PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik socjalny - pytanie

  • 21. Data: 2007-05-03 21:31:35
    Temat: Re: Pracownik socjalny - pytanie
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Nie, po prostu luźne skojarzenie. Oni zajmują się m.in. wywieraniem
    > wpływu na ludzi, więc wiedza z zakresu psychologii nie zawsze jest
    > wykorzystywana dla dobra "pacjenta".

    No widzisz, ale jednak jest to już robione w ramach *pracy*, a nie samej
    wiedzy. Czyli nadal jest to kwestia filtrowania kandydatów przez
    pracodawcę i nie jest to żadnym argumentem za odmawianiem prawa do nauki.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 22. Data: 2007-05-03 22:03:20
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):
    > Nie przekonuje mnie takie tłumaczenie.
    W porządku. Nie jestem rzecznikiem PTP lub PSPP żeby Cię przekonywać.
    Osobiście uważam, że zawód psychoterapeuty jest zawodem zaufania.
    Przypadki takie jak przypadek Andrzeja S. zaufanie owo podważa. A
    zaufanie jest podstawą do zbudowania terapeutycznej relacji z pacjentem.
    Rozumiem też, że dbałość terapeutów o zachowanie status quo wynika ze
    zdrowej motywacji zadbania o własny chleb. Dla mnie to całkiem
    wiarygodny i zrozumiały motyw.
    I dużo spokojniejszy jestem, wiedząc, że ktoś, do kogo się udaję po
    konsultacje jest rekomendowanym przez PTP terapeutą lub trenerem.

    > NIKOMU nie powinno sie zabraniać dostępu do JAKIEJKOLWIEK wiedzy.
    Być może. Kulawemu też można umożliwić treningi sprinterskie, tylko po co?

    > ewentualne papiery powinny potwierdzać jedynie wykształcenie, nie zaś w
    > żadnym wypadku zdolność do podjęcia pracy - o to powinien się troszczyć
    > już pracodawca.
    Masz pomysł jak pracodawca może sprawdzić umiejętności kandydata? Bo
    samo przepytanie z teorii psychoanalizy nie wystarczy. Może zasymulować
    krótką, zaledwie półroczną terapię? Tylko jak sprawdzić jej efekty,
    skoro te nie pojawiają się od razu, lecz dopiero po jakimś czasie?

    M.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 23. Data: 2007-05-03 22:04:51
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):
    > Jeśli chodzi o ich metody działania - czytałem już wywody jakiegoś
    > filozofa ze służb, który twierdził, że nie powinno się szkolić do takich
    > służb byle kogo, a jak się już kogoś wyszkoli, to powinno się dożywotnio
    > go monitorować, wspierać, zapewniać mu pracę, bo inaczej jego
    > umiejętności mogą się bardzo przydać mafii. I w tym wypadku uważam, że
    > to bzdura.
    Proszę o wytłumaczenie - dlaczego jest to bzdurą?

    M.

  • 24. Data: 2007-05-03 22:08:29
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Bremse napisał(a):
> [...]
    > narkomanów, prostytutek, alkoholików, bezdomnych i podobnego elementu?
    > Rozumiem, że parę razy w życiu można odpić flaszkę z pijakiem, spalić
    > marychę z ćpunem (niektórzy traktują to jako dodatek do twardych
    > narkotyków), zjeść obiad z bezdomnym i pogadać z kolesiem
    > przemieszczającym się po domu z gumową lalką, jego kolegą chodzącym z
    > tarantulą na ramieniu i facetem, który katował kilkuletnie dziecko.
    > Ale w takim towarzystwie przecież się nie da przebywać codziennie bez
    > uszczerbku na własnej psychice... szczególnie te ich tiki nerwowe są
    LOL. To się rozumie samo przez się :)

    pozdr. :)
    M.

  • 25. Data: 2007-05-04 00:35:36
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > konsultacje jest rekomendowanym przez PTP terapeutą lub trenerem.

    > Być może. Kulawemu też można umożliwić treningi sprinterskie, tylko po co?

    Np. hobbystycznie.

> [...]
    > krótką, zaledwie półroczną terapię? Tylko jak sprawdzić jej efekty,
    > skoro te nie pojawiają się od razu, lecz dopiero po jakimś czasie?

