PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o prace w pomieszczeniu serwerowym

  • 11. Data: 2008-07-27 12:29:28
    Temat: Re: Pytanie o prace w pomieszczeniu serwerowym [OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 27 Jul 2008 11:59:25 +0200, Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> wklepał(-a):

    >XXI wiek, a są jeszcze ludzie, którzy myślą, że walenie w bęben
    >powoduje, że deszcz pada :)

    Są do tego lepsze metody. Wystarczy umyć samochód albo okna w domu.

    MSPANC

    --
    Sławomir Szyszło

  • 12. Data: 2008-07-27 17:35:28
    Temat: Re: Pytanie o prace w pomieszczeniu serwerowym
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
    wiadomości news:g6hhbr$flr$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Straszysz.
    > Nie neguję faktu, że siedzenie dłuższy czas w serwerowni może być z
    > różnych powodów szkodliwe.
    > Ale powoływanie się na związek pomiędzy impotencją, a polem magnetycznym w
    > serwerowni jest zwyczajnie śmieszne.

    Popytaj się osób pracujących na podstacjach w enegetyce,
    albo techników urządzeń nadawczych, lub specjalistów BHP
    to Ci powiedzą, że to nie przelewki.
    Samo przebywanie w bliskiej obecności nadajnika UKF
    o mocy 0,5 kW spowoduje że po paru godzinach mózg się
    będzie lasował i będziesz ledwo widział na oczy (sprawdzone).
    Więc jak chcesz mieć jeszcze "ugotowane" pewne narządy na twardo,
    to poczekaj następnych parę godzin...

    Pozdr. TC

  • 13. Data: 2008-07-27 18:58:00
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Ciemny pisze:

> [...]
    > będzie lasował i będziesz ledwo widział na oczy (sprawdzone).
    > Więc jak chcesz mieć jeszcze "ugotowane" pewne narządy na twardo,

    Jeżeli jakikolwiek BHPowiec wciska Ci takie kity, albo (o zgrozo)
    takiego BHPowca zatrudniasz u siebie, to natychmiast go zmień.
    Po drugie, mowa jest o polu elektromagnetycznym serwerowni. Co
    podkreślam: w serwerowni - gdzie prawdopodobieństwo znalezienia monitora
    kineskopowego jest minimalne - nie wspominając już o tym, że jeżeli
    cokolwiek ma emitować *mierzalne* pole elektromagnetyczne, to właśnie
    monitory kineskopowe. A i ich szkodliwość (mowa cały czas o polu
    elektromagnetycznym) to jest zwyczajny "urban legend", o czym mógłbyś
    łatwo się przekonać w ciągu 5 sek. przy pomocy google.
    Po trzecie, wracając do Twojego przykładu (kompletnie bez związku z
    serwerownią) nadajnika, to natychmiast wyrzuć (jeżeli posiadasz) telefon
    komórkowy - podczas rozmowy (i nie tylko) działa na ciebie tak silne
    pole elektromagnetyczne, że strach się bać. Kilkadziesiąt serwerowni
    razem wziętych i to serwerowni przez duże "S". Nie wspominając już o
    odwiecznej bitwie na temat niby-szkodliwości nadajników, z której
    udokumentowaniem (tej szkodliwości) mają problemy najzagorzalsi
    przeciwnicy.

    Wracając do pracy w serwerowni, jeżeli to Cię nie przekonuje, to może
    klika krótkich cytatów ze strony Centralnego Instytutu Ochrony Pracy -
    Państwowy Instytut Badawczy (co zabawne, piszą tylko o monitorach
    *kineskopowych* - o komputerach jako takich nawet nie wspominają - pole
    elektromagnetyczne przez nie wytwarzane jest niegodne uwagi, tak samo
    jak w nowoczesnych monitorach):

    1. http://www.ciop.pl/11347.html
    "Praca z monitorami ekranowymi nie powoduje zagrożenia promieniowa-niem
    elektromagnetycznym. Emisja czynników elektromagnetycznych jest bardzo
    mała i natężenia w otoczeniu monitorów są znacznie mniejsze od
    maksymalnych poziomów uznawanych za bezpieczne."

