PracaGrupypl.praca.dyskusje › Premie a najnizsze wynagrodzenie a zasiłek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2004-03-08 14:27:32
    Temat: Premie a najnizsze wynagrodzenie a zasiłek dla bezrobotnych
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@D...ii.uj.edu.pl>

    Witam,

    Ustawa mowi cos takiego:

    "Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu [...], jeżeli"
    [...]
    "był zatrudniony i osiągał wynagrodzenie w kwocie co najmniej najniższego
    wynagrodzenia, od którego istnieje obowiązek opłacania składki na
    Fundusz Pracy"

    Czy premie ("premia regulaminowa" - nie wiem jeszcze jak to na umowie
    bedzie) tez wlicza sie do tego (czy oplaca sie od niej skladke)?

    Np. jesli zarabialbym miesiecznie 700zl brutto + 200zl premii (w sumie
    powyzej 824zl) to liczylby sie ten okres do zasilku dla bezrobotnych?

    Mam watpliwosci, bo premia liczy sie od kwoty brutto i nie slyszalem,
    zeby pozniej mialo sie od niej placic cokolwiek (hmm.. co to jest
    dokladnie Fundusz Pracy? Chyba nie to samo co ZUS+ub. zdrowotne+zaliczna
    na podatek?)

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    --
    Piotrek (@ ~) | Odpowiadajac usun
    Cvbge@irc | DELETE

  • 2. Data: 2004-03-08 15:03:44
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@D...ii.uj.edu.pl> napisał
    w wiadomości news:20040308142732.250.0.NOFFLE@host-in-classcom.lo
    cal...
> [...]
    >
    > Czy premie ("premia regulaminowa" - nie wiem jeszcze jak to na umowie
    > bedzie) tez wlicza sie do tego (czy oplaca sie od niej skladke)?

    Tak, premia jest wliczana do podstawy wymiaru składek ZUS oraz na
    Fundusz Pracy.

    > Np. jesli zarabialbym miesiecznie 700zl brutto + 200zl premii (w sumie
    > powyzej 824zl) to liczylby sie ten okres do zasilku dla bezrobotnych?

    Tak, będzie się liczył.

    Pozdrawiam

    wa