PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracuję w 2 firmach, żądanie stawienia się w pracy w nierealnych godzinach

  • 11. Data: 2009-09-26 15:31:36
    Temat: Re: Pracuję w 2 firmach, żądanie stawienia się w pracy w nierealnych godzinach
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał
    w wiadomości news:h9l9ia$l2i$1@inews.gazeta.pl...
    > Przeciez juz ci w tym watku wytlumaczono:
    > 1. nie odbierac telefonu od pracodawcy po godzinach (no chyba ze masz
    > platny dyzur)
    > 2. jak juz odbierzesz to za kazdym razem jestes u rodziny 300km od
    > miejsca awarii (ewentualnie regulowac odleglosc odpowiednio do czasu
    > zakonczenia pracy u tego innego pracowdawcy)

    Kultura i jeszcze raz kultura!

    Wynika z tego jasno, że pracodawca-buc, który za nic ma zasady dobrego
    wychowania, i odnosi się do pracownika w trybie rozkazującym, wiele na
    tym traci.

    Wystarczy grzecznie poprosić, zaproponować odpowiednią sumkę, aby
    pracownik przebywający w tym czasie na pogrzebie babci 300km stąd,
    pojawił się w 15min. ;-)

    Mimo wszystko nie polecam odbierania telefonów z firmy po godzinach
    pracy, o ile umowa nie przewiduje takich sytuacji, i nie jest to
    odpowiednio wynagradzane finansowo.

    J.

  • 12. Data: 2009-09-26 15:42:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9lcog$rao$2@nemesis.news.neostrada.pl jacem
    <j...@1...pl> pisze:

> [...]

    > Mimo wszystko nie polecam odbierania telefonów z firmy po godzinach pracy,
    > o ile umowa nie przewiduje takich sytuacji, i nie jest to odpowiednio
    Tak się po lekturze tego zdania zastanowiłem nad innym spojrzeniem na
    odbieranie telefonów "z firmy".
    Owszem, najlepiej swojego telefonu nie podawać, a jeśli się już ten błąd
    popełniło to wklepać w numer szefa-natręta aby nie odbierać niepotrzebnie,
    ale przecież mogą zadzwonić z numeru, którego nie znamy. I co?
    Ano wg mnie nic. Mam w ręku mój aparat, moją własność, którą mogę dowolnie
    rozporządzać. W słuchawce mojej własności słyszę po odebraniu połączenia
    głos osoby z którą nie chcę w danym momencie rozmawiać. Naciskam na mojej
    własności mój własny przycisk "rozłącz".
    Czyż muszę się tłumaczyć komukolwiek ze zgodnego z prawem użycia mojej
    własności? :))
    Czyż nie jest to proste?

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-09-26 16:45:53
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości news:h9lcns$5ds$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > Owszem, najlepiej swojego telefonu nie podawać, a jeśli się już ten
    > błąd popełniło to wklepać w numer szefa-natręta aby nie odbierać

    Za starych dobrych czasów, gdy pracowałem na etacie, takie sytuacje
    zdarzały się i powiedziałem sobie "dość".
    Zrobiłem tak jak piszesz. Wklepałem sobie nr, spod którego do mnie
    dzwoniono pod nazwą:
    "Wariaci z..."(tutaj nazwa firmy).
    Wyczuli co jest grane i zaczęli molestować z innego nr-ku:
    Wpisałem analogicznie: "Wariaci2 z...".
    I tak aż doszedłem chyba do 4 albo 5-ciu numerów.
    W końcu wywalili dyrektorka oddziału (oczywiście z zupełnie innego
    powodu, hehe), w którym pracowałem i sytuacja się uspokoiła.

> [...]
    > połączenia głos osoby z którą nie chcę w danym momencie rozmawiać.
    > Naciskam na mojej własności mój własny przycisk "rozłącz".

    Weź pod uwagę, że pracownik odbierający taki telefon zawsze ma stres,
    spowodowany tym, jak zachowa się szef następnego dnia, i jakie będą tego
    konsekwencje, zwłaszcza jeśli komuś zależy jednak na tej pracy.
    Niestety, buracy stosują różne metody nacisku, a ludki się po prostu
    boją.