    a ten cytat nawet lepszy - szczególnie polecam zdanie ostatnie
    2. http://www.ciop.pl/11962.html
    "Emisja czynników elektromagnetycznych jest bardzo mała i natężenia w
    otoczeniu monitorów są znacznie mniejsze od maksymalnych poziomów
    uznawanych za bezpieczne. Ponadto czynniki te nie stanowią zagrożenia
    dla życia ani zdrowia pracowników. Szczególnie promieniowanie X,
    ultrafioletowe i podczerwone są tak słabe, że zazwyczaj nie można ich
    zmierzyć aparaturą stosowaną na potrzeby bezpieczeństwa i higieny pracy.
    Jedynym problemem mogą być pola elektrostatyczne wytwarzane przez
    monitory starszej produkcji, które nie były wyposażone w
    antyelektrostatyczne powłoki ekranu. Mogą one wytwarzać nadmierne pola
    elektrostatyczne zwiększające osadzanie się zanieczyszczeń aerozolowych
    z powietrza na twarzy operatora.

    Podstawowym problemem, z jakim spotykają się tu pracodawcy, jest
    niewiedza pracowników o nieistotnej dla zdrowia emisji
    elektromagnetycznej monitorów komputerowych. Pracownicy domagają się
    wykonywania pomiarów kontrolnych, jednak pomiary takie zawsze wykazują
    brak zagrożenia, a ze względu na brak wpływu warunków eksploatacji
    komputerów na natężenie ww. czynników, są w zasadzie zbędne i narażają
    pracodawcę na niepotrzebne koszty. Problem ten jest trudny do
    rozwiązania, gdyż tzw. ,,histeria elektromagnetyczna" jest
    ogólnoświatowym zjawiskiem psychologicznym, nie poddającym się
    racjonalnej argumentacji."

    Podsumowując: każda praca, w serwerowni czy nie, jest bardziej szkodliwa
    od leżenia na plaży w Hiszpanii ale nie popadajmy w paranoję :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2008-07-27 19:26:47
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
    wiadomości news:g6igtm$7qm$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    Kolego, może zanim merytorycznie porozmawiamy
    dowiedz się proszę ile kilowatów ciągnie serwerownia
    na kilka szaf rack 42 U, i jakie urządzenia się tam znajdują.
    Serwerownia to nie pomieszczenie gdzie znajduje się
    kilka pecetów, tylko kilkaset kilogramów (czasem kilka ton)
    różnorodnego sprzętu informatycznego.
    Głównym źródłem pola (elektro)magnetycznego w serwerowni
    napewno nie są monitory CRT. W dużych serwerowniach
    nie stosuje się CRT, tylko LCD, bo takie monitory są montowane
    w konsolach serwerowych do szaf (1U). Po drugie nie robi się
    tego własne ze wzgledu na zakłócenia od pola i urządzeń.
    A co generuje tyle pola? Polecam pożyczyc teslomierz
    i sprawdzić samemu. Niby wszystko jest w metalowych obudowach
    i jest ekranowane, ale to teoria.

    PS.: Na temat komórek się nie wypowiadam bo to nadajniki
    o dużo mniejszej mocy niż typowy nadajnik UKF, tym bardziej,
    że nie podczas pracy ma liniowej charakterystyki mocy.
    Jak rozmawiasz przez telefon to zwykle masz go przy uchu
    a nie ekhm .... i to wtedy nadaje z dużo większą mocą
    niż jak jest na czuwaniu.
    Nie ma autorytatywnie potwierdzonych badań na temat szkodliwości
    komórek, ale faktem jest, że nie zaleca się aby męźczyźni nosili
    telefon w kieszeni spodni blisko "klejnotów" :)

    Pozdr. TC

  • 15. Data: 2008-07-27 20:07:23
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Ciemny pisze:
> [...]
    > dowiedz się proszę ile kilowatów ciągnie serwerownia
    > na kilka szaf rack 42 U, i jakie urządzenia się tam znajdują.

    Skoro ma być merytorycznie to niech będzie.
    Nie ważne ile ciągnie kilowatów. To nie jest argument dla tezy, że
    serwerownia powoduje impotencję.

> [...]
    > A co generuje tyle pola? Polecam pożyczyc teslomierz
    > i sprawdzić samemu. Niby wszystko jest w metalowych obudowach

    A czy ja gdzieś napisałem, że tam w ogóle nie ma pola
    elektromagnetycznego? Jest. Ja poddałem w wątpliwość, że te pole
    (jakiekolwiek silne by nie było) ma jakikolwiek związek z impotencją
    człowieka, o którym wspomniałeś. Jakąkolwiek impotencją. Wykaż, że jest
    inaczej - będziemy mieli merytoryczną dyskusję.

