PracaGrupypl.praca.dyskusje › Projekt zmian w KP cd...

  • 21. Data: 2005-12-10 20:55:02
    Temat: Re: Projekt zmian w KP cd...
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnff08$pjs$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > Wiesz, jakby człowiek od dawien dawna nie próbował narzucać
    > swojej postawy innym, to do tej pory mielibyśmy prawo takie
    > jak plemiona pierwotne ;)) Wszelkie jego zmiany to przecież
    > właśnie to narzucanie... ;>
    Coś w tym może i jest. :)
    Ale serio - świadomego wyboru nie dopuszczasz?

    Jotte

  • 22. Data: 2005-12-10 21:03:20
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sat, 10 Dec 2005 21:55:02 +0100]:

    > Ale serio - świadomego wyboru nie dopuszczasz?

    Zdefiniuj mi co rozumiesz przez "świadomy", bo zgodnie z moją
    definicją - czyli: dokonany na podstawie znajomości wszelkich
    faktów i konsekwencji z nich wynikających - to ja nie wiem wcale,
    czy mi samej udało się kiedykolwiek takiego wyboru dokonać...

    Kira
    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 23. Data: 2005-12-10 21:05:32
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Czy to znaczy, że jeśli twoja wiedza nie jest przydatna nikomu (albo
    > nielicznym), to jesteś bezwartościowy?

    Dokładnie tak jest. A cóż innego może świadczyć o naszej wartości? Przenież nie
    nasza opinia o sobie.

    vertret

  • 24. Data: 2005-12-10 21:07:58
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sat, 10 Dec 2005 21:39:12 +0100]:

    > Czy to znaczy, że jeśli twoja wiedza nie jest przydatna
    > nikomu (albo nielicznym), to jesteś bezwartościowy?

    Jesteś, nie jesteś... Człowiekiem sobie możesz być nawet
    bardzo wartościowym, ale z punktu widzenia rynku pracy:
    a) jeśli jest tym nielicznym BARDZO przydatna, to jesteś
    wartościowym specjalistą w wąskiej dziedzinie i sporo
    Ci za to zapłacą, choć tylko ci nieliczni;
    b) jeśli jest tym nielicznym tak sobie potrzebna, to tak,
    jesteś zawodowo bezwartościowy.

    Tak wyglądają fakty i z nimi nic nie zrobisz.

    Kira

  • 25. Data: 2005-12-10 21:08:20
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

> [...]

    Jesteś, nie jesteś... Człowiekiem sobie możesz być nawet
    bardzo wartościowym, ale z punktu widzenia rynku pracy:
    a) jeśli jest tym nielicznym BARDZO przydatny, to jesteś

  • 26. Data: 2005-12-10 21:13:52
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-12-07 20:02:25 +0100, "entroper"
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> said:

> [...]
    > się nie z oszczędności na płacach/urlopach itp. (w tym za głupich,
    > by zrozumieć rolę np. sensownego zarządzania a ogólnie jakichkolwiek
    > sensownych działań w firmie)
    > 2) Chciwych cwaniaczków, którzy i w obecnej sytuacji zarabiają co
    > najmniej godziwie (ewentualnie mających bardzo duże wydatki i
    > jeszcze większe ambicje), ale dręczonych myślą, że każda złotówka
    > którą jakoś dałoby się urwać pracownikowi znajdzie się przecież w
    > ich portfelu
    >
    > Dla reszty opisane przez Ciebie rażące przykłady uprzywilejowania

    Tę sytuację wygenerował nasz rynek, który ja nazywam
    pszenno-buraczanym. Czyli rynek niskich technologii, gdzie na prawie
    każdym stanowisku może pracować średnio przyuczony szympans, tak więc
    można dowolnie wykorzystywać niewyczerpane pokłady niskokwalifikowanych
    pracowników, dzięki "nowoczesnemu" prawu windykacyjnemu skutecznie
    przymuszonych do pracy za grosze. Ufff, ale zdanie :)
    Wysokowykwalifikowany inżynier jest nie tylko (czasami) podstawą firmy,
    generuje dla niej duże zyski, ale jest też człowiekiem dobrze
    zorientowanym w realiach i zwyczajnie nie da się tak wyślizgać ze
    swoich praw. Ale nasi przedsiębiorcy prawie nie mają takich miejsc
    pracy (pamiętacie dane o innowacyjności, nakładach na badania w
    Polsce?). Dlatego też masowo wyjeżdżają.

