PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o wyrażenie opinii

  • 21. Data: 2005-12-26 09:13:53
    Temat: Re: Prośba o wyrażenie opinii
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > Chyba trochę inny pogląd na ten temat mają pracodawcy... ilu masz
    > znajomych programistów php zarabiających 3k+ na rękę? Bo z moich
    > znajomych siszarpowców nikt nie zarabia mniej.

    /me 25 zł/h z tendencją wzrostową. Ale ja student jestem. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2005-12-26 09:26:49
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał(a):

    > /me 25 zł/h z tendencją wzrostową. Ale ja student jestem. :-)

    krótko: kłamiesz, albo nie doczytałes, ze mówimy o pracy STAŁEJ (a nie
    fuchach) w której klepiesz w php czy tam C#.

  • 23. Data: 2005-12-26 09:27:32
    Od: "Kartel" <k...@p...onet.pl>

    > /me 25 zł/h z tendencją wzrostową. Ale ja student jestem. :-)

    Hmmmm, chyba jednak warto poswiecić nieco więcej uwagi na inne języki ;). Z
    C# i światem .NET miałem troche do czynienia.

    Moze ktoś mi odpowie co dobrze byłoby umieć, poza znajomością samego
    językka, aby załapać się jako programista C# ??

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2005-12-26 09:35:24
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    WOJSAL napisał(a):

    > ?!!
    > A to niby dlaczego?
    > jesli porownasz PHP5 i Jave (jezyk Java a nie biblioteki Javy) zauwazysz
    > bardzo duze podobienstwo.

    To cokolwiek nieprawda. Java jest językiem pozującym na czysto obiektowy
    (trochę mu do tej czystej obiektowości brakuje), a PHP nie bardzo. C#
    z kolei to już zupełnie inna bajka, bo to o ile dobrze pamiętam język
    do końca obiektowy (tzn. nawet podstawowe typy danych (int itd.) są obiektami
    (mają właściwości itd). W C# 2.0 mamy z kolei takie rzeczy jak klasa dzielona
    na kilka plików (_znaczne_ ułatwienie jak piszemy projekt wieloosobowy),
    mamy wygodne klasy statyczne (w php to się tak nie bardzo da), mamy delegaty
    i wiele innych rzeczy, których w php ZTCW nie uświadczysz. Zarówno java jak
    i C# nie są też tak zaśmieconymi językami i są projektowane bardziej z głową
    od początku (php może i teraz jest projektowany z głową, ale wcześniej to
    była hulaj dusza i poprzez wsteczną kompatybilność to doskonale widać).

    > A o popularnoci tego czy innego jezyka beda decydowaly nie tyle cechy
    > jezyka lecz cechy pozajezykowe typu biblioteki, szybkosc pracy,
    > narzedzia itp

    Zaśmiecenie języka? ;->

    > Zapewniam Cie, ze PHP (podobnie jak Java, C itp) moze nadawac sie do
    > bardzo duzych programow jak i do malych. Rownie dobrze mozna powiedzic
    > ze PHP, Java, C nie nadaja sie do pisania duzych programow.

    PHP się nie nadaje. Jest nieefektywny z punktu widzenia zespołu
    programistycznego. Za mało masz kontroli, za dużo błędów przechodzi
    'niezauważonych' bo kompilator stara się dopasować do sytuacji i coś tam
    samemu zrobić, zamiast powiedzieć programiście 'te, to tu to na pewno
    ma być to?'. Zbyt mało też udogodnień dla pracy zespołowej.

    > Po prostu wszystko zalezy od programisty. Jezyki sa tylko narzedziami.
    > Reszta zalezy od programisty.Zgadza sie?