    > Nie ma autorytatywnie potwierdzonych badań na temat szkodliwości
    > komórek, ale faktem jest, że nie zaleca się aby męźczyźni nosili
    > telefon w kieszeni spodni blisko "klejnotów" :)

    Więc na podstawie braku potwierdzonych badań można wyciągnąć wniosek, że
    serwerownia powoduje impotencję? Pracownicy na serwerach okrakiem
    siedzą przez osiem godzin i pracują... ta impotencja to raczej ze
    zmęczenia i frustracji, że muszą pracować w takiej pozycji, a nie przez
    pole elektromagnetyczne.
    Już prędzej bym uwierzył, że może spowodować bezpłodność, a i tu - jak
    przypuszczam - ciężko by było wykazać związek. Chętnie przeczytałbym
    jakieś opracowania na ten temat poparte badaniami. Zapewne PIP również
    ucieszyłaby się z dostępu do merytorycznych argumentów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2008-07-27 20:37:39
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
    wiadomości news:g6ikvq$em4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > jakieś opracowania na ten temat poparte badaniami. Zapewne PIP również
    > ucieszyłaby się z dostępu do merytorycznych argumentów.

    Z jednym sie zgodze - przejezyczylem sie - chodzi o bezplodnosc,
    a nie impotencje. Na Twoje pytania z checia odpowiem, jak udzielisz
    mi odpowiedzi na moje - merytoryczna dyskusja nie polega na tym,
    ze odpowiada sie pytaniami na pytania.

    Pozdr. TC

  • 17. Data: 2008-07-27 23:42:38
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Ciemny pisze:
> [...]
    > Na Twoje pytania z checia odpowiem, jak udzielisz
    > mi odpowiedzi na moje - merytoryczna dyskusja nie polega na tym,

    A jaki związek z dyskusją mają pytania w stylu "ile kilowatów ciągnie
    serwerownia na kilka szaf rack 42 U, i jakie urządzenia się tam znajdują."?

    Ale nich będzie, odpowiem,
    Serwerownia na kilka szaf ciągnie kilka kilowatów, a i to nie zawsze bo
    kilka szaf z tych kilku szaf może być wyłączona.
    I druga część odpowiedzi: w serwerowni znajdują się urządzenia komputerowe.
    Jakie pytania taka odpowiedź. Jeżeli to ma być merytoryczna dyskusja to
    ja przepraszam.

    Zresztą ja zadałem tylko jedno pytanie.
    Postawiłeś tezę, że "Jeśli to mało na końcu dochodzi impotencja ze
    wzgledu na długotrwałe przebywanie w polu magentycznym."
    Przypomnę, że chodzi o serwerownię, a nie antenę UKF czy drużynę
    energetyków.
    Wykaż ten związek. Podaj chociaż JEDEN argument, który potwierdza Twoją
    tezę, może wtedy dyskusja faktycznie stanie się merytoryczna.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2008-07-28 06:18:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Fri, 25 Jul 2008 22:52:20 +0200, "Ciemny"
    > <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl> wklepał(-a):

    > A to suche powietrze to niby skąd jak nie z klimy?
    > Pracowałem przez dłuższy czas w budynku z klimą i wiem jak to działa na gardło.

    Jak? Ja pracuje caly czas w pomieszczeniach z klima i nic szczegolnego z
    gardlem sie nie dzieje.

  • 19. Data: 2008-07-28 07:54:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2008 08:18:47 +0200, Tomek <t...@o...pl> wklepał(-a):

    >Jak? Ja pracuje caly czas w pomieszczeniach z klima i nic szczegolnego z
    >gardlem sie nie dzieje.

    Napisałem wcześniej jak. Oczywiście nie na każdego tak działa.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 20. Data: 2008-07-28 08:22:44
    Od: "OTRS.pl" <a...@o...pl>

> [...]
    > będzie lasował i będziesz ledwo widział na oczy (sprawdzone).
    > Więc jak chcesz mieć jeszcze "ugotowane" pewne narządy na twardo,

    A w ilu serwerowniach są nadajniki fal radiowych?

    Prawda jest taka, że długotrwałe przebywanie w "zwyczajnej" serwerowni
    (klasyczne serwery, dobrze zabezpieczone, a nie jakieś składaki) niczym
    poważnym nie grozi - znaczy niczym ponadto, co sama klimatyzacja.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com