    A taki średnio przyuczony szympans nie jest równorzędnym partnerem dla
    przedsiębiorcy, trzeba go wspomóc prawem. Kto z was jest równorzędnym
    partnerem dla banku czy TP S.A.? Uważacie że wam, klientom, żadne prawa
    ochronne nie są przydatne i że poradzicie sobie sami?

    pozdr
    camel[OT]

  • 27. Data: 2005-12-10 21:18:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: camel [Sat, 10 Dec 2005 22:13:52 +0100]:

    > Ale nasi przedsiębiorcy prawie nie mają takich miejsc
    > pracy

    Heh, problem bardziej w tym, że u nas się w ogóle nie
    stosuje faktycznie nowoczesnych technologii. Ja mogę
    na zaraz zagwarantować bardzo stabilną pracę za bardzo
    porządne pieniądze komuś, kto _zna_ się na którejś z
    technologii dotyczących sieci radiowych, ale właśnie
    z tej półki określanej przez UE jako "nowoczesna".

    I wiesz co? Ta "nowoczesna" to w rozumieniu UE taka,
    która jest w użytku krócej niż 3 lata. A do nas takie
    dochodzą na długo po tych 3 latach :> więc nikt ich
    po prostu nie zna. Ci, co znają, poznali ją na zachodzie
    - i raczej stamtąd tyłka spowrotem do PL nie ruszą.

    Kira

  • 28. Data: 2005-12-10 21:22:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnfg2t$lk$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

> [...]
    > wartościowym specjalistą w wąskiej dziedzinie i sporo
    > Ci za to zapłacą, choć tylko ci nieliczni;
    Może być także odwrotnie. Człowiekiem możesz być całkowicie bezwartościowym,
    wręcz szkodliwym, ale dla pewnych osób na rynku pracy możesz być
    niesłychanie cenna (np. jako tzw. źródło informacji o współpracowniakach).

    > b) jeśli jest tym nielicznym tak sobie potrzebna, to tak,
    > jesteś zawodowo bezwartościowy.
    Bzdura. Po pierwsze nigdzie nie użyłem pojęcia "wartościowy" w zestawieniu z
    terminem "zawodowo", więc gadasz nie na temat. Po drugie - w myśl tego
    ujęcia jeśli jesteś niezbędna choćby jednemu pracodawcy to jesteś diamentem
    na rynku pracy. Tak naprawdę to się zmienia dynamicznie, więc nie ma co
    usiłować tworzyć definicji i dogmatów.

    > Tak wyglądają fakty i z nimi nic nie zrobisz.
    Zrobię z nimi co zechcę. Nie znasz takiego powiedzenia, że jeśli fakty
    przeczą teorii to tym gorzej dla faktów? ;)

    Jotte

  • 29. Data: 2005-12-10 21:30:15
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnffs0$mbg$1@news.onet.pl vertret <vertret@@@op.pl>
    pisze:

    > Dokładnie tak jest. A cóż innego może świadczyć o naszej wartości?
    No się z tym zgodzić nie mogę, bo było wielu takich co im współcześni
    wartości odmawiali (albo wręcz ich nie zauważali) a potomni uznawali za
    geniuszy. A często bywało na odwrót.
    W jednym miejscu mogą cię uznać cię za bezwartościowego, a w innym za
    bezcennego. To bardzo względne i IMO nie może być traktowane jako (nawet
    przybliżony) wskaźnik wartości człowieka.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2005-12-10 21:44:13
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sat, 10 Dec 2005 22:22:08 +0100]:

    > Może być także odwrotnie. Człowiekiem możesz być całkowicie
    > bezwartościowym, wręcz szkodliwym, ale dla pewnych osób na
    > rynku pracy możesz być niesłychanie cenna (np. jako tzw.
    > źródło informacji o współpracowniakach).

    Jak najbardziej, bo działa to zupełnie niezależnie od siebie.

    > Po pierwsze nigdzie nie użyłem pojęcia "wartościowy"
    > w zestawieniu z terminem "zawodowo", więc gadasz nie
    > na temat.

    Ja tak lubię ;) Dygresje to takie moje hobby... ;)

    > Po drugie - w myśl tego ujęcia jeśli jesteś niezbędna
    > choćby jednemu pracodawcy to jesteś diamentem na rynku
    > pracy.

    Z punktu widzenia tego jednego pracodawcy - tak.
    Z punktu widzenia rynku pracy - nie.

    Kwestia przyjęcia któregoś z tych punktów widzenia.

    > Zrobię z nimi co zechcę. Nie znasz takiego powiedzenia,
    > że jeśli fakty przeczą teorii to tym gorzej dla faktów? ;)

    Miło z Twojej strony, że nie musiałam sama przytaczać... ;)

    Kira