PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o doktorat

  • 1. Data: 2006-04-18 08:49:45
    Temat: Pytanie o doktorat
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam pytanie edukacyjne. Kilka lat temu skonczylem studia i zdecydowalem (teraz
    widze, ze slusznie), ze doswiadczenie zawodowe jest o wiele wazniejsze niz
    wiedza akademicka. To co odlozylem to dalsza edukacja. Mysle o doktoracie z tego
    co mnie najbardziej interesuje czyli z Informatyki. I tutaj zaczyna sie problem.
    Sa studia doktoranckie, dzienne, stacjonarne (piekna nazwa), ale nie slyszalem
    dobrego slowa o tym. Kilku kolegow w czyms takim uczestniczy/uczestniczylo i
    generalnie nie sa zadowoleni. Z drugiej strony moj kolega znalazl sobie
    promotora poza uczelnia i napisal doktorat (matematyka) "poza systemem".
    Myslalem wlasnie o tym drugim. Chcialem dowiedziec sie czy macie jakies
    doswiadczenia lub opinie w opisanej kwestii. W szczegolnosci, czy latwo znalezc
    potencjalnego promotora. A co z placowkami PAN lub PAU (Ci ostatni chyba nie
    zajmuja sie Informatyka).
    Pracuje i mieszkam w Krakowie.

    Marcin

  • 2. Data: 2006-04-18 20:35:40
    Temat: Re: Pytanie o doktorat
    Od: "Adamos" <adamos79(tnijto)@gmail.com>

    > Mam pytanie edukacyjne.

    Mysle, choc pewnie jestem przekonany jestem, iz grupa lepsza bedzie
    *edukacja*

    Adamos
    gg990369

  • 3. Data: 2006-04-19 06:58:18
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7ffa.00000053.4444a829@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > znalezc
    > potencjalnego promotora. A co z placowkami PAN lub PAU (Ci ostatni chyba

    hehe zycze dużo szcześcia, odwagi, cierpliwośći, w poszukiwaniach chętnego
    promotora o raz innych spraw z tym związanych
    powiem krótko nie jest tak łatwo jak sie wydaje.

  • 4. Data: 2006-04-19 11:45:02
    Od: "Paweł Pracki" <p...@g...pl>

    Witam
    Doktorat ma sens, jezeli tytuł potwierdza zdolnośc do samodzielnego
    prowadzenia pracy badawczej, a w warunkach "masowych" studiów doktoranckich
    to jest fikcją. Młodzi ludzie wychodzą naładowani wiedzą teoretyczną , a
    potem przychodzi zawód i rozczarowanie - dlaczego taki dobry zaawansowany
    teoretycznie projekt został odrzucony przez potencjalnego odbiorcę z
    przemysłu, albo też nikt się projektem czy opracowaniem nim nie interesuje,
    nie wdraża.
    Znajdź niezależnego promotora, to trudne ale IMO tylko wtedy Twoja praca
    bedzie miała sens i możesz w przyszłości oczekiwać prawdziwych efektów.