    > Czyż muszę się tłumaczyć komukolwiek ze zgodnego z prawem użycia mojej
    > własności? :))

    Dla szefa buraka, pracownik jest własnością firmy.
    Logiczne w tym przypadku, że jego czasem i telefonem może swobodnie
    dysponować.
    Proste.

    Inna sprawa, jeśli pracownik otrzymuje tel. firmowy, to już im się
    absolutnie wydaje, że mogą z niego molestować pracownika o każdej porze.

    > Czyż nie jest to proste?

    Jak wyżej. Nie takie proste.
    Proste dla kogoś, kto jest świadom swojej silnej pozycji w firmie,
    wkrótce i tak zamierza odejść...itp itd...

    J.

  • 14. Data: 2009-09-26 17:08:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9lgkk$13n$1@atlantis.news.neostrada.pl jacem
    <j...@1...pl> pisze:

> [...]
    > W końcu wywalili dyrektorka oddziału (oczywiście z zupełnie innego powodu,
    > hehe), w którym pracowałem i sytuacja się uspokoiła.
    Dodam, że czasami na etapie przygotowawczo-negocjacyjnym do zatrudnienia
    warto numer kontaktowy podać. W tym celu zakupujemy najtańszy telefon typu
    np. Nokia 3310 za 40 zł (przyda się i na potem) oraz najtańszy starter. Po
    podpisaniu umowy nasz telefon milknie. W razie pytań - odpowiadamy: ten
    numer jest nieaktualny. W razie nalegania na podanie aktualnego - dziękuję,
    nie skorzystam.

> [...]
    > konsekwencje, zwłaszcza jeśli komuś zależy jednak na tej pracy.
    > Niestety, buracy stosują różne metody nacisku, a ludki się po prostu boją.
    Takim nie można pomóc. Trudno - niech idą na straty.

    > Dla szefa buraka, pracownik jest własnością firmy.
    > Logiczne w tym przypadku, że jego czasem i telefonem może swobodnie
    > dysponować.
    > Proste.
    Równie proste jest szefa buraka z błędu wyprowadzić.
    Przyciskiem "rozłącz", a w razie czego pytaniem co go obchodzi jak użytkuję
    swoja własność.

    > Inna sprawa, jeśli pracownik otrzymuje tel. firmowy, to już im się
    > absolutnie wydaje, że mogą z niego molestować pracownika o każdej porze.
    Nie szkodzi.
    Nie przyjmować sprzętu (może się nie dać).
    Zostawiać w firmie po zakończeniu pracy.
    Wyłączać poza godzinami pracy.
    Wetknąć gdzieś w jakie pudło żeby dzwonek nie przeszkadzał i olewać

    > Jak wyżej. Nie takie proste.
    > Proste dla kogoś, kto jest świadom swojej silnej pozycji w firmie, wkrótce
    > i tak zamierza odejść...itp itd...
    To nie zależy od pozycji w firmie, tylko od szacunku do siebie, cywilnej
    odwagi, asertywności itp., itd.
    Osobom o zafiksowanej postawie podległego i tchórzliwego sługi lub nawet
    mentalności paraniewolnika trudno pomóc i chyba nie warto.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2009-09-27 10:29:41
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości news:h9lhnq$8bt$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > starter. Po podpisaniu umowy nasz telefon milknie. W razie pytań -
    > odpowiadamy: ten numer jest nieaktualny. W razie nalegania na podanie

    Owszem. Metoda jak najbardziej wskazana.
    Przecież pracodawcy podczas rekrutacji też podają tymczasowe adresy
    mailowe, tymczasowe telefony do kontaktu, a już w ogóle do niektórych
    firm ciężko się dodzwonić (jako klient).

    > Takim nie można pomóc. Trudno - niech idą na straty.

    Taka prawda. Ludzie w korporacjach są strachem podszyci.
    Podpierdala jeden drugiego w obawie o swoją skórę...ale tego typu tematy
    przewijają się co pewien czas...szkoda o tym pisać. Dno i bąbelki.
    A najciekawsze, że jeśli już nie ma kogo podpierdolić, zawinili
    informatycy. ;-)

    > Równie proste jest szefa buraka z błędu wyprowadzić.
    > Przyciskiem "rozłącz", a w razie czego pytaniem co go obchodzi jak
    > użytkuję swoja własność.

