PracaGrupypl.praca.dyskusjeProśba o porade

  • 1. Data: 2008-02-05 09:26:15
    Temat: Prośba o porade
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Sprawa wygląda tak:

    Od sierpnia pracuję w firmie AA na stanowisku Menedżera projektów. Zajmuje się
    wszelkimi projektami związanymi z obsługą przedsiębiorców. Zarabiam kwotę X

    W zeszłym tygodniu zadzwonili do mnie z jednej z konkurencyjnych firm z
    propozycją pracy na podobnym stanowisku tylko z bardziej &#8222;kierowniczą&#8221;
    nazwą.
    Zaproponowano mi pracę na stanowisku Dyrektora Departamentu
    &#8230;&#8230;&#8230;&#8230;....
    Zaproponowano mi wynagrodzenie w wysokości o 20% większej niż mam obecnie
    (X+20%). Ponadto mógłbym się zajmować sprawami związanymi z rynkiem kapitałowym.

    Wczoraj poszedłem się zwolnić do obecnego pracodawcy i trochę się zaskoczyłem.
    Oczywiście powiedział, że chce abym został bo jest zadowolony, ja się sprawdzam
    itp. Zaproponował mi podwyżkę X+10%. Prawdę powiedziawszy nie spodziewałem się
    takiego obrotu sprawy, bardzo mi to skomplikowało sytuację. Tzn. utrudniło mi
    podjęcie decyzji. Najgorsze jest to, że musze się zdecydować najpóźniej do jutra.

    Plusy obecnej pracy:
    - znam już firmę i wiem czego się spodziewać
    - lubię tu pracować, robie to co chciałem (w nowej też bym robił to co lubię),
    miła atmosfera
    - działa na rynku od 15 lat
    - całkowita samodzielność (działam na własna rękę, z szefem konsultuje tylko
    umowy i oferty)
    Minusy:
    - malutka firma (poniżej 10 0sób)
    - trochę przestarzały sprzęt
    - mała dywersyfikacja działalności w związku z czym bywają problemy z płynnością
    finansową co odbija się na premii.

    Plusy pracy w nowej firmie:
    - firma liczy około 17 osób
    - lepsze warunki pracy (nowoczesny sprzęt, wygodne biuro)
    - wydaje mi się, że większe możliwości rozwoju (prowadzenie szkoleń, udział w
    konferencjach jako organizator i prelegent, możliwość pracy przy projektach
    związanych z rynkiem kapitałowym)
    - miła atmosfera pracy (według byłego pracownika firmy pracują tam fajni ludzie)
    - firma ma siedzibę bliżej mojego miejsca zamieszkania (o jakieś 15 minut jazdy
    samochodem)
    - wynagrodzenie większe o 10% w porównaniu do pracy obecnej
    Minusy pracy w nowej firmie:
    - niezbyt dobra opinia o właścicielu,
    - generalnie jest to &#8222;nieznane&#8221;, nie do końca wiem czego się spodziewać.
    - zmiana pracy po 6 miesiącach od rozpoczęcia poprzedniej

    Czy na podstawie powyższych informacji jesteście mi w stanie coś doradzić? Co
    byście zrobili na moim miejscu?
    Proszę o wszelkie opinie.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2008-02-05 09:49:35
    Temat: Re: Prośba o porade
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawa wygląda tak:
    >
    > Od sierpnia pracuję w firmie AA na stanowisku Menedżera projektów. Zajmuje się
    > wszelkimi projektami związanymi z obsługą przedsiębiorców. Zarabiam kwotę X

    Jak nie wiesz, co zrobić, to niech się targują.
    Firma B niech się dowie, że dostaniesz w starej firmie X+...30%,
    a firma A niech ma świadomość, że firma B oferuje KORZYSTNIEJSZE WARUNKI.

    Kto da więcej i da szybciej?
    Poza tym, w wyborze kieruj się przede wszystkim rozwojem i perspektywą stabilnego
    wzrostu.

    Jak ja odchodziłem z poprzedniej firmy, gdy naświetliłem sytuację szefom, na tydzień
    przed
    moim odejściem, zdecydowali się podnieść moje wynagrodzenie do słusznej wysokości,
    ale było dla nich za późno. Grali na czas, i przegrali.
    Teraz pracuję w milszej atmosferze, zajmuję się nowymi, ciekawymi projektami,
    jestem wysyłany na szkolenia, i mam czas na prowadzenie własnego interesu, po pracy.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-02-05 09:49:52
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 5 Lut, 10:26, "Tomek" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > - zmiana pracy po 6 miesiącach od rozpoczęcia poprzedniej
    >
    > Czy na podstawie powyższych informacji jesteście mi w stanie coś doradzić? Co

    Kulturalnie się zwolnij z możliwością powrotu.