    Pracodawca nie ma sprawdzać umiejętności kandydata, tylko jego psychikę
    (znaczy umiejętności sprawdzać też może i powinien, ale nie o tym akurat
    rozmawiamy).

    Owszem, masz rację, takie sprawdzanie jest dla pracodawcy problemem. Ale
    takim samym problemem (lub większym) jest ono dla szkoły.

    Ponawiam więc pytanie: dlaczego należy zabraniać "nieodpowiednim"
    kandydatom kształcenia się w wybranych przez nich kierunkach, zamiast
    jedynie zabraniać im pracować w wyuczonych zawodach? Dlaczego jeśli np.
    ktoś się totalnie nie nadaje na psychologa, ale hobbystycznie chciałby
    sobie postudiować psychologię, to się mu niby powinno tego zabraniać?

  • 26. Data: 2007-05-04 00:38:36
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Proszę o wytłumaczenie - dlaczego jest to bzdurą?

    Dlatego, że nikomu państwo nie powinno zapewniać dożywotniej pracy.
    Każdy powinien w każdym momencie czuć nad sobą bat, gdyż człowiek ma
    taką naturę, że jak nie czuje bata, to przestaje się starać, działa
    coraz wolniej itd.

  • 27. Data: 2007-05-04 08:16:44
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > W Polsce? Kilkunastoma - kilkudziesięcioma. Różnice nie polegają tylko
    > na kasie. Myślę, że bardzo duża różnica wynika z mentalności. Nie wiem
    > jacy są klienci pomocy społecznej w NZ, lecz w Katowicach rzecz nie
    > przedstawia się ciekawie. Klienci pomocy wywodzą się głównie z marginesu.

    W NZ demografia klientow jest bardzo specyficzna. Otoz olbrzymia
    wiekszosc z nich stanowia Maorysi i ludzie z Wysp Pacyfiku. Widuje
    ludzi, ktorzy przychodza do osrodka na zajecia i przez rok nie widzialam
    ani jednego Pakeha (bialego) i ani jednego dalekowschodniego Azjaty, a
    te dwie grupy narodowosciowe stanowia tu razem ponad 70% ludnosci, jesli
    nie wiecej (Maorysow jest 15%).

    Maorysi to ludnosc rdzenna NZ i przeszli te sama historie co Indianie w
    Ameryce czy Aborygeni w Australii: zjawili sie biali, ktorzy zepchneli
    ich na margines ekonomiczny i spoleczny, co poskutkowalo miedzy innymi
    rozpadem ich kultury i stylu zycia, a do swiata, ktory sie nagle
    pojawil, nie pasowali ze swoja mentalnoscia, wartosciami i stylem zycia,
    wiec stosunkowo wielu z nich popadlo w nalogi czy dolaczylo do gangow
    albo rozladowywalo frustracje w roznych formach przemocy. Jesli chodzi o
    wyspiarzy, to jest to jedyny (poza uchodzcami, ktorych jest malo)
    strumien imigracji niewykwalifikowanej. Jest "Pacific quota", czyli
    okreslona ilosc ludzi z wysp przyjmowanych co roku do NZ, przy czym sa
    plany przesiedlenia calych wysp do NZ, bo niektorym wyspom grozi zalanie
    wskutek podnoszacego sie poziomu oceanu. Wyspy sa generalnie biedne, nie
    ma tam normalnego biznesu czy normalnej edukacji, a co do kultury i
    mentalnosci, to sa podobienstwa do spokrewnionych z nimi zreszta
    Maorysow. W kraju, gdzie bezrobocie jest 3%, wsrod ludnosci z Pacyfiku
    wynosi ono 25%. Praca z tymi ludzmi (poza daniem im mozliwosci zdobycia
    kwalifikacji) polega wiec w duzej mierze na pracy nad obciazeniami
    kulturowymi. Wsrod Maorysow jest na przyklad wielki kult sily i
    sprawnosci fizycznej i rozpowszechniona pogarda dla "intelektualnego"
    wyksztalcenia i siedzenia w papierach.

    (Jesli kogos interesuje ten temat, polecam "Once Were Warriors" -
    zarowno ksiazke, jak i film:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Once_Were_Warriors )

    Poza tym tu panstwo zabiera sie za "problemy" wczesnie i ostro. Ostatnio
    byla w prasie informacja, ze dzieki jakiemus programowi ilosc ludzi w
    wieku 16-dwadziescia-iles, ktorzy ani sie nie ucza, ani nie pracuja,
    spadla o 40%, ale ton artykulu nie byl triumfalny, tylko pelen troski,
    bo nadal jest takich ponad tysiac (na 4 mln ludnosci) i to bardzo zle i
    jest to kleska, ze jest ich tyle.