    Skutkuje (gdy nie ma innego wyjścia) mocne słowo, albo lewy sierpowy
    (bez świadków).

> [...]

    > To nie zależy od pozycji w firmie, tylko od szacunku do siebie,
    > cywilnej odwagi, asertywności itp., itd.

    Oj zależy od pozycji w firmie, i to bardzo.

    > Osobom o zafiksowanej postawie podległego i tchórzliwego sługi lub
    > nawet mentalności paraniewolnika trudno pomóc i chyba nie warto.

    Zdziwisz się, ale to wcale nie personel najniższego szczebla przejawia
    takie cechy.
    Celują w tym kierownicy działów, regionalni przedst. handl., handlowcy,
    kupcy, tacy których najłatwiej zastąpić innymi...

    J.

  • 16. Data: 2009-09-27 10:43:29
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Skutkuje (gdy nie ma innego wyjścia) mocne słowo, albo lewy sierpowy (bez
    > świadków).

    Rozumiem, że brakuje Ci jaj, żeby się po prostu zwolnić z takiej buraczej
    firmy, a nie brakuje, by szefowi zaaplikować lewy sierpowy? I Ty masz
    czelność pisać o kulturze, cywilizacji i jakichś bliżej nieokreślonych
    zasadach rynkowych ;-)) Wyborne ;-)

    > Oj zależy od pozycji w firmie, i to bardzo.

    Jak wyżej. Jakaż to pozycja nie pozwala na asertywność i cywilną odwagę, by
    rozłączyć rozmowę telefoniczną, ale pozwala na wymierzenie szefowi
    policzka?

  • 17. Data: 2009-09-27 12:01:10
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, że brakuje Ci jaj, żeby się po prostu zwolnić z takiej
    > buraczej

    Dawno to zrobiłem. Jestem wyłącznie na własnym rozrachunku.

    > Jak wyżej. Jakaż to pozycja nie pozwala na asertywność i cywilną
    > odwagę,
    > by rozłączyć rozmowę telefoniczną, ale pozwala na wymierzenie szefowi
    > policzka?

    Czytaj ze zrozumieniem.
    Zapytaj kogoś, kto nie widzi perspektyw na szybkie zatrudnienie w innej
    firmie, po zwolnieniu z pierwszej np. ze wzgl. na wiek (po 50-tce).
    I tacy pracownicy często znoszą poniżanie 30-letnich szefuńciów, którzy
    właśnie zdobywają świat.

    J.

  • 18. Data: 2009-09-27 15:12:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9nev7$alp$1@atlantis.news.neostrada.pl jacem
    <j...@1...pl> pisze:

    > Taka prawda. Ludzie w korporacjach są strachem podszyci.
    Nie tylko w korporacjach - wszędzie. Cholera nie mogę znaleźć, a na jednym z
    największych portali (onet, wp?) czytałem nie dalej jak 2 dni temu artykuł o
    cechahch pracy w tzw. korporacjach, dość interesujący. Żałuję, że nie moge
    podać linka.

    > Skutkuje (gdy nie ma innego wyjścia) mocne słowo, albo lewy sierpowy (bez
    > świadków).
    Nie jestem zwolennikiem metod siłowych, no chyba, że innego wyjścia naprawdę
    nie ma.
    Mocne słowo jak najbardziej.
    A teraz opowiem dla odprężenia historyjkę żywcem z życia wziętą. Mój kumpel
    (nie żaden tam "znajomy" tylko bliski kumpel) pracował sobie w serwisie
    elektroniczno-komputerowym. A były to czasy, gdy komórki nie były zjawiskiem
    codziennym. Toteż on miał także normalny stacjonarny telefon z sekretarką,
    jeszcze taką na taśmę dyktafonową. Miał też szefa-upierda, który miał
    zwyczaj dzwonić z debilnymi pytaniami typu "czy to ty robiłeś ten magnetowid
    Sharpa, bo wrócił? To jutro go zrób", albo "a pamiętasz, że trzeba zrobić
    rolki i sprzęgło w Grundigu i przetwornicę do Panasonica?" itd.
    Trzeba pamiętać, że w tamtych czasach (nie tak odległych w końcu) nie było
    funkcji identyfikacji dzwoniącego - odbierałeś w ciemno. No i on się w końcu
    wkurzył i nagrał sobie anons sekretarki typu "nie mogę odebrać zostaw
    wiadomość, telefony od Kowalskiego (szef) mam w dupie". Przez jakiś czas
    cała firma wydzwaniała do niego tylko po to aby to usłyszeć, bo mieli
    polewkę. Szefina się ponoć coś tam pultał, ale został łatwo pogoniony i
    dzwonić przestał.