    Wiesz. Przy dużych projektach liczy się bardzo to czy narzędzie się
    nadaje do dużych projektów. Bo wybór złego narzędzia oznacza dużo
    większe koszty tworzenia oprogramowania. To nie kwestia 'czy może'
    tylko kwestia 'co się bardziej opłaca'.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2005-12-26 09:41:14
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    tbd napisał(a):

    > krótko: kłamiesz, albo nie doczytałes, ze mówimy o pracy STAŁEJ (a nie
    > fuchach) w której klepiesz w php czy tam C#.

    krótko: Pracuję dla tej firmy od ponad roku, więc to chyba jest
    robota STAŁA. To że forma umowy jest umową o dzieło (a co za
    tym idzie wynagrodzenie idzie za projekty i jest obliczane
    według stawki godzinowej), to była moja prośba i moje życzenie.
    Sprawdź sam jak się studentowi opłaca pracować na umowę
    o pracę i potem zarzucaj komuś kłamstwo. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2005-12-26 09:41:35
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    Kartel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Moze ktoś mi odpowie co dobrze byłoby umieć, poza znajomością samego
    > językka, aby załapać się jako programista C# ??

    Boże... koleś napisał ze zarabia 25 zl (nawet nie mozesz byc tego pewny) i
    juz chcesz zmienic swoją specjalizacje ? Już 'php i podobne zabawki'
    przestały być obiektem twego zainteresowania?? LOL Troche rozwagi!

    A teraz bardziej na temat: Jeśli bedziesz chciał załapać dobrą pracę jako
    programista (np C#, bo rzeczywiście .NET to wg mnie przyszłość - stoi za nim
    duża kasa) to UWIERZ MI, że znajomość konkretnego języka programowania
    będzie odgrywać drugo(a nawet trzecio-)rzedną rolę. Najważniejsze będą 2
    rzeczy:
    a) łatwość pisania kodu - przychodzi wraz z doświadczeniem. Po prostu musisz
    mieć wprawę w pisaniu kodu. Oczywiście dobrze jak miałeś do czynienia z Java
    lub C#(gdyż są ostatnio na TOP'ie), ale te języki są do siebie tak zbliżone,
    że dzięki tej 'łatwosci pisania kodu' nie powinienes miec zadnego problemu z
    przestawieniem się z jednego na drugi. W czasie rekrutacji do DOBREJ firmy
    (np konsultingowej - jak Andersen Business Consulting) nikt nie bedzie Cie
    sprawdzal ze znajomosci KONKRETNEGO jezyka.
    b) zdolność analitycznego myślenia - to sie ma albo nie. Tę cechę najłatwiej
    jest zweryfikować

    Oczywiście powyższe uwagi dotyczą tylko rekrutacji do naprawde najlepszych
    firm.

  • 27. Data: 2005-12-26 09:45:40
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kartel napisał(a):

    > Hmmmm, chyba jednak warto poswiecić nieco więcej uwagi na inne języki ;). Z
    > C# i światem .NET miałem troche do czynienia.

    Ja za klepanie w php tyle mam nie za C#. :-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2005-12-26 09:48:26
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Sprawdź sam jak się studentowi opłaca pracować na umowę
    > o pracę i potem zarzucaj komuś kłamstwo. :-)

    Na umowe o prace traci ~30% a na dzieło 10%. Ja i tak dalej nie wierze w te
    25zl/h no chyba, ze nie klepiesz w javie tylko jestes np analitykiem
    raportowania. Chociaz rzeczywiscie sa pojedyncze przypadki firm co placa 'z
    kosmosu'. Np moj kumpel za klepanie w javie (w znanej firmie samochodowej)
    dostaje 50zl/h.

  • 29. Data: 2005-12-26 09:52:33
    Od: "Kartel" <k...@p...onet.pl>

    > Boże... koleś napisał ze zarabia 25 zl (nawet nie mozesz byc tego pewny) i
    > juz chcesz zmienic swoją specjalizacje ? Już 'php i podobne zabawki'
    > przestały być obiektem twego zainteresowania?? LOL Troche rozwagi!

    Może nie zmieniać, ale skoro mam podstawy C# to moze warto troche je
    rozwinąć aby mieć otwartą furtkę do pracy w czymś innym. PHP wraz z
    zabawkami ma priorytet ;)

  • 30. Data: 2005-12-26 09:54:52
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    Kartel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Może nie zmieniać, ale skoro mam podstawy C# to moze warto troche je
    > rozwinąć aby mieć otwartą furtkę do pracy w czymś innym. PHP wraz z
    > zabawkami ma priorytet ;)

    Warto.