasu jedno z OFE musiało uzupełnić swoim członkom rachunki do
    wymaganego minimum. I przejście do takiego OFE w odpowiednim czasie pozwalało
    "załapać się" na to wyrównanie pomimo stażu (np 1 miesiąc) w tym OFE.

    Pete

  • 18. Data: 2005-06-07 19:23:16
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2005 16:17:49 +0200, biedronka <s...@i...pl>
    napisał:

    > O co to to nie, mam wykształcenie ekonomiczne i nie zadawałam facetowi
    > banalnych pytań. Nie obce mi są pojęcia z zakresu ekonomii,
    > rachunkowości,
    > bankowości. Dlatego ten rynek łatwo mogłam analogicznie porównać do rynku
    > giełdowego czy funduszy inwestycyjnych. Dlatego facet (może trochę się
    > napcił, jak zorientował sie z kim ma do czynienia), ale wyjaśnił wszystko
    > rzetelnie. Zresztą na początku go sprawdziłam zadałam kilka
    > podchwytliwych
    > pytań, aby się przekonać czy nie kłamie tudzież wciska kit, Skarbie

    A czy zlikwidowali juz zwyczaj, ze przez pierwsze dwa lub wiecej lat, nowy
    czlonek danego funduszu ma wyzsze koszty (mniej idzie na inwestowanie).
    Kiedys bylo cos takiego (troche podobne do III filaru) i czytalem, ze
    towarzystwa nie wykazywaly powyzszych roznic w traktowaniu nowych czlonkow
    przy porownywaniu swoich ofert.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 19. Data: 2005-06-07 20:15:00
    Od: " Eddie" <s...@N...gazeta.pl>

    jalboss <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkasz gdzieś w Polsce to napisz na priv gdzie a postaram sie ci podac
    > namiary na osoby które będa mogły ci pomóc

    Hej, a jest jakaś przeszkoda, dla której nie można tego na grupie opisać?

  • 20. Data: 2005-06-07 21:21:37
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2005 18:15:12 +0200, Eddie
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > Zdaje się, że w tym kraju jesteś w tym odosobniona....

    Przeciez napisala "ciekawej" a nie "wysokiej".
    "Ciekawe, jak ja za to wyzyje"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##