PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przejście z etatu na własną działalność

  • 1. Data: 2008-07-10 08:30:07
    Temat: Przejście z etatu na własną działalność
    Od: "atlanticus" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Pracuję sobie w firmie na etacie. Noszę się z zamiarem przejścia na własny
    biznes, pomysł mam, umiejętności mam, trochę na ćwierć gwizdka to już robiłem
    i efekty są zadowalające. Na własnym biznesie mógłbym mieć przychód około 10
    000zł + vat miesięcznie (jak to w działalności, nieraz 3000, a nieraz 15000),
    koszty niewielkie - tyle co ZUS, ze 200zł na telefony...

    Gdybym się zdecydował, to pierwsze poważne pieniądze byłyby po około 3-6
    miesiącach, a potem już regularnie.

    Czy moglibyście podzielić się wrażeniami z przejścia z etatu na własny
    biznes, jeśli takowe mieliście? Ryzykuję tym, że przez kilka miesięcy będę
    musiał żyć za nieswoje pieniądze (czyli z kredytu na koncie). Teraz mam pracę,
    gdzie zarabiam około 2000zł na rękę.

    Chciałbym poczytać jeszcze Wasze wrażenia, pomoże mi to w podjęciu
    ostatecznej decyzji :)

  • 2. Data: 2008-07-10 09:37:21
    Temat: Re: Przejście z etatu na własną działalność
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    atlanticus wrote:
    > Chciałbym poczytać jeszcze Wasze wrażenia, pomoże mi to w podjęciu
    > ostatecznej decyzji :)
    Oczywiście, że dobrze jest pracować dla siebie (jeszcze lepiej, kiedy
    inni na Ciebie pracują) więc ja polecam. Ale jedno musisz mieć dobrze
    zapewnione: płacących klientów. Pracodawca, mimo wszystkich swoich wad
    ma tę zaletę, że kupuje twoje usługi przez cały miesiąc i musi za nie
    zapłacić, bo wisi nad nim kodeks pracy.

    Na własnej działalności sam sobie klientów szukasz i sam prosisz klienta
    o uregulowanie płatności. Przemyśl naprawdę, czy masz tych klientów,
    którzy Ci _zapłacą_ 10kPLN. Aha, liczy się wpływ środków na konto, a nie
    fakt przyjęcia faktury.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 3. Data: 2008-07-10 09:47:06
    Od: "atlanticus" <a...@g...pl>

    maciek kanski <n...@s...maila> napisał(a):

> [...]
    > zapewnione: płacących klientów. Pracodawca, mimo wszystkich swoich wad
    > ma tę zaletę, że kupuje twoje usługi przez cały miesiąc i musi za nie

    Klientów zapewnionych nie mam. Ale mam duże doświadczenie w pracy jako
    handlowiec - jeszcze z czasów etatu. Tak więc wiem jak się zdobywa klienta.
    Mogę co drugi dzień siedzieć na telefonie i dzwonić, potem chodzić na
    spotkania. Trochę tak już robiłem "po godzinach" i mogę z dużym
    prawdopodobieństwem założyć, że przeznaczając na ten cel bity miesiąc - 160
    godzin, mogę zarobić na tym średnio 10 000zł.

> [...]
    > o uregulowanie płatności. Przemyśl naprawdę, czy masz tych klientów,
    > którzy Ci _zapłacą_ 10kPLN. Aha, liczy się wpływ środków na konto, a nie

    Rozumiem, to mnie nie przeraża. Najbardziej boje się tego przysłowiowego
    odcięcia pępowiny, odcięcia się od korytka 2000zł na rękę z etatu i
    popłynięcie w nieznane, gdzie na 100% przez pierwszy kwartał wpływów nie
    będzie, lub będą one marginalne. Gdybym miał jeszcze odłożone z 10 000zł, to
    bym się nie przejmował, ale że nie mam, to będę musiał żyć na kredyt.

    Dzięki za odzew ;)

  • 4. Data: 2008-07-10 11:27:29
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 10, 10:30 am, "atlanticus" <a...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Czy moglibyście podzielić się wrażeniami z przejścia z etatu na własny
    > biznes, jeśli takowe mieliście?

    U mnie bardzo pozytywne, ale uprzedzam: po pierwsze robię serwisy
    webowe, więc o klientów nietrudno, a po drugie miałem odłożone
    pieniądze na "wszelki wypadek".

    Działalność założyłem przyjmując nową ofertę pracy. Po prostu zamiast
    etatu zaproponowałem tą formę rozliczenia. O ile w firmie panowały
    elastyczne zasady co do godzin pracy, to ja w ogóle nie musiałem się
    ich trzymać i klikałem z domu w deszczowe dni albo w nocy. Weekendy
    też miałem ruchome. Pełna sielanka poza okresami poprzedzającymi
    oddanie projektu, bo wtedy robiłem 7dni/tydzień.

    Przy okazji zrobiłem trochę "drobiazgu" dla znajomych i jedno duże
    zlecenie dla innego klienta, które kosztowało mnie sporo wysiłku (2
    miesiące pracy na dwa fronty).

    Gdy kończyłem współpracę z pierwszym, stałym klientem, pojawiło się w
    zasięgu ręki kilka ciekawych zleceń. Miałem już konkretny plan
    wyszkolenia ludzi i rozkręcenia biznesu na wyższym poziomie niż
    "człowiek-firma", ale wtedy spadła bomba w postaci zlecenia z
    zagranicy, pozwalającego wyjechać w ciekawe miejsce do pracy za dobre
    pieniądze.

    Tak więc ponownie klikam jak na etacie, chodzę do biura w regularnych
    godzinach, mimo że rozliczam się jako firma. Co dalej - zobaczymy, ale
    plan jest by trochę zarobić i wykorzystać pobyt tutaj także w innych
    kategoriach, a potem wrócić do Polski i spróbować uruchomić coś
    większego. Najlepiej dla zachodnich klientów, bo pozwoliłoby to
    wskoczyć na wyższą półkę cenową.

    --
    mihau

  • 5. Data: 2008-07-10 14:58:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "atlanticus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > (...) mogę z dużym
    > prawdopodobieństwem założyć, że przeznaczając na ten cel bity miesiąc -
    160
    > godzin, mogę zarobić na tym średnio 10 000zł.

    Możesz też z dużym prawdopodobieństwem założyć, że utopisz się w rzece o
    średniej głębokości 30cm albo że razem z psem macie średnio po 3 nogi.
    W każdym razie przy takiej pracy byłbym bardzo ostrożny z rozciąganiem
    kilku- czy nawet kilkunastogodzinnej średniej na miesiąc lub dłużej (i w
    ogóle z jej liczeniem, średnia nie jest od tego). Nawet średnia z jednego
    miesiąca nie za wiele Ci powie o następnym.

    e.

  • 6. Data: 2008-07-10 18:47:29
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > będzie, lub będą one marginalne. Gdybym miał jeszcze odłożone z 10 000zł,
    > bym się nie przejmował, ale że nie mam, to będę musiał żyć na kredyt.

    może na początek zacznij pracować na dwa fronty? (jeden etat jako pracownik,
    drugi jako firma)
    jeśli po pewnym czasie jako firma zaczniesz więcej zarabiać niz. jako
    pracownik wtedy możesz bez ryzyka zrezygnować:O)