    > Znajomych z Polski czy NZ? A jeśli z Polski to czy faktycznie odczuwają
    > ekscytację?

    Z NZ, w Polsce nie mam zadnych znajomych wsrod pracownikow socjalnych.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 28. Data: 2007-05-04 08:19:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

> [...]
    > ktoś się totalnie nie nadaje na psychologa, ale hobbystycznie chciałby
    > sobie postudiować psychologię, to się mu niby powinno tego zabraniać?

    Bo ilosc miejsc w szkolach jest ograniczona. W interesie szkoly - czy
    panstwowej, czy prywatnej - jest, zeby jej absolwenci wykonywali swoj
    zawod i przy tym budowali szkole dobra opinie. Jesli mowa o studiach, za
    ktore placi panstwo, to dziala ta sama zasada wyboru ludzi, z ktorych
    bedzie najwiekszy pozytek, czyli takich, ktorzy beda mogli wykonywac zawod.

    I.

  • 29. Data: 2007-05-04 08:30:24
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > ktore placi panstwo, to dziala ta sama zasada wyboru ludzi, z ktorych
    > bedzie najwiekszy pozytek, czyli takich, ktorzy beda mogli wykonywac zawod.

    No dobrze, ale jeśli oni sami płacą za swoje wykształcenie? Bo przyznam,
    że pisząc poprzednie posty myślałem właśnie o takim modelu - wtedy też
    szkole najbardziej zależy na maksymalnym przerobie.

    Zapytam jeszcze inaczej: jeśli zgadzamy się na kształcenie wyższe ludzi
    po 60-tce, którym ta wiedza się do niczego nie przyda i studiują czysto
    hobbystycznie (taką jedną babcię znam osobiście - studiuje, bo ma kasę i
    jej się nudzi, bo mąż już w ziemi), samodzielnie za to płacąc, to
    dlaczego mamy zabraniać edukacji ludziom bez predyspozycji do danego
    zawodu, jeśli również chcą się kształcić hobbystycznie?

  • 30. Data: 2007-05-04 09:08:48
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > No dobrze, ale jeśli oni sami płacą za swoje wykształcenie? Bo przyznam,
    > że pisząc poprzednie posty myślałem właśnie o takim modelu - wtedy też
    > szkole najbardziej zależy na maksymalnym przerobie.

    Niekoniecznie. Edukacja to taka branza, gdzie najwazniejsza jest
    reputacja i reputacja przyciaga klientow bardziej niz cokolwiek. Chyba,
    ze mowimy o przechowalniach dla ucieczki przed wojskiem czy platnych
    uczelniach wyzszych dla tych, ktorzy chca miec mgr, ale nie dostali sie
    na bezplatne studia. Jednak my mowimy o troche wyzszej polce, a tam
    szkole zalezy na wybraniu jak najlepszych ludzi sposrod tych, ktorzy sa
    chetni i zdolni zaplacic. Pojemnosc szkoly jest ograniczona chocby
    liczba wykladowcow i pojemnoscia budynkow. Sposrod najlepszych uczelni
    na swiecie niektore sa prywatne, ale nie przyjmuja kazdego, kto chce
    zaplacic, bo gdyby tak robily, szybko stracilyby status najlepszych i co
    za tym idzie - kase robiona na byciu najlepszym.

    Twoj punkt widzenia zadziwia mnie zreszta w swietle reszty Twoich
    pogladow. Wlasciciel prywatnego biznesu powinien miec pelna swobode
    wyboru co do tego, z kim chce robic biznes i moze stawiac dowolne
    wymagania.

> [...]
    > dlaczego mamy zabraniać edukacji ludziom bez predyspozycji do danego
    > zawodu, jeśli również chcą się kształcić hobbystycznie?

    Jesli jakas szkola nie zabrania, to niech sie ksztalca, ale powtorze -
    kazda szkola ma prawo do dowolnych kryteriow wstepu zwiazanych z
    czynnikami merytorycznymi. Chec/zdolnosc do wykonywania zawodu jest
    czynnikiem merytorycznym.

    I.