    > Oj zależy od pozycji w firmie, i to bardzo.
    IMO ani trochę.

    > Zdziwisz się, ale to wcale nie personel najniższego szczebla przejawia
    > takie cechy.
    Nie zdziwię się. To jest zjawisko występujące na wszystkich szczeblach.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-09-27 15:57:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 17:01:38 -0700 (PDT), darr napisał(a):

    > stwierdzenie, że jesteś akurat 300 kilometrów od ich firmy bo miałeś
    > właśnie wyjazd rodzinny (na przykład).

    na tej czy innej grupie czytałem, że dobrą wymówką jest powiedzenie, że
    właśnie jesteś nitrzeźwy bo opijałeś sukces kolegi, parapetówę, czy
    pępkowe..

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927155526
    .php zakaz jazdy
    rowerem w Kabatach

  • 20. Data: 2009-09-27 19:34:46
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

> [...]

    > dni
    > temu artykuł o cechahch pracy w tzw. korporacjach, dość interesujący.

    Chyba wiem, o który chodzi. Ale sam nie mam do niego linka.
    O ile pamiętam, ktoś ładnie w blogu opisał życie "korporacyjne"
    pracownika.

    > Nie jestem zwolennikiem metod siłowych, no chyba, że innego wyjścia
    > naprawdę nie ma.

    Bez przesady. Ja też nie jestem taki porywczy.
    Ale przyznaję, w szczególnych przypadkach argument siłowy oczyszcza
    atmosferę.

> [...]
    > telefon z sekretarką, jeszcze taką na taśmę dyktafonową. Miał też
    > szefa-upierda, który miał zwyczaj dzwonić z debilnymi pytaniami typu

    Szef był właścicielem firmy czy tylko kierownikiem tzw. ZURiTu?
    Domyślam się, że chodzi o wczesne lata 90-te.
    W tamtym czasie, jako student, miałem praktykę w podobnym punkcie. :-)
    Znam te klimaty.

> [...]
    > dzwoniącego
    > - odbierałeś w ciemno. No i on się w końcu wkurzył i nagrał sobie

    Obecnie chyba mało kto odbiera z "zastrzeżonego".

> [...]
    > wydzwaniała do niego tylko po to aby to usłyszeć, bo mieli polewkę.
    > Szefina się ponoć coś tam pultał, ale został łatwo pogoniony i

    Jesli to był mały serwis napraw sprzętu RTV, to wiem jak to jest.
    Zgrana brygada trzymająca sztamę może sobie pozwolić na takie numery
    wobec szefa(kierownika, właściciela). On wie, że jeśli "załoga" się
    "postawi", to jego zakład leży.

    > IMO ani trochę.

    Obiektywnie, z pozycji niezależnego obserwatora, nie ma wpływu.
    Co innego dzieje się jednak w głowach uczestników akcji.
    Grają emocje. Pospieszne kalkulowanie "co będę z tego miał, a ile mogę
    na tym stracić"...To tak jak ze skokami na banji. Niby jest bezpieczne,
    nic skaczącemu nie grozi, ale jednak wielu boi się.

    > Nie zdziwię się. To jest zjawisko występujące na wszystkich
    > szczeblach.

    Miałem okazję obserwować cały przekrój menażerii "korporacyjnej".
    Wierz mi. Tam gdzie pracowałem, tzw. menadżerowie kulturą i szacunkiem
    dla ludzi pracy, nie grzeszyli. Jak dla mnie to zwykli szmaciarze
    walczący o utrzymanie się na powierzchni szamba..

    J.