  • 4. Data: 2008-02-05 12:52:47
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Kto da więcej i da szybciej?
    > Poza tym, w wyborze kieruj się przede wszystkim rozwojem i perspektywą

    Niestety tego się nie da zrobić, zostało za mało czasu. Obecny pracodawca
    powiedział, że więcej niestety już dać nie może bo go nie stać.

> [...]
    > jestem wysyłany na szkolenia, i mam czas na prowadzenie własnego interesu, po

    Teraz pracuje w miłej atmosferze ale niestety nie jestem wysyłany na szkolenia
    )powód: brak kasy i czasu).
    Z nową firmą wszystko by było w porządku gdyby nie to, że o jej prezesie
    (właścicielu) chodzą &#8222;różne&#8221; opinie. Co do atmosfery pracy w firmie to
    podobno
    jest w porządku.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2008-02-05 12:55:08
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    &#8222;kierowniczą&#8221; nazwą.
    &#8230;&#8230;&#8230;&#8230;....

    > Kulturalnie się zwolnij z możliwością powrotu.

    Niestety tak się nie da. Jeżeli odejdę firma musi mieć kogoś na moje miejsce jak
    najszybciej. Niestety nie ma nikogo kto może zajmować się moja działką.

  • 6. Data: 2008-02-05 13:06:34
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > Zaproponowano mi wynagrodzenie w wysokości o 20% większej niż mam obecnie
    > (X+20%). Ponadto mógłbym się zajmować sprawami związanymi z rynkiem

    Jezeli jestes zadowolony z dotychczasowej pracy powiedz tym drugim, ze +50%.

    Ja bym zostal w starej firmie.

    sz.

  • 7. Data: 2008-02-05 14:44:40
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    szomiz wrote a message concerning to following matters on 2008-02-05 14:06:

    > Jezeli jestes zadowolony z dotychczasowej pracy powiedz tym drugim, ze +50%.
    >
    > Ja bym zostal w starej firmie.

    hmm ... ogolnie to dostales +10% podwyzki za nic ...

    starego "wroga" juz znasz - kwestia jest tez tego, jak bardzo musisz zmieniac
    zycie, zeby pracowac w nowym miejscu (np. przeprowadzka czy cos takiego).

    z drugiej strony pracowalbys na wyzszym stanowisku w nowej firmie - co moze
    zaprocentowac dalej w przyszlosci, jesli bedziesz mial pod soba zespol ludzki ...
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 8. Data: 2008-02-06 00:02:38
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Plusy obecnej pracy:
    > - znam już firmę i wiem czego się spodziewać

    już tak do końca nie wiesz, szef się właśnie dowiedział, że szukasz nowej
    pracy i jesteś zdeterminowany, by się zwolnić. Nawet jeśli zostaniesz,
    będziesz już "niepewny" i możesz zostać zwolniony przy najbliższej
    nadarzającej się okazji zastąpienia Ciebie.
    BTW, szef nie może dać więcej niż +10% bo go "nie stać" ? Wyjątkowo debilny
    wykręt. Po prostu uśrednił sobie te +20%.

    e.

  • 9. Data: 2008-02-06 20:43:27
    Temat: Re: Pro?ba o porade
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 5 Feb 2008 13:55:08 +0100, "Tomek" <t...@o...pl> wrote:

    >się nie da. Jeżeli odejdę firma musi mieć kogoś na moje miejsce jak
    >najszybciej. Niestety nie ma nikogo kto może zajmować się moja działką.
    Nie ma ludzi niezastapionych.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2008-02-09 23:54:49
    Od: Andrzej Olszewski <w...@i...pl>

    > jestem wysyłany na szkolenia, i mam czas na prowadzenie własnego interesu, po
    pracy.
    Jako twój pracodawca wiem że:
    26-600 Radom, ul. Londyńska 7, tel. 0 604-259-370

    jak jest debil a chyba jest to ok ale niektórym to mija z czasem :-))))

    Pozdrówka i ostrożnie z hasaniem po necie?? :-)))) Tak se tylko żartuję :-)

    Pozdrawiam serdecznie

    Helmi